omp9 Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Hei. Jeg er nesten helt blank når det gjelder dvd-opptakere. Derfor har jeg noen spørsmål jeg håper jeg kan få svar på. 1. Jeg ser mange opptaker har USB inngang, kan denne inngangen brukes til å koble til en ekstern lagringskilde, og spille av forsjellige mediafiler? f.eks filmfiler som avi. osv.. 2. Har jeg muligheten til å ta opp et program som går på en annen kanal enn den jeg ser på akkurat der også da (Jeg har dekoder, har slitt med dette med min gamle VHS spiller etter at dekoderen ankom)? Setter pris på om noen gidder å svare Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 1. Ja, det er det som er hensikten med USB-porten. Kommer selvsagt an på om spilleren du kjøper støtter akkurat det filmformatet. Du kan oppleve at den spiller mpeg og div-x men ignorerer endel avi-filer. Til forskjell fra en PC kan du ikke uten videre gå på nettet og laste ned nye kodeker til en dvd-opptaker. 2. Det vil funke akkurat på samme vis som med din nåværende video. Dersom du kun har digitale signaler, og kun en dekoder, får du bare sett og tatt opp det samme programmet, det som er på dekoderen. Har du analoge signaler, kan tuneren i TV-en være innstilt på et program som du ser på, og tuneren i opptakeren innstilt på et annet som du tar opp. Eller du kan ta opp fra dekoderen mens du ser et annet program via analoge signaler på TV, eller omvendt. Når/hvis analoge signaler stenger forsvinner den muligheten. Framtida er at opptakere og TV-er får innebygde digitale tunere, så man slipper dekoderbokser. Det kan også væe et alternativ å bytte dekoderboksen du har nå med en PVR med harddisk og to tunere, dersom din leverandør av TV-signaler tilbyr det, i stedet for å kjøpe en DVD-opptaker. Da kan samme boks ta opp et program samtidig som den viser et annet på TV. Lenke til kommentar
omp9 Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 Takker for svar Svinks Ingen som har noen forslag til hvilken spiller jeg burde kjøpt meg vel? Har et budsjett på 3000 +-. Spilleren må kunne gjøres regionsfri. Må også ha usb, hdmi og kunne spille av mediefiler. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) I den prisklassen har Samsung endel å velge i, de har rimelig god brukervennlighet og kvalitet, og spesifikasjonene på spillerne deres er noenlunde bra dokumentert på nett, og du kan velge mellom ganske mange forhandlere. Men, hva slags TV-signal har du? Det ryktes at Samsung kommer med opptaker som støtter norsk digitalt bakkenett i løpet av våren, kan det være verdt å vente på? PS: Jeg har ikke Samsung selv, men det var nettsiden jeg linket til, og manualer jeg fant der jeg brukte da jeg selv skulle gjøre meg kjent med hva en DVD-opptaker kunne gjøre. Jeg vet heller ikke om Samsung er et godt valg dersom det er viktig for deg å gjøe den sonefri. Endret 1. februar 2008 av Svinks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå