Gå til innhold

HP Business Notebook 8510p T7700 - erfaringer?

JC81

Anbefalte innlegg

Hei.

Har akkurat lagt inn bestilling på en HP 8510p T7700.

Mitt spørsmål er hva slags erfaringer folk har med denne maskinen? Har prøvd å lete litt på nett og det virker som noen har hatt problemer med skjermkortet/drivere (blue screen osv).

Ut fra spesifikasjonene og den prisen jeg har fått så mener jeg at dette absolutt er et godt kjøp. Men blir litt usikker når jeg leser om sånne feil.

Slang med HP sin nylon laptop-sekk (inntil 17-tommer) så hele greia kommer på ca 9400 kr.

Endret av jcnorway
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.idg.no/tester/tester_maskinvare...rticle68807.ece

Leser i kommentarene nedenfor testen at folk klager på viftestøy. I tillegg til at jeg som tidligere nevnt også har lest om problemer med drivere til grafikkortet. Er disse tingene rettet opp i vha nye drivere/BIOS-oppdateringer?? Får maskinen til uka og er spent på om hvordan den vil være. Noen med egne erfaringer?

Endret av jcnorway
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Leser i kommentarene nedenfor testen at folk klager på viftestøy. I tillegg til at jeg som tidligere nevnt også har lest om problemer med drivere til grafikkortet. Er disse tingene rettet opp i vha nye drivere/BIOS-oppdateringer?? Får maskinen til uka og er spent på om hvordan den vil være. Noen med egne erfaringer?

antar du har mottatt maskinen nå, kunne du delt dine erfaringer med oss vedrørende ytelse, viftestøy, skjermkvalitet etc? Tenker selv å bestille denne så snart som mulig.

Lenke til kommentar

antar du har mottatt maskinen nå, kunne du delt dine erfaringer med oss vedrørende ytelse, viftestøy, skjermkvalitet etc? Tenker selv å bestille denne så snart som mulig.

Ja, jeg har mottatt maskinen.

Selve oppsettet og installasjonen tok meg vel rundt 2 timer alt i alt. Får valget mellom XP eller Vista Business (32 eller 64 bit) ved første oppstart. Deretter installerer den det som er nødvendig. Kjører Vista 32-bit.

Når det gjelder viftestøy så er det diskutert litt her. Tror det med viftestøy er en vanesak. Tenker ikke noe særlig over det nå som man har hatt maskinen en stund.

Maskinen er solid bygget og skjermen er god. Når det gjelder ytelse så har jeg ikke testet den mot spesielle måleapplikasjoner. Men jeg har spilt MS Flight Simulator X på den og det taklet den fint. Hadde instillingene på en blanding av høyeste/nest høyeste kvalitet og spillopplevelsen var bra og mer enn godkjent.

Alt i alt en god og stabil maskin. Har pr nå ikke opplevd heng eller feil.

Lenke til kommentar

8510p er en grei maskin, men ville heller foretrukket 6910p :)

har installert en god del 6910p de siste ukene, samt 6710b..men de er en annen sak :p

lenge sidne jeg har vært borti en 8510, men forskjellen fra 6910 og 8510 er vell egentlig bare skjermstørrelsen og skjermkortet. og forsåvidt fysisk størrelse :p

søstra mi har en 8510p. etter det jeg kunne huske har den nvidia quadro fx og 2gb minne osv. heftige saker og helt ok byggekvalitet. selv synes jeg 6910p har en bedre kvalitetsfølelse.

Lenke til kommentar
8510p er en grei maskin, men ville heller foretrukket 6910p :)

har installert en god del 6910p de siste ukene, samt 6710b..men de er en annen sak :p

lenge sidne jeg har vært borti en 8510, men forskjellen fra 6910 og 8510 er vell egentlig bare skjermstørrelsen og skjermkortet. og forsåvidt fysisk størrelse :p

søstra mi har en 8510p. etter det jeg kunne huske har den nvidia quadro fx og 2gb minne osv. heftige saker og helt ok byggekvalitet. selv synes jeg 6910p har en bedre kvalitetsfølelse.

8510p har ATI Mobility Radeon HD X2600 med 256MB dedikert minne, 2 GB RAM og 15.4" WSXGA+ (1680 x 1050) skjerm. Med batteri veier den 2,77 kg og jeg synes den er meget solid og lett å ha med seg rundt.

Endret av jcnorway
Lenke til kommentar
Da ser det ut som om det blir 8510p, bortsett fra støyproblematikken (som noen sier blir løst iløpet av neste uke når det kommer ny bios) ser jeg få muligheter til å bli skuffet med denne investeringen.

Hvor har du lest at støyproblematikken blir løst vha ny bios i løpet av neste uke? Link?? Det er i så fall en meget god nyhet!

Endret av jcnorway
Lenke til kommentar
Vurderer også sterkt og kjøpe denne maskinen.

hadde en 6715b som jeg benyttet meg av angreretten på,

og tenker at jeg kjøper en litt dyrere og bedre nå :D

Spesielt hvis man kan velge bort vista på maskinen.

Er det fra UNINETT du bestillte maskinen?

Bestilt gjennom avtalen til UNINETT ja. Har sjekket litt på nett og fant et forum der det nevnes at det er planlagt en ny versjon av BIOS til neste uke. Men ut fra det jeg ser så omhandler oppdateringen skjermkortproblematikk og kan ikke se at viftestøy er nevnt her på dette forumet.

Lenke til kommentar
Kjøpte du en maskin som det sto at du kunne velge mellom vista og xp?

Eller er det noe som gjelder alle maskinene til UNINETT?

Ser jo bare ut som om det er en maskin med xp og den er jo ikke sponset..

Den jeg kjøpte kunne man velge om man ville ha XP Pro eller Vista Business ved første oppstart. Deretter installerte den det OS'et man valgte.

Lenke til kommentar
Da har jeg bestilt meg en 8510p! :fun:

Håper du blir fornøyd :) Igjen... noe nytt angående vifte og støyproblematikken? Vil den nye BIOS'en fikse dette? Står ingenting på nett om dette som jeg kan se...

Var litt for bastant i posten min tidligere, men var en kar på notebookreview som "håpet" det ville bli fikset den kommende biosen. Så ingen konkrete lovnader fra offisielt hold nei.

Lenke til kommentar

Nå ligger det faktisk en ny versjon av BIOS ute på HP sine nettsider.

Står følgende om denne oppdateringen:

- Adds option in F10 Setup to enable or disable

the modem.

NOTE: Restore F10 Setup to the default setting

after upgrading the system BIOS.

- Adds support for new Intel Processors.

- Adds a BIOS boot block update that eliminates a

potential security vulnerability.

NOTE: The previous version of the system BIOS cannot

be reinstalled after system BIOS version F.0F has been

installed.

Noen som kan forklare det første punktet (NOTE)? Noe her som vil hjelpe på viftestøy? Tester den i løpet av kvelden.

Lenke til kommentar
Får vel PC-en i morgen håper jeg, så vet ikke mye enda, skal ta en tur til notebookreview og ta en titt.

Ellers virker det som om siste punktet betyr at du ikke kan gå tilbake til eldre bioser etter å ha installert den nyeste biosen.

Noen erfaringer/meninger så langt?

Lenke til kommentar

Har bestilt denne pcen og fikk testen den ut litt i går.

Det virker som en digg maskin nå i hvertfall:)

Men da jeg sjekket harddisken på denne maskinen så det ut som om det var en 140gb

harddisk og ikke en 160gb harddisk?

Er det slik på deres maskiner også.

Ikke at det spliller så veldig stor rolle men..

Det stod 160gb i bestillingen og på esken.

(leser av kapasiteten og den er på totalt 140 på c-disken hvis dere skjønner)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...