pOOf Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Lindsay Lohan var utrolig pen når hun hadde sin naturlig røde hårfarge! Lenke til kommentar
dlarah Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 For å vere heilt ærleg:Det er ikkje utsjånaden som tel. Ca der sluttet jeg å ta deg seriøst... Faktum er at så altfor mange lever i en ønskeverden der de personlig av og til klarer og innbille seg at utseende ikke teller... Dette er noe som for de aller aller fleste er så feil som det går ann å bli. Setningen er mer et dårlig ordtak enn det den kan brukes som faktasetning for mesteparten av nordmenn i dag... Ja, utseende er så absolutt ikke alt, men det og si at utseende ikke teller, eller ikke betyr noe er akkuratt det samme som å si at jeg kan gifte meg med en hest, så lenge den ikke sparker meg... Men det jeg egentlig skulle si var: Etter å ha skummlest litt igjennom denne tråden må jeg innrømme at jeg ble svært overasket og heller lettere sjokkert over å hørre hvilke meninger dere faktisk har... Personlig så har jeg aldri hørt fra en eneste sjel som jeg annser som mine venner, eller en normalt oppegående person for den saks skyld at en jente med rødt hår er fin. Jeg har heller aldri selv sett mer enn maksimalt to fine jenter med rødt hår... Og om desse egenli var fine er definitivt tvilsomt.... Det jeg derimot alt for ofte har hørt er hvr stygg rød farge på hår faktisk er.... Alt i alt vill har jeg brukt en 4-5 minutter på å tenke igjennom problemstillingen i hodet mitt, og hva jeg eventuelt ville gjort i en slik situasjon. Du mener selv du har en fin kropp, og alt er i vellstand utenom at håret ditt er rødt. Dette var noe jeg personlig ville sett på som et stort minus, men utifra hva mesteparten har postet her virker det som om rødt er en ny fetisjbølge som kravler seg innover oslofjorden. Så kan det jo selfølgelig settes et spørsmålstegn ved om desse forumfolkene faktisk er noen så satser på noen såpass prektige som du, eller om de bare tar "whatever they can get" ;-) Men valget må du selfølgelig ta selv, å du må ikke føle deg tvunget til farging av håret, Det virker faktisk som om mange liker rødt hår, men du må vite at kompisen din faktisk har rett i at minst like mange sannsynligvis missliker det... Jeg personlig tror ikke jeg hadde likt visst kjæresten min hadde rødt hår, å hadde sett på dette som et stort minus i utgangspunktet.... ble veldig rotete, sorry for gjerne litt småfrekke komentarer til dere, jeg bare følte meg i et litt småfrekt humør:P Lenke til kommentar
AngelShining Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Merkelig nok bryr jeg meg lite med gutter som er så utseendefiksert som f.eks vedkommende over. Har rødt hår og fregner - grønne øyne. Foruten om ifra prepubertale smågutter med dårlig selvtillit, har jeg aldri hørt noe negativt om min hårfarge. At noen ikke tenner på slike og slike, er helt greit - men å holde lange taler om hvor avskyelige en person er; Kun basert på hårfarge, blir for latterlig. Men hey - takk gud for at jeg har hatt gleden av å unngå å treffe slike trangsynte mennesker i virkeligheten. =) Lenke til kommentar
tommy007 Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 dlarha, du har et problem med deg selv virker det som. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 For å vere heilt ærleg:Det er ikkje utsjånaden som tel. Ca der sluttet jeg å ta deg seriøst... Faktum er at så altfor mange lever i en ønskeverden der de personlig av og til klarer og innbille seg at utseende ikke teller... Dette er noe som for de aller aller fleste er så feil som det går ann å bli. Setningen er mer et dårlig ordtak enn det den kan brukes som faktasetning for mesteparten av nordmenn i dag... Ja, utseende er så absolutt ikke alt, men det og si at utseende ikke teller, eller ikke betyr noe er akkuratt det samme som å si at jeg kan gifte meg med en hest, så lenge den ikke sparker meg... Uff. Jeg vil våge å hevde det motsatte. Når man er blitt moden teller utseende svinnende lite i forhold til mye annet. Om du fikk valget mellom uhyre lekker dame som var dum som et brød, oppførte seg som en liten drittunge og bare var opptatt av penger, og en svært lite lekker dame som var smart, hyggelig, sjarmerende og som gjorde deg lykkelig, hvem ville du valgt? For en rask håndjager mens du titter på et bilde, eller en kjapp "one night stand" spiller utseende rimelig mye. For et livslangt forhold spiller utseende svært lite. Lenke til kommentar
Curiousss Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Jeg har merket at de fleste rødtoppene jeg kjenner er ganske dyktige på skolen. Kanskje det er tilfeldigvis bare disse, men ellers kjenner jeg en flink dame som også er rødtopp og er gift med en matte-professor som ikke var rødtopp, men fikk 3 rødtopper. Rødtopp-genet er dominerende, tenker jeg. Ellers så har jeg merket at de fleste rødtopper holder seg ganske slanke...o.o tilfeldig? Og så har jeg sett mange britiske menn gifter seg med norske rødtopper... ren tilfeldighet det også? En morsom ting er det var en gutt i klassen som var livredd for at han skulle få en rødtopp som unge, fordi han tror på påstanden at rødtopper blir veldig lett hissige. 8D Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Brukerne bes holde seg til sak og ikke person. Personangrep tolereres ikke, og i grove tilfeller vil den aktuelle brukeren bli fratatt tilgangen til forumet. Hva brukere mener om hverandre er ikke tema for tråden, og det er direkte ødeleggende for diskusjonen. Innlegg med personangrep er blitt fjernet eller redigert. Brukere oppfordres til å bennytte -funksjonen om man kommer over personfokuserte innlegg av negativ art, fremfor å kommentere det i tråden. På den måten kan moderator bedømme saken og vi unngår videre personkrangel. (Dette innlegget skal ikke kommenters, da det blir ansett som off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på PM.) Lenke til kommentar
Q-melk2 Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Ellers så har jeg merket at de fleste rødtopper holder seg ganske slanke...o.o tilfeldig? Dette har jeg og merket. Lenke til kommentar
dlarah Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 For å vere heilt ærleg:Det er ikkje utsjånaden som tel. Ca der sluttet jeg å ta deg seriøst... Faktum er at så altfor mange lever i en ønskeverden der de personlig av og til klarer og innbille seg at utseende ikke teller... Dette er noe som for de aller aller fleste er så feil som det går ann å bli. Setningen er mer et dårlig ordtak enn det den kan brukes som faktasetning for mesteparten av nordmenn i dag... Ja, utseende er så absolutt ikke alt, men det og si at utseende ikke teller, eller ikke betyr noe er akkuratt det samme som å si at jeg kan gifte meg med en hest, så lenge den ikke sparker meg... Uff. Jeg vil våge å hevde det motsatte. Når man er blitt moden teller utseende svinnende lite i forhold til mye annet. Om du fikk valget mellom uhyre lekker dame som var dum som et brød, oppførte seg som en liten drittunge og bare var opptatt av penger, og en svært lite lekker dame som var smart, hyggelig, sjarmerende og som gjorde deg lykkelig, hvem ville du valgt? For en rask håndjager mens du titter på et bilde, eller en kjapp "one night stand" spiller utseende rimelig mye. For et livslangt forhold spiller utseende svært lite. Jeg tror gjerne jeg har hatt litt problemer med å formulere meg med å fremme mine meninger slik at de har blitt misforstått... Det jeg mente var selvsagt IKKE at utseende var noen hovedfaktor for et bra langvarig forhold men det å bortskrive det som en faktor i det hele tatt er det som blir feil... Jeg svarte til en person som sa at "Utseende ikke tel" Å d va de jeg reagerte på. For å påstå at utseende ikke er en faktor vil være å leve i en drømmeverden. Jeg for min del mener at personens indre er viktigere enn det ytre, men en viss standard må oppnås... Jeg skal nå nevne et eksempel på hvorfor utseende for å få et forhold. Hva er det første du legger merke til med et annet menneske? Er det personlighet? Nei, utseende. Ingen går bort til et annet mennesket og begynner og snakke med dem fordi noen tror de har en god personlighet... Først ser du etter noen du synes virker interessante og når du først finner ei jente så du liker utseende til går du gjerne bort til henne for å slå av en prat. Men hvor lystig er du til å gå bort til noen å slå av en prat med noen hvis ansiktet deres er fullt med arr og kvinnfolket ser ut som om hun nettop har komt hjem fra en krig? Eller hva om jenta ser ut som en mann? Vill hun da forsatt være interessant hvis hun bare har en bra personlighet? For min del er svaret et klingende nei... Se for deg at senere etter dere har blitt et kjærestepar... Dere er ute på byen med noen venner og spiser mat. Og la oss nå ta det tidligere eksempelet hvor dama ser ut som noe som kan sammenlignes med et troll. Hva vill da dine venner synest om hun, utrolig mange kan ha fordommer bare pga utseende. Kommentarer jeg godt kan tenke meg at du kan få da er i stilen: Hun er utrolig grei, men seriøst? Har du sett det trynet på hun? Eller se for deg at dere skal ha sex... Å du får problemer med å tilfredstille kvinnfolket bare fordi du faktisk ikke synes hun er fin i det hele tatt? Ingen har sex med en persons personlighet, men en persons personlighet kombinert med utseende. Det jeg prøver å forklare i min post er ikke at alle skal finne seg damer på deiligst der alle har blondt hår, er 30cm rundt magen, har et falskt smil og som også følger horene sin dresskode. Det jeg vil få frem er at myten om at utseende ikke er en faktor og teller ikke er helt feil. For at et forhold skal fungere må begge partene finne partneren sin attraktiv både utseende messig og invendig, ellers VIL ikke forholdet fungere.... Lenke til kommentar
Genuine Genes Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 (endret) Sagt det før, sier det igjen: Jeg likte egentlig ikke utseendet til eksen min, så ble vi kjent, jeg likte personligheten hennes og så ble vi sammen. Hjernen min tilpasset seg, og plutselig syntes jeg hun var den råeste jenten på skolen utseende messig. Så etter hvert fikk jeg et bedre innblikk i personligheten hennes, og den viste seg å være så råtten som overhode mulig. Det er over mellom oss nå. Etter hun slo opp prøvde jeg litt å få henne igjen, nettop pga utseende. Ironisk hva? Nå merker jeg at jeg sakte men sikkert begynne å se det pene i utseende hennes også. Dette er altså, for de som ikke tok poenget, levende bevis på at personlighet teller mest^^ (JADA, dette skjedde med MEG, og ikke alle andre, men ffs.. ) OnT EDIT: Jeg har aldri likt rødtopper sånn generelt, men når jeg tenker over det så synes jeg faktisk at jenter med rødt hår er utrolig sexy. De med rødt hår har også ofte veldig hvit hud, noe med pigmentene. Dette gjør at det blir en stor kontrast mellom hår og hud, som er veldig stilig. Endret 27. juli 2008 av sportacus88 Lenke til kommentar
Katten med støvlene Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 (endret) #1: Rødtopper og blondiner #3: Brunetter #4: Svartopper Endret 7. august 2008 av Rotteklo Lenke til kommentar
edds Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Av en eller annen grunn synes jeg at stygge jenter blir ENDA styggere om de har rødt hår, men også motsatt - fine jenter blri ENDA finere om de har rødt hår. Ikke spør meg hvorfor, my two cents! Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Av en eller annen grunn synes jeg at stygge jenter blir ENDA styggere om de har rødt hår, men også motsatt - fine jenter blri ENDA finere om de har rødt hår. Ikke spør meg hvorfor, my two cents! Haha. Catch 22 når du treffer en average good lookin' girl da? : D Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Rødt hår er HELT KLART en FORDEL. <3 Lenke til kommentar
edds Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Av en eller annen grunn synes jeg at stygge jenter blir ENDA styggere om de har rødt hår, men også motsatt - fine jenter blri ENDA finere om de har rødt hår. Ikke spør meg hvorfor, my two cents! Haha. Catch 22 når du treffer en average good lookin' girl da? : D Da blir hun enda mer average. Lenke til kommentar
nilsMeister Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Personlig foretrekker jeg jenter med mørkt hår, men det har ikke så mye å si når jeg blir kjent med ei jente. Likte ei jente med rødt hår for en tid tilbake, men da uten å tenke på hårfargen. Nå er det jo allmenn kjent at folk med rødt hår blir sett litt ned på (blant mine venner ihvertfall). Ikke at de er noe mindre verdt eller noe sånt, men at de er offer for en god spøk i ny og ne. Finnes mange gode readhead-disser ute og går. Hadde utrolig nok tre readheads i klassen min gjennom hele videregående og de fikk gjennomgå endel Ikke missforstå meg, jeg er gode venner med alle tre. Nå er det gutter jeg snakker om. Jeg vet ikke om det samme gjelder med jenter med rødt hår. De fleste har vel sett ? Utrolig bra^^ Lenke til kommentar
Gjest jentemedrødthår Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Ble egentlig litt sjokkert når jeg leste denne tråden. Jeg har rødt hår selv, og det har faktisk aldri plaga meg noe særlig. Likte å ikke se likens ut som alle andre. I mai i år fikk jeg tips om å ha blonde striper, for at håret mitt skulle se litt tykkere ut. Jeg prøvde det, og oppdaget at jeg fikk mye mer oppmerksomhet med en gang. Frisøren hadde nemlig laga så mange, tynne striper, at det så ut som om jeg var blond med noen få røde, tynne striper istedet. J eg var litt overraska over at jeg skulle få så mye mer oppmerksomheter og komplimenter på utseendet mitt bare jeg skifta hårfarge, men når jeg ser hva mange her har skrevet om jenter med rødt hår, så skjønner jeg det. Fant faktisk denne tråden fordi jeg skulle prøve å finne ut om det kunne se bra ut om jeg bleika håret mitt (jeg har har vel fått mersmak av oppmerksomheten, og ville "ta den helt ut"). Jeg vet framdeles ikke om jeg skal bleike det eller ikke. Jeg ble jo, som sagt, ganske sjokkert over mye av det som sto her. Jeg var virkelig ikke klar over at folk hadde så sterk avsky for jenter med rødt hår. Når det er sagt vil jeg også nevne at det var litt godt å lese at det faktisk finnes folk der ute som synes det er fint også. Nå har jeg jo fått positiv oppmerksomhet for det røde håret mitt de siste årene, men det er nok mest pga. den påstanden om hvordan vi rødhårede er i senga. Jeg har ikke lest absolutt alle innleggene her, så det er mulig noen har svart på dette før, men spør allikevel: hva synes dere? bør jeg ha mitt røde hår? Vil det bli fint om jeg bleiker det? Er det noen rødhårede der ute som vet om det går an å bare farge håret blondt (med sånn hårfarge fra butikken)? Mener å ha hørt at det bare blir lys oransj farge da, og det står jeg over =/ Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Nei, ikke blek det! Det er mange av oss som synes rødt hår er veldig pent! Drit i alle andre Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 hva synes dere? bør jeg ha mitt røde hår? Vil det bli fint om jeg bleiker det? Personlig mener jeg man burde være som man er, og ikke bry seg om hva andre mener, men det kan være hardt å være prinsippfast når man er ung. Gjør det du føler for. Hvis du liker å få mer oppmerksomhet når du er blond kan du jo prøve det en periode, men det er dyrt å vedlikeholde en annen hårfarge i lengden. Før eller siden vil du gå tilbake til din egentlige farge og da gjelder det å ha samlet venner rundt seg som er tolerante nok til å akseptere deg som du er. Det gjelder i høyeste grad også kjærester. Men i mellomtiden - lek med livet, farg håret platinablondt, og nyt oppmerksomheten! Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Rødt er vakkert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg