Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Lungebetennelse - når burde jeg gå til lege?

Nord-Skandinav

Anbefalte innlegg

jeg hadde lungebetennelse på denne tiden i fjor, da også etter influensa som jeg nettop har hatt, med høy feber. Det er nå to uker siden. Nå i det siste har jeg fått tilbake en del hoste, og har også noe slim i halsen. Har også begynt å få litt ondt i brystet, ikke noe mye eller ofte, men har vært hyppigere i det siste. Har ikke feber nå lenger. Hodepine har jeg også hatt hyppigere i det siste.

Det jeg lurte på da er om det er noen kloke hoder her som tror det ikke er lungebetennelse og om jeg burde gå til lege snart. Kan godt si ifra om dere ikke har utdannelse innen helse i det hele tatt. Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Det er umulig å si om du har Lungebetennelse, så lenge jeg ikke kan lytte på brystet ditt med en stetoskop. Det er alltid greit å konsulere med fastlegen din angående profylaks/prevansjon mot influensa.

Som du beskriver: Slim i halsen, hoste, feber? og vondt i brystet.

Da mener jeg at en tur til fastlegen er alltid "klok."

vaio ;)

Lege med middertidiglisens ;)

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Ja feber har jeg vel egentlig ikke nå, men hadde det for et par uker siden, som jeg også hadde i fjor, da jeg fikk lungebetennelse. Ja men da skal jeg følge rådet ditt om å gå til lege, hvertfall om det blir verre. Det kan jo hende at det er en type lungebetennelse som bare går over av seg selv etter kort tid, eller som er virusrelatert etter hva jeg har hørt.

Takk for svar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...