Gå til innhold

Skal eg kjøpe RE:Umbrella Chronicles eller Ghost squad?


analrytter

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

Som emne tråden spør, skal eg kjøpe RE:Umbrella Chronicles eller Ghost squad ? Eg har lest anmeldelser til begge av spillene, men eg vil høre ka DU meiner om spillet/spillene!;)

Ka seier dåkke ?

 

Spørsmål ;

- Kor mykje spille tid på kvar av spilla ?

- Grafikk , kas spill har best ?

- Er spillene bra gjennomført?

- Kvepper man på RE?:p

- Kas spill ville DU ha kjøpt ?

 

Takk takk på forhånd =)

Endret av analrytter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

No har eg kun RE:UC, og var vel egentlig litt skeptisk til dette. Sjangeren er ikkje akkurat noe kjempegreie for min del, men ettersom Wiimoten fungerer så godt til formålet tenkte eg å gi det ein sjangse.

 

Spillet byr på mye action og zombie grusing. Noe særlig skummelt er det ikkje, av og til for man seg ein støkk. Grafikken er heilt OK,men hakker noe så jævlig til tider. Lydene er veldig skuffende, bortimot de samme zombie gnålene om og om igjen. Våpen lydene blir man meir eller mindre irritert av i lengden, da skyting er det eineste man gjør. Men som RE spill forventer eg bedre lyd enn det eg får her. Dialogen er herlig cheesy, i ekte RE stil! Noen Boss fighst er ebg irriterende, det skal du vere klar over :p

 

Eit greit spill om man får det for vettug penge, de har det inne på absoluttspill.no til 350,- forresten. Var her eg kjøpte det.

 

Men hadde eg hatt valget mellom RE og GS, hadde eg gått for førstnevnte siden eg elsker RE.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Heisann! :)

Som emne tråden spør, skal eg kjøpe RE:Umbrella Chronicles eller Ghost squad ? Eg har lest anmeldelser til begge av spillene, men eg vil høre ka DU meiner om spillet/spillene!;)

Ka seier dåkke ?

 

Spørsmål ;

- Kor mykje spille tid på kvar av spilla ?

- Grafikk , kas spill har best ?

- Er spillene bra gjennomført?

- Kvepper man på RE?:p

- Kas spill ville DU ha kjøpt ?

 

Takk takk på forhånd =)

 

Hei. Jeg har begge spillene, så kan svare deg litt.

 

Hvor mye spilletid på hver av spillene?

Resident Evil UC har flere chapters og en god del flere baner enn Ghost Squad. Dette gjør selvfølgelig spillet større og lengre, slik at det vil ta en liten stund å spille gjennom det. Etter at du har klart et chapter kan du også spille det igjen for å få en bedre rank i den banen. Hvor lang tid du bruker på spillet er opp til deg selv.

 

Ghost Squad er et mindre spill, da det bare er 3 baner. Men ikke la deg lure av det, siden det i hver bane er flere "ruter" du etterhvert kan spille gjennom - og flere valg du kan ta. Per gang du spiller i en bane kan du bare ta èn rute, så valgene du om hvilken vei du skal ta kan du ikke angre. Å spille gjennom hver bane tar vel rundt 7-15 minutter, så du kan se credits etter rundt 40-45 minutter - kanskje mindre også. Dette høres selvfølgelig labert ut, men det reddes av at hver bane har flere valgmuligheter som man kan unlocke, slik at det hele tiden dukker opp nye missions innenfor hver bane. Man kan i tillegg få inn kostymer og våpen.

 

I teorien er det lett å si at RE:UC er et spill du vil bruke mer tid på siden det har flere baner og bedre story, men om du setter deg skikkelig inn i Ghost Squad vil du også kunne bruke en del tid på dette.

 

Grafikk, hvilket spill har best?

Ghost Squad er en port fra et arkadespill fra 2004, Resident Evil UC er lignende Resident Evil 4. I Ghost Squad er det heller ikke lagt noen vekt på god grafikk. Så RE:UC har utvilsomt best grafikk.

 

Er spillene bra gjennomført?

Ja. Begge er bra gjennomført på sin måte. Men det er merkbart at RE:UC er en større tittel - og du vil nok bli mest imponert av RE:UC sånn presentasjonsmessig. Men Ghost Squad har overlegen sikting, med mer respons.

 

Hvilket spill ville DU ha kjøpt?

Vanskelig å si, de er gode på hver sin måte. RE:UC er mer det dype spillet med god story, mens Ghost Squad er mer arkadeaktig og overfladisk. Begge må spilles, men skal du velge ett av dem er sjansen størst for at du vil like best RE:UC.

Lenke til kommentar
RE:UC ble jeg skikkelig skuffet over, kunne jeg tatt valget om igjen hadde jeg tatt Ghost Squad i blinde, å satse på at det hadde vært bedre. Kontrollen er det som ødelegger UC mest, spiller med zapperen, men når plutselig man må trykke på A da blir det for dumt.

 

Du kan vel forandre på knappene, sånn at du trykker z istedenfor a?

Lenke til kommentar

Jeg var svært skeptisk til Umbrella Chronicles (trenger vel bare si Survivor...), men dama insisterte på det, så da ble det vel sånn. Som vanlig. ;) (har ikke Ghost Squad).

 

Kort sagt ble jeg svært positivt overrasket. Det skal sies at jeg er en "Resi nerd" og visste hvem Carlos er, hvem som bygde den herregården i Resi 1 og hvem som startet Umbrella før jeg i det hele tatt startet spillet (har til og med seks av bøkene), men likevel vil jeg si dette er et utrolig bra spill.

 

Jeg har verken Zapper eller en av pistolene, men bruker Wii-moten og nun-chucken. Disse to fungerer perfekt og gir deg full kontroll over alt som skjer og tar under ett minutte å lære seg. Det er liksom bare å skyte med en knapp, plukke opp ting med en annen og så videre. Grafikken er svært bra selv til å være på Wii, og lyden er... vel, hva forventer du? Det er zombier, huntere, muterte hunder og slikt, så du vet hva du får. Men likevel vil jeg si den er svært bra.

 

Når det gjelder lengden har jeg ingenting å utsi på den. Det er bare fire hovedkapitler, og hver tar rundt en tyve minutter til en halv time å gå gjennom i gjennomsnitt. Det vil teoretisk si du går gjennom spillet på to timer, men ikke la deg lure av det. Alle våpnene kan oppgraderes med Stage Points du får ved å fullføre et oppdrag, så det lønner seg å gå gjennom de tidligere oppdragene flere ganger når du sitter fast i et av de senere. Dessuten er det svært mange ting å åpne opp (stort sett rapporter og info om forskjellige ting som blir brukt i spillene), så der kan det fort gå noen timer. Dessuten er det flere vanskelighetsgrader og ranker (og bare så det er sagt, en del ting kan kun åpnes opp ved å få den beste ranken på den vanskeligste vanskelighetsgraden), og så videre og så videre. For en Resi nerd er dette det nærmeste man kommer perfeksjonisme og en solid unnskyldning fra Capcom for det tullet de kalte Resi 4. (ikke for å starte den diskusjonen igjen, men mener bare at Resi 4 ikke har noe som helst med resten av serien å gjøre. Som spill i seg selv er det meget bra, men det er ikke et Resi spill.)

 

Har du en venn / venninne som elsker Resident Evil like mye som deg kan det fort gå noen timer i Umbrella Chronicles. Dessuten føles det så bra å slite med en boss ganske lenge, og senere komme tilbake med skikkelige våpen og bare henrette ham. En boss vi slet med rakk ikke engang sloss tilbake da vi kom tilbake senere. :D :D :D

 

Når det gjelder hvor irritert man blir kan jeg nok bare si du blir svært irritert til tider. Hadde det vært sommer og vi har hatt vinduet åpent hadde kontrollene levd litt farlig en stund... Men det er som regel bare de første gangene du / dere går gjennom et brett og ikke vet hva som venter lengre fremme. Dessuten er de fleste bossene ganske greie når du først har lært deg hvordan de oppfører seg og hvordan de kan skades. Eller det vil si, de er i teorien greie nok. I praksis derimot... ;)

Lenke til kommentar
Litt off topic (og kanskje litt on): Hvis du ikke har Re4: Wii Edition, så skit i disse to spillene og kjøp det. Mener nå jeg. Med mindre du er noe stor RE fan da, men høres ut som du egentlig bare vil ha et skytespill.

 

Umbrella chronicles er mye bedre en re 4. RE 4 er jo ikke et re spill, men dette ekke emnet til å snakke om det. men det var et kult spill, bare kjedelig.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke si RE4 er bedre eller dårligere enn RE:UC. De er vidt forskjellige spill og har ingenting til felles unntatt ordene Resident og Evil i tittelene, og selv det er jo å ta litt hardt i når det gjelder RE4... ;)

 

Men RE eller ikke RE, det blir som å sammenligne Command & Conquer: Renegade med Command & Conquer 3. Begge to har jo "Command & Conquer" i tittelen, men Renegade er FPS og C&C3 er et RTS. Når det gjelder kvaliteten er jo Renegade ikke engang i stand til å konkurrere med Mary-Kate & Ashley: Sweet Sixteen eller Britney's Dance Beat, men det er ikke poenget. ;)

Lenke til kommentar

Jeg har spilt RE:UC på i co-op og alene og liker begge delene. I co-op blir det stort sett til at vi prøver å samarbeide med å ta monstrene så raskt og effektivt som mulig, og det blir egentlig lite tid til å gjøre annet som å lete etter de der dokumentene og sånt. Når man spiller alene har man tid til å gjøre alt sånt, men til gjengjeld blir en del av brettene betydelig vanskeligere når man "mangler" et våpen. (en boss blir for eksempel betydelig enklere om man kan sikte to steder samtidig).

 

For øvrig var jeg innom Spaceworld i går og fant både Umbrella Chronicles og Ghost Squad. Det morsomme er at UC koster kr 550,- og Ghost Squad koster kr 599,-. UC er lengre, har mer å gjøre, ser mye bedre ut, er mer interessant siden det er Resident Evil og det er billigere enn Ghost Squad. Jeg vet hva jeg ville valgt...

 

Hvordan er forresten Link's Crossbow Training? Jeg er uinteressert i Zapperen, men Link er jo Link. ;)

Lenke til kommentar
Jeg har spilt RE:UC på i co-op og alene og liker begge delene. I co-op blir det stort sett til at vi prøver å samarbeide med å ta monstrene så raskt og effektivt som mulig, og det blir egentlig lite tid til å gjøre annet som å lete etter de der dokumentene og sånt. Når man spiller alene har man tid til å gjøre alt sånt, men til gjengjeld blir en del av brettene betydelig vanskeligere når man "mangler" et våpen. (en boss blir for eksempel betydelig enklere om man kan sikte to steder samtidig).

 

For øvrig var jeg innom Spaceworld i går og fant både Umbrella Chronicles og Ghost Squad. Det morsomme er at UC koster kr 550,- og Ghost Squad koster kr 599,-. UC er lengre, har mer å gjøre, ser mye bedre ut, er mer interessant siden det er Resident Evil og det er billigere enn Ghost Squad. Jeg vet hva jeg ville valgt...

 

Hvordan er forresten Link's Crossbow Training? Jeg er uinteressert i Zapperen, men Link er jo Link. ;)

 

600 kr for Ghost Squad er jo latterlig når det kun er en port av et gammelt arcadespill. Det koster 400kr på de billigste norske sidene og det er nok ikke lenge til det du kan finne det til under 200kr på noen engelske sider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...