Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen starter ikke og viftene går sakte

Anbefalte innlegg

Hei.

Har et problem med at PCen ikke vil starte. Strømmen går på, men PCen går ikke inn i BIOS/DOS og den sender ikkeno signal til skjermen. Dette vet jeg fordi PCen vanligvis gir fra seg et pip 2 sek etter at PCen skrus på. Det gjør det IKKE nå lenger.

Lys på HK lyser og viftene spinner, men de går saktere enn vanlig. Ikke så sakte at jeg kan se at de spinner, men jeg hører at de spinner langt saktere enn de pleier. Er det strømforsyningen som er gåen? En annen liten detalj er at tastaturet ikke lyser...

Pcen begynner å dra på årene. Er vel ca 3-4 år gammel nå. Strømforsyningen er en billig Qtec så jeg blir ikke overaska om det er den, men vil være 100% sikker før jeg kjøper ny.

PS: etter noen minutter begynner HK å pipe pga av at CPU blir for varm. Noe som kanskje ikke er så rart når viftene går så sakte.

Endret av Symbian_Pro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke utenkelig, men du finner ikke ut av det om du ikke prøver et annet hovedkort og det medfører litt arbeid!

Qtec er ikke akkurat kjent for å lage gode strømforsyninger.

Ser ikke helt forskjellen i arbeidsmengde. Du må uansett koble om. Om du har en liggende tar det da ikke mange sekundene å nappe ut 4-5 kabler og plugge i nye.

Du kan ikke bli 100% sikker på at det er Qtec som er problemet uten å prøve en annen PSU.

Lenke til kommentar
Ser ikke helt forskjellen i arbeidsmengde. Du må uansett koble om. Om du har en liggende tar det da ikke mange sekundene å nappe ut 4-5 kabler og plugge i nye.

Jo da det er jeg enig i. Men jeg har ingen liggende og da er det litt dumt å måtte åpne Pcen til en annen, koble fra strømforsyning og alle de 40 ledningene, ta den med til meg, koble opp, skjekke om det funker og så koble fra alt å levere tilbake for deretter å koble opp alt i pcen hans igjen. Tenker bare på at det blir litt problematisk for han jeg eventuelt låner fra.

Hadde det vært RAMen hadde det gått greit. Strømforsyningen er det litt værre med. Tror jeg bare bare kjøper en ny jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...