Gå til innhold

Håndkontroll mister kontakt med PS3

buzo

Anbefalte innlegg

Jeg har en PS3, 60 gb versjon. Den fungerer for det meste helt ypperlig, bortsett fra ett lite problem. Det er at både håndkontrollen og fjernkontrollen mister signalet til maskinen av og til. I det siste har det blitt stadig oftere. Hva kan dette skyldes? Det er vel bluetooth signaler som forbinder dem. Har lurt på om det kan være pga at jeg har brukt bluetooth på mobilen i samme rom som PS3'en. Og at PS3'en dermed blir forvirret. Har også en trådløs telefon i nærheten av den. Men jeg har egentlig utelukket disse, siden f.eks. fjernkontrollen kan miste kontakten plutselig uten at jeg har hatt andre ting i bruk.

Edit: kan jo nevne at for å i det hele tatt få kontakt med PS3'en igjen, må jeg holde inne av/på knappen noen sekunder, for deretter å starte den på nytt.

Endret av buzo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har skjedd med meg noen ganger og. Stort sett når jeg har spilt ps2 spill. Men det har bare vert som at kontrollen skrur seg av så jeg bare trykker på PS knappen på kontrollen så skrur den seg på i gjenn.

Det er slik kontrollen er satt opp, alle er nødt til å trykke PS-knappen på nytt når man vil spille PS2 spill...

Til trådstarter: Hvor langt unna playstation sitter du? Er det ting som står direkte i veien mellom deg og konsollen?

Endret av Dryzz
Lenke til kommentar

Jeg sitter ca. 2-3 meter unna maskinen. Nei, det er ingenting som hindrer signalene. Synes dette er merkelig, som oftest fungerer alt bare bra, men så plutselig mister den liksom all kontakt med håndkontroll og fjernkontroll.

Har nå funnet ut at det går an å koble håndkontrollen til med usb kabelen, da er det kontakt igjen mellom de. Men så fort jeg kobler fra kabelen er kontakten brutt. Merkelig.

Lenke til kommentar

Hadde jo vært typisk at både håndkontroll og fjernkontroll er noe defekte, men du kan jo prøve å teste de på en annen PS3 konsoll.

Ellers så er jeg redd for at det er konsollens bluetooth det er noe galt med... Veit ikke om det går ann å "avinnstallere" kontrollene på instillingsmenyen for å så "re-innstallere" de...?

Har ikke hatt dette problemet selv, så det er ikke stort mye mere jeg kan bidra med... Post meg resultat av testen, kanskje noe nyttig kommer du av det :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...