kitzo Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Jeg tenkte jeg skulle oppgradere PC-en med litt mer minne, DDR DIMM PC3200. Jeg har 2x512 brikker fra TwinMOS, de er PC3200(CL2,5). Jeg kjøpte to brikker med 1024Mb PC3200(Cl3) Dual-Channel kit, også disse fra TwinMOS. Jeg tok ut de gamle og erstattet disse med de nye, altså jeg bruker ikke de gamle brikkene. Med dette nye oppsettet regnet jeg ikke med å få noen problemer, men det fikk jeg. Får beskjed om at det er feil med minne, og Den kommer ikke frem til BIOS engang. Legger jeg tilbake de gamle brikkene fungerer det (riktignok må jeg inn i BIOS for å endre tilbake flere instillinger som er blitt feil. Hovedkortet er Asus A7N8X-E, skal ha støtte for 1024MB brikker i følge spesifikasjonen. Det andre jeg lurer på er hvilke plasser jeg bør bruke for at man best skal utnytte Dual-Channel brikkene. Det er tre plasser A2(svart), A1(blå) og B1(blå). Regner med det er enten A plassene eller de blå, men hvilke? I følge User Guiden ser det ut som begge kan brukes, stemmer det? Endret 31. januar 2008 av kitzo Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 har du prøvd en av de nye brikkene av gangen? (en og en) Lenke til kommentar
kitzo Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 har du prøvd en av de nye brikkene av gangen? (en og en) Jeg har prøvd begge minnebrikkene hver for seg, også på flere plssser uten at det hjelper noe. Bør jeg gjøre endringer i BIOS før jeg setter de inn? i tilfelle hvilke? Lenke til kommentar
kitzo Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 Prøvde minnevelgeren til Crucial som Komplett har, den oppgir noen brikker som for meg ser ut til å ha de samme spesifikasjonene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå