Gå til innhold

Brus søl i ps3 kontroll.

Jo Are

Anbefalte innlegg

Jada en kompis av meg greide faktisk og søle brus på playstatin 3 kontrollen min, og nå funker den naturligvis ikke som den skal. Så lurer på om den er noen måte jeg kan fikse den på, som og åpne den og skylle den med vann eller noe.

Noen som har erfaring med dette? Takker for svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe, tror ikke det er så lurt å skylle den med vann :p

Men kanskje med sånn spray sak? :p

Hørt at man kan skylle mobiler med vann hvis man mister de i noe søl, slår jo selvfølgelig av kontrollen først da og lar den tørke grundig før jeg slår den på igjen.

Lenke til kommentar
Skyll vekk med vann, og tørk den etterpå, f.eks. i en stekeovn på svak varme under oppsyn. Dersom den ikke har kortsluttet er det et lite håp for at den vil fungere. Men ja, ta ut batteriet først dersom det lar seg gjøre.

Den har ikke kortsluttet siden noen taster funker. Vet ikke om brusen har størknet eller ei.

Lenke til kommentar
Skyll vekk med vann, og tørk den etterpå, f.eks. i en stekeovn på svak varme under oppsyn. Dersom den ikke har kortsluttet er det et lite håp for at den vil fungere. Men ja, ta ut batteriet først dersom det lar seg gjøre.

Den har ikke kortsluttet siden noen taster funker. Vet ikke om brusen har størknet eller ei.

Vel, du har ikke noe å tape på å forsøke. Åpne, skyll/gni av seig brus. Tørk. Hadde selv litt brus i min, som gjorde at noen knapper var seige, og da skrudde jeg bare opp og tørket vekk. Hadde ikke nådd inn til elektronikken da, så var ikke noe problem.

Lenke til kommentar

skru den opp og prøv å resnke vekk litt med qtips(ikke rør elktronikken)

du kan også prøve elektro.spray (kjøpes på biltema o.l)

sprit kan funke det også, men er ikke helt sikker..

Btw: det finnes spesial spriter til slike oppg. ikke drikke sprit nødvendigvis :p

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...