Gå til innhold

Anbefalling av spesielle filmer

StormKnight

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er allerede nevnt en anime så jeg tar meg friheten til å nevne en til. Karas

http://en.wikipedia.org/wiki/Karas_(anime)

Del én, tre episoder ble gitt ut april 2006 og jeg satt limt til skjermen forran blinking og lys til jeg var ferdig med alle. Når den tredje var ferdig satt jeg meg bak i stolen og sa til meg selv "WTF?". Så startet jeg med en gang på episiode én og så gjennom de én gang til og resultatet var etter de timene også et høyt "WTF?". 1.5 år senere kom de neste ut som var bedre forklarende, men de første var likevel bedre. :)

Lynch er selvsagt nevnt, men ønsker du noe lettere og mer pop kan Twelve monkeys nevnes.

Lenke til kommentar

The Sphere er jo ezmode å forstå:

Moderator: spoiler

Noen folk, er ikke sikker på hvem, /fordi jeg ikke så hele filmen, men så den når det hadde gått 20 min eller noe) hadde funnet et "Alien" romskip som hadde styrtet på bunnen av havet, men når de sender en gruppe forskere ned for å sjekke ut romskipet finner de ut at det var Amerikansk å at det har eksistert i over 300 år, Timetravel med andre ord!

Så i bunnen av skipet finner de en flytende kule "The Sphere" altså, denne kulen er kul å shiny, men de gjør ikke noe mer med det, så etterhvert finner Samuel aka Harry i filmen, ut at han skal gå "inn" i Spheren, når han står face-to-face med kulen, reflekterer det bilde hans, å han får evnen til å mane frem drømmer og tanker, altså gjøre drømmene og tankene sine til virkelighet. Ut over i filmen blir også to andre reflektert av kulen, å dette gir dem også denne gaven

Etterhvert begynner underlige ting å skje, de blir angrepet av kjempeblekspruter å maneter, grunnen til dette er at Harry har lest en bok om et gigantisk blekksprut og drømmer om den, på denne måten blir den virkeligjort å angriper stasjonen de befinner seg på, det samme gjentar seg når 2 av de andre innrømmer at de er redde for Maneter og Branner, derfor blir en av crewet drept av mange maneter, og 2 dør i en brann ombord på stasjonen

I Slutten av filmen bestemmer alle tre seg for å "glemme" kulen, altså å tenke den vekk fra planeten, å det skjer, fordi disse har denne gaven.

ser du, enkelt;)

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Gjest member-101642
The Wall av Pink Floyd.

Er det en film? :ph34r:

Ja.

Ok, trodde det var et album av et engelsk, atmosfærisk rockeband jeg.

Ja, det er det også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...