Gå til innhold

En som prøver å motbevise evolusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kort sammenfattet er det bare "jeg skjønner ikke dette her - da må det være gud" eller "dette her høres helt teit ut - det er gud".

Han bruker ungdomsskolebøker for å påpeke "feil" i evolusjonen, greit nok men han hadde brukt universitetsbøker hadde han slitet veldig med sine veldig primitive "motargumenter".

Lenke til kommentar

Jeg gav opp etter tredve sekunder.

"It's a little known fact that what you believe determines how you act, and if you believe that you came from a monkey, doesn't that give you permission to act like one too?"

Utspekulert fyr, forresten, som sørger for å få en femstjernersrating og mange gode kommentarer for så å blokkere alt sammen.

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar
http://youtube.com/watch?v=xvyQRdlKiwI

Se den og kom med motargumenter / medargumenter :)

Kan ikke fordra ungdommer som er overbevist om at de skjønner alt så mye bedre enn alle andre. Livsvisdom FTW

Når det gjelder temaet, så er argumentene i denne filmen

mye mer overbevisende.

Han sier bare det Kent Hovind sier. Han er voksen, og har hatt mange konferanser om dette. Han og mange andre mener at dette er det som burde læres i skolen og ikke evolusjons læren.

Edit: Link til en ateist som er verdt å sjekke ut.

Endret av TheOats
Lenke til kommentar
Det er jo bare en køddefilm da... han viser "evolution of the fork" etc...

Det er jo bare en køddefilm da... han viser "evolution of the fork" etc...

Og det er vel denslags udugelige argumenter man vanligvis høyrer frå den kanten, Evolution of the fork er bare for å gjere narr av evolusjon.

Ja nettop. Han sier det ikke for å være morsom. Han har flere videoer som den :/

Lenke til kommentar

Hvordan kan de forbinde en boks med pianøttsmør med evolusjon? Ifølge evolusjon skjer ikke dette på et sekund basert på ods, men over tid basert av erfaring. En ting forandrer seg ikke på et sekund, men det bruker lang tid på å utvikle seg.

En annen ting jeg vil si som han hadde mente, var at vi ikke er her for en grunn. Men hvordan kan man ha bevis for at vi ikke er her for en grunn med mindre han vet alt? Det man mener vi er her for er vell er vell egentlig å leve, få etterkommere, dø og under den tiden gjøre det vi er laget for, f.eks holde balanse i naturen på en eller annen måte. Synes virkelig at disse "skaperne" burde være åpne på fysiske beviser, enn beviser de finner i en bok.

Tar jeg ikke helt feil har Grand Canyon blitt formet av vann gjennom milliarder av år? Hvis den hadde blitt skapt for 6000 år siden, og deretter kom Gud og oversvømte hele jorden, hvordan kan det være at det er lite vann der? Eller et annet spørsmål til skaperne, hvorfor har ikke isbreer og nord/sør-polene blitt smeltet, hvorfor er det ikke vann i ørkenen, hvorfor har ikke flere tusen andre hull blitt fyllt med vann?

Lenke til kommentar
Tar jeg ikke helt feil har Grand Canyon blitt formet av vann gjennom milliarder av år? Hvis den hadde blitt skapt for 6000 år siden, og deretter kom Gud og oversvømte hele jorden, hvordan kan det være at det er lite vann der? Eller et annet spørsmål til skaperne, hvorfor har ikke isbreer og nord/sør-polene blitt smeltet, hvorfor er det ikke vann i ørkenen, hvorfor har ikke flere tusen andre hull blitt fyllt med vann?

Det er alt for enkelt å svare på. Selvfølgelig har vannet fordampet og blitt til regn et annet sted. Sansynligvis er det forklaringen du kommer til å få hvis du spør en som er anti-evolusjon.

Argumentene enkelte kommer med er så lite gjennomtenkt og "wannabe smart" at jeg rett og slett blir provosert av å høre på alle disse så kalte "budbringerene fra gud".

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Mange kreasjonister hevder at makroevolusjon ikke kan bevises fordi det ikke kan observeres. Hvordan knuser man dette argumentet?

Ikke gidd. Uansett hva du sier så klarer du ikke å overbevise folk som har bestemt seg for hvordan verden er bygget opp.

Lenke til kommentar
Mange kreasjonister hevder at makroevolusjon ikke kan bevises fordi det ikke kan observeres. Hvordan knuser man dette argumentet?

Det er nokså fundamentalt at man ikke kan bevise noe i naturvitenskapene. Teorien om naturlig utvalg står så sterkt fordi den til nå ikke er blitt motbevist (falsifisert). Kreasjonismen er derimot ikke vitenskapelig i denne forstand fordi den i utgangspunktet ikke kan motbevises. Men som sagt - lykke til med å overbevise en kreasjonist om dette! :)

Lenke til kommentar
Jeg gav opp etter tredve sekunder.

"It's a little known fact that what you believe determines how you act, and if you believe that you came from a monkey, doesn't that give you permission to act like one too?"

Jeg ga faktisk opp etter samme kommentar. Ser ingen grunn til å høre på en ungdomm uten kunnskap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...