beverpower Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 ..og jeg lurer litt på hva jeg skal svare svigerforeldrene mine på spørsmålet om hva som faktisk skjer! Jeg har riktignok skaffet meg Riks TV for lenge siden, så jeg trenger ikke bekymre meg.. Men de har pr. i dag kabel TV (ikke no antenne) og lurer fælt på om de må gå over til digital TV nå de også! Husker ikke helt datoen, men det er i allefall ikke lenge til de med antenne må over til digitale sendinger skal de få inn no bilde! Men hvis det analoge nettet skal stenges, så må da vel de som har kabel TV i dag også bytte ?! I hvertfall etterhvert?! Hva er det egentlig som skjer og hva skal jeg si til dem?? Forvirret Lenke til kommentar
artaz Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Hvis de har kabelTV fra et firma feks, CanalDigital eller et annet firma. Dvs, hvis folk ikke tar inn signal via luftantenne i dag trenger de ikke gjøre noe. Lenke til kommentar
beverpower Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 Hvis de har kabelTV fra et firma feks, CanalDigital eller et annet firma. Dvs, hvis folk ikke tar inn signal via luftantenne i dag trenger de ikke gjøre noe. Å.. Så de som har kabel TV (fra feks Canal Digital) trenger ikke bytte de altså! Hmm, trodde alt av analoge sendinger skulle stenges etterhvert jeg Da så.. Takker for svar Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Man skal selvsagt ikke se bort fra at kabel-TV-selskapene også etterhvert kommer til å stenge sine analoge signaler. I likhet med bakkenettet kan også de komme til at de kan tilby flere kanaler og bedre kvalitet ved å bruke kapasiteten i kablene til kun digitale signaler. Men det skjer ikke nå. Det kan skje seinere, og helt uavhengig av tidspunktet for stenging av det analoge bakkenettet. Lenke til kommentar
Thomas Toget Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Kabelselskapene spekulerer på å begynne med digitale sendinger de også, men leste en plass at det er langt frem i tid. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Kabelselskapene spekulerer på å begynne med digitale sendinger de også, men leste en plass at det er langt frem i tid. De har forlengst begynt med digitale sendinger, og markerkedsfører digitalt innhold og dekoderbokser aktivt. Men så lenge dette er et tilbud i tillegg til det analoge, og de ikke skrur av de analoge signalene, behøver ikke kabelabonnenter som er fornøyd med sitt nåværende tilbud gjøre noe. Lenke til kommentar
Thomas Toget Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Ahh, det var jeg ikke klar over Kabel har aldri vert et tilbud for meg, så vet ikke så mye om det.. Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Litt villedende denne reklammen om det digitale bakkenettet, nesten alle jeg kjenner har trodd at om man ikke har parabol eller nye digitale bakkenettet så mister man signalene.. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Som nevnt så trenger de ikke å gjøre noe da det ikke berører satelitt, kabel eller ip- tv kunder. Dog vil de nok mest sannsynlig få et litt bedre tilbud (og muligens kalrere bilde) om de anskaffer seg en digital mottakerboks fra sin kabelleverandør. Men det er ikke det samme som at de vil miste signalet. Lenke til kommentar
beverpower Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 Litt villedende denne reklammen om det digitale bakkenettet, nesten alle jeg kjenner har trodd at om man ikke har parabol eller nye digitale bakkenettet så mister man signalene.. Veldig villedende! Jeg byttet forsikrets skyld til Riks TV med engang jeg! Trodde det nærmet seg slutten på kabel-TV, så ville være tidlig ute! Sånn jeg har oppfattet all denne fokusen i media om det digitale bakkenettet, osv.. Men men.. fornøyd med Riks TV jeg altså! Igjen, takker for alle svar.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå