Gå til innhold

Er det vits med mer enn 2gb ram i 32 bit vista?

Tallyho

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier: er det vits å ha mer enn 2gb ram i vista 32 bit? Jeg har en centrino dual core 1,66 ghz med 2gb minne.

Jeg har en Serial ATA/150 5400rpm harddisk og. Vil det lønne seg å oppgradere harddisken eller minnet på laptopen?

ja også bruker jeg pcn til mest internett, videoer, 2-3 år gamle spill og litt photoshop av og til. Multi-tasking og mange programmer åpne samtidig er vel nøkkelordet her, men 2gb for winamp, firefox, miro og utorrent burde vel være nok?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ja også bruker jeg pcn til mest internett, videoer, 2-3 år gamle spill og litt photoshop av og til. Multi-tasking og mange programmer åpne samtidig er vel nøkkelordet her, men 2gb for winamp, firefox, miro og utorrent burde vel være nok?

Du trenger det ikkje. Men så skal det seiast at minne er ganske billig for tiden. :)

Lenke til kommentar

Men greia er at jeg kan få en Hitachi Travelstar 7K200 harddisk til under 1000-lappen. Vil ikke det gi meg mer ytelse?

Hitachi Travelstar 7K200 er den store testvinneren innen laptop-harddisk ytelse. Det er en SATA/150 7200rpm.

Endret av Tallyho
Lenke til kommentar

Med 4 GB ram kan du deaktivere sidevekslingsfilen og i teorien få litt bedre ytelse.

Når du først åpner pcen og bytter disk er det minimalt arbeid å hive inn 2GB ram ekstra, så ikke velg mellom disse to tingene,gjør begge.

Da strekker du levetiden på pcen din en del lengre frem i tid.

Lenke til kommentar
Men greia er at jeg kan få en Hitachi Travelstar 7K200 harddisk til under 1000-lappen. Vil ikke det gi meg mer ytelse?

Hitachi Travelstar 7K200 er den store testvinneren innen laptop-harddisk ytelse. Det er en SATA/150 7200rpm.

Skal du velge mellom ram og disk skal du helt klart velge disken. Forskjellen mellom 2 og 3GB er som oftest svært marginal eller ikke-eksisterende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...