Herr Brun Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Noen som har hørt den? Fikk den i posten i går, og må bare si at den var, om mulig, enda særere enn de forrige. Trengte hele 3 gjennomlyttinger før den "satt" og var godkjent. Nå klarer jeg ikke få den ut av hodet mitt. Den er fantastisk! Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Tror jeg også må låne vekk ørene mine til The Bedlam in Goliath. The Mars Volta sin sære stil blir altså toppet, dette høres jo fantastisk ut. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 Kulturo burde anmelde denne! Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Det tok litt tid å bli vant til den, ja. Nå er den kjempekul. Jeg synes at Amputechture var ganske vill og psykedelisk, men altfor sær og merkelig etter min smak. Rett og slett for mye daukjøtt. Bedlam in Goliath er enda villere og mer psykedelisk, og har et bra driv og interessant lydbilde. Bedlam er selvfølgelig en litt merkelig plate den også, men den blir aldri kjedelig, i motsetning til Amputechture. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Syns det blir for masete. Det jeg forbinder med Mars Volta (og forsåvidt At The Drive-In) er en perfeksjon mellom det harde/støyende lydbildet og de myke partiene. Her er det hardt tempo hele veien og jeg detter av etter 2 sanger. Øra mine gidder ikke mer. Glad jeg ikke skal anmelde den plata. Opplagt mye innovativt og bra her, men det blir litt som at du skal spise en bløtekake - første stykke er godt men man orker sannelig ikke hele greia på en omgang. Endret 6. februar 2008 av tjalla Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Har hørt igjennom skiva et par ganger, men vil helst vente med å trekke en konklusjon. Hører potensiale i en del av sangene, men jeg må helt klart være i riktig sinnsstemning for å kunne lytte gjennom denne skiva, det er vel sånn med det meste, men denne krever litt ekstra av lytteren. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Musikk er ikke dårlig selv om den krever mye av lytteren. Er langt langt i fra alltid jeg orker å høre på Spiral Architect(og særlig hele albumet), men det er likevell knall. Har ikke hørt Bedlam in Goliath, mistet interessen for Volta med andrealbumet deres som ikke var så knallbra som den forrige, men dette at alle syter om at det er for hardt kan bety at de har forandret retning igjen og kanskje er kommet med noe bra. Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Musikk er ikke dårlig selv om den krever mye av lytteren. Nei, selvfølgelig ikke. Hvis du sikter til mitt innlegg, var det overhodet ikke det jeg mente. Må ha formulert meg litt feil, isåfall. Lenke til kommentar
Solid Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Musikk er ikke dårlig selv om den krever mye av lytteren. Kan hende jeg ikke har øret for avansert musikk. Men jeg klarer bare ikke å like The Mars Volta. Jeg liker mye annet progressivt og eksperimentelt men fortsatt. Mars Volta faller ikke i smak her. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 .........fordi det er oppskrytt det. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 (endret) Solid, du misliker jo ikke The Mars Volta fordi de krever mye av lytteren? De faller vel bare ikke i smak, ellers så anbefaler jeg at du setter deg ned for å lytte litt mer på dem. Jeg er enig med TLZ. "Bråkete" er aldri et godt argument mot noe innenfor musikk. Endret 9. februar 2008 av Mr. Crowley Lenke til kommentar
Solid Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Solid, du misliker jo ikke The Mars Volta fordi de krever mye av lytteren? Har på følelsen at det er grunnen. Føler det er stressende å høre på. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Hva er veien med å ikke like The Mars Volta? Liker du dem ikke så liker du dem ikke. Det er ingen opplest og vedtatt sannhet at det er et bra band, eller at The Bedlam In Goliath er et bra album. Pitchforkmedia syntes f.eks. ikke noe særlig om albumet (4,3/10): http://www.pitchforkmedia.com/article/reco...dlam-in-goliath Allmusic likte albumet veldig godt (4,5/5): http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&a...10:wjfrxzlhld0e Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Pitchforkmedia syntes f.eks. ikke noe særlig om albumet (4,3/10):http://www.pitchforkmedia.com/article/reco...dlam-in-goliath Det er den nest beste karakteren de har gitt et album fra Mars Volta, så noe må Mars Volta ha gjort riktig denne gangen. Lenke til kommentar
paranoide Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Riktig, som å lage noe i retningen kjedelig indie? The Mars Volta er det eneste rockebandet jeg gidder å høre på. Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Har hørt igjennom skiva en gang nå, og jeg må si jeg liker den veldig godt! Skjelden jeg liker skiver så fort, men The Bedlam in Goliath er søren klype meg en forbanna bra skive! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå