Gå til innhold

En som prøver å motbevise evolusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når jeg ser dette får jeg lyst til å lære barn å tilbe Satan.

Hvorfor tilbe noke som bare er brukt som skremselspropaganda og symbolet på ondskap?

Fordi du synst det er kult?

Sannsynligvis fordi det ville irritert kreasjonistene veldig.

Mange kreasjonister hevder at makroevolusjon ikke kan bevises fordi det ikke kan observeres. Hvordan knuser man dette argumentet?

Ser du fjell vokse?

Nei, og en kreasjonist kan godt finne på å påstå at fjellene alltid har vært like høye, og at alle bevisene på at de ikke har vært det er illusjoner gud bruker "to test our faith".

Lenke til kommentar
Når jeg ser dette får jeg lyst til å lære barn å tilbe Satan.

Hvorfor tilbe noke som bare er brukt som skremselspropaganda og symbolet på ondskap?

Fordi du synst det er kult?

Sannsynligvis fordi det ville irritert kreasjonistene veldig.

Den slags argumenter vil uansett ikkje gjere noke med ignoransen her i verden, det vil bare distansere forholdet mellom oss og dei. Grunnprinsippa til jesus er ikkje stort forsjellige frå humanisme og liknande. Er ingenting i bibelen som eigentleg skal sette noke fyfy på forskning(ivertfall ikkje nye testamentet som er viktigst, med gamletestamentet er det vel heller ein sak om tolkning), så om ein ikkje trur på forskninga er man heller bare ein ignorant idiot. Og nei eg er ikkje kristen sjølv, men eg meiner no at kristendommen står for mange fine verdier den og, så å ty til ondskapen i den kristne tru for å plage noken er bare barnsleg.

Lenke til kommentar

Det er jeg helt enig med deg, og jeg skal ikke få unga mine til å tilbe Satan, eller noen annen avart av den slags. Skal nok ikke lære dem å tilbe noe som helst. Jeg bare prøvde å forklare logikken bak det Abigor sa.

I may disagree with what you say, but I shall defend, to the death, your right to say it

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Så flere av videoene hans, spesielt den "why islam is a lie" eller hva den heter. Blir bare oppgitt av sånne folk, han er jo en tilsynelatende intelligent person (basert på språkbruk osv) men som har basert hele argumentasjonen sin på "the holy bible". Mest hjernevaska menneske jeg har sett, og hadde han vært i omgangskretsen min hadde jeg nok banka litt vet i han nettopp fordi det ikke går ant å diskutere med en person som "lever i en annen verden".

Lenke til kommentar
Så flere av videoene hans, spesielt den "why islam is a lie" eller hva den heter. Blir bare oppgitt av sånne folk, han er jo en tilsynelatende intelligent person (basert på språkbruk osv) men som har basert hele argumentasjonen sin på "the holy bible". Mest hjernevaska menneske jeg har sett, og hadde han vært i omgangskretsen min hadde jeg nok banka litt vet i han nettopp fordi det ikke går ant å diskutere med en person som "lever i en annen verden".

Kan ikke være så veldig intelligent med tanke på hva han sier.

Dessuten så repeterer han bare Kent Hovind.

Lenke til kommentar

Det er ingen beviser for Darwin's evolusjonslære, bare insidier.

Argumentasjonen for alternativ utviklingslære er faktisk overraskende bra og støttes av doktorer og professorer. En kan argumentere for og mot på flere sider.

Det er absolutt ikke slik at alle som setter spørsmålstegn ved Darwin's teorier er surrehoder.

Lenke til kommentar

Argumentasjonen for alternativ utviklingslære er faktisk overraskende bra og støttes av doktorer og professorer. En kan argumentere for og mot på flere sider.

Det er absolutt ikke slik at alle som setter spørsmålstegn ved Darwin's teorier er surrehoder.

At det ikke finnes bevis eller en "autorisert person" har andre meninger er de vanligste argumentene, som er sykt dårlige. Hvis du vil lære om evolusjon søker du ikke "evolusjon er feil" i google, du leser universitetsbøker eller spør en biolog etc, men det ødelegger vel kanskje håp og drømmene til folk.

Evolusjonsteorien er ikke perfekt enda, det finnes enda ting man ikke vet om, men jeg ser ikke vitsen med å nekte at evolusjon eksisterer. Det har kanskje noe med kunnskapen til folk å gjøre, noe som tydelig viser seg i USA.

Du er vel ikke en av dem som tror på alle mulige konspirasjonsteorier også?

Lenke til kommentar

Men er dette et argument mot den? Hvordan skal det være mulig å "bevise" evolusjonsteorien, egentlig? Som så mange har påpekt før, så kan ikke vitenskapelige teorier bevises, kun motbevises (falsifiseres). Og det har man ikke klart å gjøre med evolusjonsteorien, den har tvert imot stått seg ganske så bra mot forsøk på falsifikasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...