2Bakkjen Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Super glad for å endelig få firewire-korte til den bærbare PC-en min slik at lydkorte kunne tas i bruk var eg. Satt og la inn driverar og program Cubase LE. Så skulle alt vera klart for å spila inn. Det kom lyd inn, MEN når eg skulle høyre på den så er det som om du tar den værste "vrengen" du kan tenke deg blanda med chorius og flanger+++ Eit sant helvete.,. draumen om eit billig heime studio gjekk i knas. (1800,-) Prøva å stille på "sample rate" men nei då.,. like ille blei det uansett.,. Sletta alt og la det inn på nytt.,. men NEI da.,. HJELP..,. er det nokon der ute som kan skjønne min frustrasjon og som veit kva som kan vera problemet.,. Lydkort : PreSonus Inspire 1394 program: Cubase LE Håpar på litt hjelp.,. Snorre Lenke til kommentar
bobb Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Super glad for å endelig få firewire-korte til den bærbare PC-en min slik at lydkorte kunne tas i bruk var eg.Satt og la inn driverar og program Cubase LE. Så skulle alt vera klart for å spila inn. Det kom lyd inn, MEN når eg skulle høyre på den så er det som om du tar den værste "vrengen" du kan tenke deg blanda med chorius og flanger+++ Eit sant helvete.,. draumen om eit billig heime studio gjekk i knas. (1800,-) Prøva å stille på "sample rate" men nei då.,. like ille blei det uansett.,. Sletta alt og la det inn på nytt.,. men NEI da.,. HJELP..,. er det nokon der ute som kan skjønne min frustrasjon og som veit kva som kan vera problemet.,. Lydkort : PreSonus Inspire 1394 program: Cubase LE Håpar på litt hjelp.,. Snorre Litt om CPU og RAM hadde hjulpet ;-) Uansett, det er vanskelig å skjønne hvordan ting høres ut ved kun en skriftlig beskrivelse. Prøv dette: Trykk F6 Legg inn en f.esk reverb plugg inn Ta opp på nytt Du trenger ikke benytte denne reverben til noe, kun la den være lastet inn i Cubase. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Jeg kan ingenting om cubase, men jeg bare tenkte nevne det - Det kan ikke være at lydkortet har en slags gain på inngangen som er satt til max? Igjen, jeg vet ikke hvordan dette skal plugges, men har du mic in og line in og kanskje satt den i feil? Masse lydkort står med mic boost PÅ som default når man installerer. Er det gitar så kanskje pickupene gir for høy lyd (EMG?) ? Vel, som sagt jeg har ingen anelse, tenkte bare nevne et par ting.. Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Høres ut som om gain står alt for høyt. skru ned gain. Lenke til kommentar
2Bakkjen Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 har prøvd å stille gain av., med ingen forandring. Litt spec på maskina. AMD Turion 1.8GHz 2Gb minne 160Gb HDD Vista..... Kan det være et problem. Har brukt det samme korte og programmet hjemme på en stasjonær pc med Xp og der fungerte alt som en drømm. Skifta batteriet på gitaren, samme effekt fortsatt så det var det ikke,, Tenkte eg skulle ta å exportere ei lita fil slik at det gjekk ann å få lytte til problemet.,. men det lar seg ikkje gjera. Men fekk det til å fungere litt i dag, satte opp frekvensen til 96 kHz. då blei lyden bra, men cubase kuttar vekk etter ca 10-15sec og må då starte alt på nytt. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 er den cubase le CD-en du har gammel? eller hvor lenge har du hatt den? støtter den vista fult? jeg kjørte av sonar i xp. funket som en drøm der men i vista var det pes og stress. var noe pes mellom lydkortet og programmet. kanskje det er noe med vista og lydkortet eller vista og cubase le som er problemet? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Har du prøvd å endre API/output-modul for lyd? Aner ikke hvor man gjør dette i Cubase, men av og til kan det være API og/eller drivere som lager kluss. Lenke til kommentar
2Bakkjen Skrevet 2. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2008 Pakka blei kjøpt i desember. Jolegåve til meg sjølv Men kan jo hende det går ann å få lasta ned ei oppdatering av cubase Le som er meint til bruk sammen med Vista. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå