LysDiode Skrevet 2. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2008 (endret) Ja, jeg får ta tolvmodigheten til råd (eller hva det nå heter..). Men det største problemet mitt er nok at den meste av informasjonen på nettet, er beregnet på langt mer erfarne programmøere. Ett av problemene mine er at jeg prøver å lage en fungerende Progressbar i nettlesern min.. Nede på en sånn linje ting jeg satte inn, er det noe som heter Progress[ett eller annet]Bar. Jeg vil at den skal vise hvor mange prosent websden jeg prøver å åpne, har kommet. Problemet er løst. Også vil jeg at det skal gå ann å trykke ENTER istedet for "Go" knappen. Noen som kan hjelpe meg med disse to spørsmålene? (Vet det finnes tråder der dette er besvart, men jeg får enten syntax error eller ingen effekt når jeg bruker kodene. Dette gjelder det ENTER problemet... Endret 3. februar 2008 av diskusjonsgjest Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Du kan ALDRI forvente at noen her kommer noensinne til å skrive kode som du bare kan lime inn i programmet ditt. 1. Koden er ikke skrevet med din kode i tankene, de vet rett og slett ikke hvordan ditt program fungerer. 2. Ingen liker copy/paste "programmering" Les gjennom koden, hvis det er noe du ikke forstår, så spør eller søk på google. Du lærer ingenting av å kopiere kode. Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 3. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2008 Her er koden for hele programmet: Public Class Form1 Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click WebBrowser1.Navigate(TextBox1.Text) End Sub Private Sub LinkLabel1_LinkClicked(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.Windows.Forms.LinkLabelLinkClickedEventArgs) Handles LinkLabel1.LinkClicked System.Diagnostics.Process.Start("*") End Sub Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load End Sub Private Sub cmdBack_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles cmdBack.Click ' Går tilbake til forrige side WebBrowser1.GoBack() End Sub Private Sub LinkLabel2_LinkClicked(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.Windows.Forms.LinkLabelLinkClickedEventArgs) Handles LinkLabel2.LinkClicked System.Diagnostics.Process.Start("*") 'LinkLabel til manual. End Sub Private Sub ToolStripProgressBar1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles ToolStripProgressBar1.Click 'Se under End Sub Private Sub WebBrowser2_ProgressChanged(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Windows.Forms.WebBrowserProgressChangedEventArgs) Handles WebBrowser1.ProgressChanged ToolStripProgressBar1.Maximum = CInt(e.MaximumProgress) ToolStripProgressBar1.Value = CInt(e.CurrentProgress) 'Viser framgang i loading av sider End Sub Private Sub ToolStripSplitButton1_ButtonClick(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) 'Denne greia er fjernet.. End Sub Private Sub TextBox1_KeyDown(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.Windows.Forms.KeyEventArgs) Handles TextBox1.KeyDown 'ENTER istedet for "Go" button If e.KeyCode = Keys.Enter Then 'Denne koden fungerer ikke End If End Sub Private Sub TextBox1_TextChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles TextBox1.TextChanged End Sub Private Sub LinkLabel3_LinkClicked(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.Windows.Forms.LinkLabelLinkClickedEventArgs) Handles LinkLabel3.LinkClicked System.Diagnostics.Process.Start("*") End Sub End Class Og her er koden som skal gjøre slik at man kan trykke ENTER istedet for på bruke pila på "go"-knappen. Private Sub TextBox1_KeyDown(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.Windows.Forms.KeyEventArgs) Handles TextBox1.KeyDown 'ENTER istedet for "Go" knapp If e.KeyCode = Keys.Enter Then '"Gjør noe fornuftig her" End If End Sub Oppbygningen av koden er laget an Manfred, mens moskus konverterte den til vb. Kommentaren "Gjør noe fornuftig her" har jeg tatt fra Manfred sin C# kode, der han skrev "Do something". Tenkte kanskje det var noe som måtte gjøres der.. jeg vet altså ikke.. Jeg har skjekket følgene: Error, warnings. (Det var ingen) At navnene er riktige. Prøvd programmet.. så klart.. Søkt på google. Søkt i den MSDN greia. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Ja, du må vel kanskje legge noe kode der det virker fornuftig? Det skjer rimelig lite når det er blankt. WebBrowser1.Navigate(TextBox1.Text) Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 Den en fyr kommenterte 'Gjør noe fornuftig her vet jeg ikke hva som skal stå. Noen som vet? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Lenge siden jeg har sett jonas rundt her! velkommen tilbake Anyways, du kan bruke KeyPress istedet for keydown på textboksen og bruk Chr(13) (som er det samme som enter) anbefaler også at du gir kontrollene dine fornuftige navn, da blir det lettere å holde styr på dem etterhvert som det kommer flere kontroller i browseren din. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Lenge siden jeg har sett jonas rundt her!velkommen tilbake Anyways, du kan bruke KeyPress istedet for keydown på textboksen og bruk Chr(13) (som er det samme som enter) anbefaler også at du gir kontrollene dine fornuftige navn, da blir det lettere å holde styr på dem etterhvert som det kommer flere kontroller i browseren din. Velkommen tilbake, ja Hva, GeirGrusom? Nummererer du ikke alle variablene dine? Det som gjør det så enkelt. Det er da ensbetydende hva funksjonen Button23_Click gjør Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Men det tar jo så lang tid å skrive Button23, så jeg kaller alle bare a, b, c, d etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå