kimbobimbo Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Jeg har akkurat innstalert nye PC-deler. Min PC inneholder: Prosessor: AMD Quad core 9600 2,3 Ghz Hovedkort: MSI K9A2 CF-f AMD 790x Minne: Apacer 4098MB(2x2048mb) DDR2 PC-6400 Harddisk: WD 500gb SATA og Samsung 250gb IDE Grafikkort: ATI radeon 1950x 512 mb Operativsystem: Windows Vista ultimate 32bit Mitt problem er at jeg får ikke opp SATA harddisken på min datamaskin (den kommer opp i bios) og windows sier at jeg bare har 3,25gb minne. Håper at noen kan hjelpe meg. PS: det hadde vært fint viss noen vet om noen programmer for å optimalisere ytelsen til pcen min. På forhond takk. Mvh. Kim Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 ang. rammet, du har valgt et 32bit os, det støtter ikke mer enn 4 gig ram totalt, skjermkortet tar 512, hvor det blir av det mellom der er jeg ikke sikker på, men tror det har med standard allokeringsstørrelser å gjøre (?) bottom line: det er ikke noe å gjøre med det med mindre du har mulighet til å bytte til 64bits OS disken: mulig du må "initsiere" sata hardisken (høyreklikk på min datamaskin, velg "behandle" og i det nye vinduet som kommer opp "diskbehandling" (eller lignende sitter selv på engelsk) høyreklikk på disken med "innkjøring forbudt" skilt og velg "initsier" eller noe, da får du opp valg for å formattere disken. Lenke til kommentar
kimbobimbo Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå