armyman Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 <html> <head> </head> <body> <center> <script language="javascript" src="percent_bar.js"></script> <script> setCount(50) </script> </center> </body> </html> når det ifølge http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex11...mlprogress2.htm skal funke???? noen ideer??? eof Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Vi kan jo bruke elimineringsmetoden; sett inn en link og se om det funker. <a href="javascript:setCount(50)">link</a> Lenke til kommentar
armyman Skrevet 17. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2003 Vi kan jo bruke elimineringsmetoden; sett inn en link og se om det funker. <a href="javascript:setCount(50)">link</a> - det har jeg gjort, og det virker helt fint. jeg ønsker derimot at det settes en verdi på progressbar'en med en gang siden lastes, uten at man trenger å trykke noe sted... eof Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Prøv <body onLoad="javascript:setCount(50)"> Lenke til kommentar
armyman Skrevet 17. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2003 Prøv <body onLoad="javascript:setCount(50)"> det er prøvd...fungerer ikke.... eof Lenke til kommentar
Lorents Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 har du fila percent_bar.js? Ellers kan du prøve å sette <script language="javascript" src="percent_bar.js"></script> i <head></head> seksjonen... Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Jeg har prøvd å sette opp scriptet, men får (sannsyneligvis) samme feilen som Armyman. Feil i tegn 7 på linje 110, Style er null eller ikke et objekt, tror jeg det var... :-? Det rare er at tegn 7 på linje 110 (eller hva det nå var) ikke finnes. Det eneste som er på linje 110, er en "}". Jeg vil derfor tro at det ikke oppsettet ditt det er noe galt med, men scriptet (percent_bar.js), eller kanskje det ikke er laget for dette formålet. Jeg har prøvd å sette onLoad inn i bildetagger og liknende, men får akkurat samme problemet. Å sette <script language="javascript" src="percent_bar.js"></script> i <head>-taggen gjør ingen forskjell. Nærmeste jeg kommer at det skjer automatisk, er onFocus="......." i <body>-taggen, men dette krever jo at brukeren trykker på siden (ett eller annet sted) for at det skal fungere. Lenke til kommentar
Dino_ Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Dersom det er en liten feil i scriptet.. (jeg har bare titta på det, men ikke testa...) hva om man forandret litt fra linje 109: }else id.style.width=r; } til: }else{ id.style.width=r; } } ??? vet at det ikke skal ha noe å si, men jeg har vært ute for at akkurat sånne småting kan være tingen når det gjelder IE... Som sagt, ikke forsøkt selv.... Lenke til kommentar
armyman Skrevet 18. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2003 Jeg har prøvd å sette opp scriptet, men får (sannsyneligvis) samme feilen som Armyman. Feil i tegn 7 på linje 110, Style er null eller ikke et objekt, tror jeg det var... :-? Det rare er at tegn 7 på linje 110 (eller hva det nå var) ikke finnes. Det eneste som er på linje 110, er en "}". Jeg vil derfor tro at det ikke oppsettet ditt det er noe galt med, men scriptet (percent_bar.js), eller kanskje det ikke er laget for dette formålet. Jeg har prøvd å sette onLoad inn i bildetagger og liknende, men får akkurat samme problemet. Å sette <script language="javascript" src="percent_bar.js"></script> i <head>-taggen gjør ingen forskjell. Nærmeste jeg kommer at det skjer automatisk, er onFocus="......." i <body>-taggen, men dette krever jo at brukeren trykker på siden (ett eller annet sted) for at det skal fungere. - ja det er akkurat den samme feilen jeg får! eof Lenke til kommentar
armyman Skrevet 18. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2003 Dersom det er en liten feil i scriptet.. (jeg har bare titta på det, men ikke testa...) hva om man forandret litt fra linje 109: }else id.style.width=r; } til: }else{ id.style.width=r; } } ??? vet at det ikke skal ha noe å si, men jeg har vært ute for at akkurat sånne småting kan være tingen når det gjelder IE... Som sagt, ikke forsøkt selv.... - prøvde dette som du foreslår, men det gir ingen endring.... fikk også til det med onFocus, men det er ikke en god nok løsning det heller.... eof Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå