Gå til innhold

Dynavoice F-6 vs XTZ 80 + forsterker

Anbefalte innlegg

Hei,

skal kjøpe meg mitt første ordentlige anlegg til min nyoppussede tv-stue. Har sett meg ut de ovennevnte pakkene, Dynavoice F-6 eller XTZ 80.

Kommer nok til å kjøpes i Sverige, og da er prisen henholdsvis 2000 eller 2400 SEK. Hvis jeg skal ha råd til en forsterker har jeg ikke råd til å betale noe særlig mer enn dette. Er også litt uaktuelt å bare kjøpe 2 "dyre" fronthøyttalere for senere å bygge ut, har lyst på surround nå! :-D Har uansett hørt at disse to gir veldig mye for pengene, men er usikker på hvilken som gir mest da:? Sub har jeg forresten tenkt å kjøpe litt senere...

Bruksområder er både film og musikk, men blir nok mest film tror jeg.

Trenger også tips til en forsterker i 3000-4000 prissjiktet.

Har sett på:

Pioneer 917

Denon 1508

Cambridge 540

Yamaha RXV 661

Yamaha 461

Pioneer 917

Onkyo TX-SR505E

Har ingensomhelst peiling på noe av dette, er som sagt mitt første "ordentlige" anlegg. Vet ikke hva som passer sammen med høyttalere eller noen ting. Har funnet ut at det er greit med HDMI inngang, men har skjønt at alle ikke kan overføre HDMI med lyd...kan noen av de nevnte gjøre det? Trenger noen gode tips og håper å få litt hjelp :D

Er klar over at noen tråder handler om nesten det samme, har trålt igjennom forumet, men har ikke funnet svar på akkurat det jeg lurer på.

Edit: Glemte størrelsen på rommet hvis det har noe å si...er 25-30 m2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg vil som vanlig anbefale F6, da jeg personlig har meget gode erfaringer med dem. Plugg igjen de øverste bassportene og du er i gang. ;)

Lenke til kommentar

Ser at Cambridgen ikke har noen HDMI, så tror jeg setter den litt ut på sidelinjen foreløpig. Mange anbefaler Yamaha 661, og tviler ikke på at den er bra...men rettferdiggjør den at den koster 1000-lappen mer enn Denon 1908? Hva med Pioneer og Onkyo, er dette bare dritt?

Lenke til kommentar

Jeg har søkt en del på avforum også etter erfaringer med de høyttalerne og har vel egentlig omtrent bare funnet positive ting om de(mest pga 8" sub'en) siden de har så bra og dyp bass(ned til 25Hz!) til å være front høyttalere. Men skulle altså gjerne hatt litt flere erfaringer.

Om du hadde ringt inn til surround.no og spurt, kunne du gitt en rapport her tror du? :)

Mvh Olav B, G :)

Lenke til kommentar
Snakket med Surround i dag uten at jeg ble så veldig mye klokere av det...de sa uansett at det var bedre lyd i XTZ pakken enn Dynavoice, men begrunnet det ikke noe særlig.

Jeg har de Dynavoice F-6 høyttalerne som front i et mindre surround system og de spiller overraskende i forhold til størrelse & pris. Bestillte dem fra surround like etter jul ,og nå som dem er godt innspillt leverer dem fast og presis bass. Godt detaljert skillnad mellom diskant/mellomtone/bass, man får en god følelse av at ting henger godt sammen, mens likevel lyden er kraftig og klar. Jeg hadde faktisk mine stygge tvil før disse kom i posten, blant annet "hva får man for drøye 1000 lappen" ,vel jeg kan ikke si at jeg er skuffet ett sekund. Finish vs kvalitet og pris så er denne uslåelig ,og "knuser" enkelt andre konkurrenter i samme prisleie, f.e.k.s Gale aka Argon som hifiklubben selger. Diskanten kan oppleves litt for kraftig om du ikke plugger det øverste bassrøret ,så jeg annbefaler deg og evt bestille med slike om valget skulle falle på disse. Det følger nemlig ikke med.

-Allt i allt er denne verdt vær krone (om du ikke skal starte nabo utdrivelse vel og merke)

Fordeler ;

* Masse god lyd

*Billigere en de fleste men med mye bedre kvalitet.

*Konevennlig. (For dem som har slikt)

*(+++)

Ulemper ;

*Støv å fandenskap vises enklere pga pianolakk finish.

*Ikke noe høyttaler for og spille no satan utdrivelses musikk. (Les dødsmetall)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Har sendt en mail til surround, men ikke fått noe svar. Er litt rart, skulle jo tro de var interessert i å selge.

Jeg har samme erfaring selv, epost svarer de ikke på. Har sendt mail til [email protected], fikk lesebekreftelse på mailen 30 min etter. De leser ihvertfall mailen, men tar seg tydeligvis ikke tid til å svare. Kontaktskjema via websiden deres blir også ignorert av dem.

Har vært innom "butikken" de har, der kunne de opplyse om at de ikke viste når Dynavoice Magic F-6 i sort pianolakk kommer inn til dem. Dumt at de ikke klarer å opplyse om det samme i mail, hadde spart meg for en tur.

Sjekket opp litt om firmaet, her er det jeg fant:

Organisasjonsnummer: 967 241 784

Navn/foretaksnavn: TT-IMPORT Torbjørn Tveit

Næringskode®: 50.102 Detaljhandel med motorvogner, unntatt motorsykler

Kanskje de er mer opptatt av salg av motorvogn..?

Mine penger tar nok veien til en annen butikk, er lettere med noen som svarer på det kundene lurer på!

Lenke til kommentar

Har havnet på et par m-65 fra Gooba til 1200,-, tror ikke det var en altfor ueffen pris. Så kjøper jeg nok tilhørende c-5 og s-5 høyttalere fra Fynda.se og henter dem i Strømstad. Er jo nesten halv pris av hva surround tar for tilsvarende høytalere. En m-65 pakke havner da på 2500 cirka, samme som hva surround tar for en f-6 pakke. Nå er det bare forsterker som gjenstår snart, ser ut som om det kan bli en Yamaha RXV 661, ser man kan få den ned i 3700 nå. Men setter pris på forslag til andre forsterkere som vil håndtere m-65 pakke bra, kan godt være brukt, tror taket blir 4000, helst rundt 3000.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...