Ni kon Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 http://cgi.ebay.com/Rodenstock-TV-Heligon-...1QQcmdZViewItem Passer denne til mitt Nikon d80 eventuelt mitt d300? Legger inn bud om den gjør det. Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Mmmh.. Så ikke noe om at den har F-mount der? Bortsett fra det, har de ofte låst fokus til omtrent 30cm fra frontelementet (ingen mulighet for justering av denne) og ingen variabel blendermekanisme. Du kan kanskje vurdere selv hvor mye bruk du har for et objektiv med sådan brennvidde som kun duger til å avbilde rimelig små gjenstander på en bestemt avstand med null dybdeskarphet.. Mvh Kjetil Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Hva slags optikk er dette ? For meg ser det ut som som hadde passet på et forstørrelsesapparat* i et mørkerom. Tom * Eller hva det nå heter - det er tross alt 25 år siden sist jeg var i et mørkerom Lenke til kommentar
ChallengerV8 Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 http://cgi.ebay.com/Rodenstock-TV-Heligon-...1QQcmdZViewItem Passer denne til mitt Nikon d80 eventuelt mitt d300? Legger inn bud om den gjør det. Bjørn Rørslett har testet flere Rodenstock-Heligon (bl.a TV 50mm f/0.75 og XR 75mm f/1.1). Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 Det var hos bjørn jeg fikk tips, og derfor var jeg å leita. Dette toget gikk, men jeg finner sikkert noe annet Lenke til kommentar
Geir Willy Haugen Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Noen som har en fornuftig måte å konverter disse til f-mount på? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Mye kan løses med superlim... (ikke så useriøst som det kan se ut som - har sett folk som rett og slett har limt fast mellomringer ol.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå