Zeph Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 (endret) Innlegg med dialekt er fjerna, vennligst bruk nynorsk eller bokmål på dette forumet. Endret 2. februar 2008 av Zeph Lenke til kommentar
JollyRoger57 Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Jada en kompis av meg greide faktisk og søle brus på playstatin 3 kontrollen min, og nå funker den naturligvis ikke som den skal. Så lurer på om den er noen måte jeg kan fikse den på, som og åpne den og skylle den med vann eller noe.Noen som har erfaring med dette? Takker for svar For det første. Jeg har drevet med elektronikk i mange mange år. Bruk isopropanol,teknisk sprit, det får du hos fargehandleren. Elektronikk spray er det samme, isopropanylalkohol. Spriten løser opp brusen, vann etc. Tørker raskt. Og er ikke "sterkt". Annet enn når du drikker det. Men hold deg unna tynner og aceton. Det kan løse opp plasten. Rent lunket vann kan også brukes, først, og så isopropanol til å fjerne vannet med. Jeg bruker ren 96% sprit, til teknisk bruk. Men det får ikke du kjøpt Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Jeg bruker ren 96% sprit, til teknisk bruk. Men det får ikke du kjøpt Joda, det får du da kjøpt i de fleste byer her i landet. Forhandlerne er bare litt vanskeligere å opprive enn forhandlere flest. Lenke til kommentar
JollyRoger57 Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 (endret) Jeg bruker ren 96% sprit, til teknisk bruk. Men det får ikke du kjøpt Joda, det får du da kjøpt i de fleste byer her i landet. Forhandlerne er bare litt vanskeligere å opprive enn forhandlere flest. Å nei du. Den spriten jeg har er det bare "noen" som får kjøpt. Leger, tannleger etc. Det må nemlig en polititilatelse til. Fordi den kan drikkes. Jeg snakker ikke om hjemmebrent eller puro. Om du er så enfoldig. Der lærte du noe nytt Endret 2. februar 2008 av JollyRoger57 Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 2. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2008 Jeg bruker ren 96% sprit, til teknisk bruk. Men det får ikke du kjøpt Joda, det får du da kjøpt i de fleste byer her i landet. Forhandlerne er bare litt vanskeligere å opprive enn forhandlere flest. Kanskje han tenkte på at jeg bare er 17 år gammel, må vel være 21 for å få kjøpt slikt. Men fikk som sagt fikset kontrollen delvis men i går når jeg skulle slå den på var den helt død. Nei får vel be kompisen min om å erstatte den. Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 (endret) Jeg snakker ikke om hjemmebrent eller puro. Om du er så enfoldig. Der lærte du noe nytt Jeg snakket om hjemmebrent. Så jeg lærte nok dessverre ikke noe nytt. Kanskje han tenkte på at jeg bare er 17 år gammel, må vel være 21 for å få kjøpt slikt. Det er vel stregt tatt ikke noe en gjennomsnitts hjemmebrentselger er så nøye på. Endret 2. februar 2008 av Geofrank Lenke til kommentar
magiXen Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Ville nok brukt no ala WD40 eller crc etter en sliks rens for å trekke ut fuktigheten igjen etter prosjektet ditt.. eller så kan det bli en spennende affære etterhvert Lenke til kommentar
JollyRoger57 Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Ville nok brukt no ala WD40 eller crc etter en sliks rens for å trekke ut fuktigheten igjen etter prosjektet ditt.. eller så kan det bli en spennende affære etterhvert Sprit fordriver vann. Og tørker raskt bort. Hørt om kondensnfjerner. f.eks. Det er isopropanol også kalt blå sprit. 99% av alle elektronikk rengjørings midler ineholder sprit i en eller annen form. WD40 tja, jeg ville ikke brukt det i en PS3 kontroller. Men du har muligens prøvd ? CRC er et fabrikk navn og lager mange produkter. Veldig bra forøvrig. Hva tenker du på? 5-56, 2-26, 6-66, Lectra Clean eller ? Hva ville du brukt... Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 3. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2008 Har gitt opp kontrolllen nå, han skal kjøpe ny når han har råd til det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå