janaars Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Har satt inn en nec cd brenner i min 233 Pacard Bell masin. Når jeg bruker oppstartdiskett, nylagede som gamle finner den ikke D: eller noen av filene. Starter heller ikke automatisk når jeg starter maskinen med eks. opprettings cd i cden. Noen som vet hva jeg kan gjøre? janaars Lenke til kommentar
Folo Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 har du satt den brenneren som master/slave? hva mener du med at den ikke finner noen av filene? mener du harddiskene? bak på harddisker / brennere sitter den noen små jumpere , sett harddisken til master og brenneren til slave . master skal være sist på kabelen. gå inn i bios og se at det står auto i de feltene hvor manskinen leter etter IDE enheter? vet ikke hva du har prøvt. men dersom du har litt kunnskap er vel dette noe du har gjort. ? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Gjør slik som Folo sa, er neste 100% sikker at du har begge på master på samme ide kanal 1. Sett brenneren som slave. Eller om du har en ida kabel til liggende kan du bruke den og kobble den til ide kanal 2, da trenger du ikke forandre på jumperen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå