Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Diett på jobbreise

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg lurer på om det er korrekt at jeg har krav på diett under følgende jobbreise.

Jeg reiser fra hjemmet klokken 08 og reiser til en kunde og blir der et par timer før jeg reiser videre til jobben. Er hjemme igjen rundt klokken 16. På jobben har vi ingen kantine eller kjøkkenløsning.

Har jeg da krav på diett (over 5 timer, kr. 140) hvis reisen t/r fra hjemmet via kunde videre til jobb, og hjem igjen er ca. 35 kilomter, altså mer enn 15 km hver vei?

Min kunde er i samme kommune som meg, men arbeidsplassen ligger i en annen kommune. Kunden holder også "kun" til ca. 12 km fra der jeg bor, men reisens totallengde blir altså over 34 km.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri engang vurdert å forlange diett om jeg er borte fra 8 til 16. Om jeg spiser matpakka mi på kontoret eller et annet sted er ett fett.

Det som derimot ergrer meg er de elendige kilometergodtgjørelsene som har stått på samme nivå i en mannsalder. Jeg vurderer sterkt å nekte å bruke egen bil for en godtgjørelse på 3 kr pr kilometer. Jeg føler at jeg sponser dem med den prisen.

Vurderer sterkt å bruke buss og tog på regning, noe som vil føre til at jeg får utført relativt lite i løpet av en arbeidsdag om jeg har eksterne oppdrag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...