Gå til innhold

The Bedlam in Goliath av The Mars Volta


Herr Brun

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det tok litt tid å bli vant til den, ja. Nå er den kjempekul.

Jeg synes at Amputechture var ganske vill og psykedelisk, men altfor sær og merkelig etter min smak. Rett og slett for mye daukjøtt. Bedlam in Goliath er enda villere og mer psykedelisk, og har et bra driv og interessant lydbilde. Bedlam er selvfølgelig en litt merkelig plate den også, men den blir aldri kjedelig, i motsetning til Amputechture.

Lenke til kommentar

Syns det blir for masete. Det jeg forbinder med Mars Volta (og forsåvidt At The Drive-In) er en perfeksjon mellom det harde/støyende lydbildet og de myke partiene. Her er det hardt tempo hele veien og jeg detter av etter 2 sanger. Øra mine gidder ikke mer. Glad jeg ikke skal anmelde den plata. Opplagt mye innovativt og bra her, men det blir litt som at du skal spise en bløtekake - første stykke er godt men man orker sannelig ikke hele greia på en omgang.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Musikk er ikke dårlig selv om den krever mye av lytteren.

Er langt langt i fra alltid jeg orker å høre på Spiral Architect(og særlig hele albumet), men det er likevell knall.

 

Har ikke hørt Bedlam in Goliath, mistet interessen for Volta med andrealbumet deres som ikke var så knallbra som den forrige, men dette at alle syter om at det er for hardt kan bety at de har forandret retning igjen og kanskje er kommet med noe bra. :)

Lenke til kommentar

Solid, du misliker jo ikke The Mars Volta fordi de krever mye av lytteren? De faller vel bare ikke i smak, ellers så anbefaler jeg at du setter deg ned for å lytte litt mer på dem.

 

Jeg er enig med TLZ. "Bråkete" er aldri et godt argument mot noe innenfor musikk.

Endret av Mr. Crowley
Lenke til kommentar

Hva er veien med å ikke like The Mars Volta? Liker du dem ikke så liker du dem ikke. Det er ingen opplest og vedtatt sannhet at det er et bra band, eller at The Bedlam In Goliath er et bra album.

 

Pitchforkmedia syntes f.eks. ikke noe særlig om albumet (4,3/10):

http://www.pitchforkmedia.com/article/reco...dlam-in-goliath

 

Allmusic likte albumet veldig godt (4,5/5):

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&a...10:wjfrxzlhld0e

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...