Gå til innhold

Hvordan koble seg til flere delere med uTorrent?

TheOats

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg mener det er en tracker-løs funksjon for å finne andre klienter som laster ned samme torrent. DHT er kjekt om du laster ned torrent-filer hvor trackeren ikke lengre er tilgjengelig. Men merk at µTorrent respekterer det såkalte "no-leeching"-flagget for DHT. Noen mener DHT senker hastigheten betraktelig (uten at jeg kan se noen umiddelbare tekniske årsaker til dette), mens andre opplever at den finner flere klienter og dermed øker den potensielle nedlastingshastigheten.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

ok... nå har det seg sånn at jeg sitter bak en rimelig streng brannmur (som jeg ikke ha tilgang til å endre), så jeg får ikke gjort noe med at portene er stengt.

Men det skal nevnes at av og til så fyker nedlastningshastigheten i være allikevel... og det er derfor jeg lurte på om det kanskje ville hatt noe for seg dersom jeg tillot flere koplinger av gangen...?

Lenke til kommentar

Antall tilkoblinger du bør ha er avhengig i linjehastigheten din og hvor mye prosessorkraft du har å gi. Dersom du har veldig lav nedhastighet og starter å laste 1000 chunks på 1MB av hver person vil det ta veldig lang tid før du har én eneste ferdig chunk ( gitt at hastigheten sprer seg likt ), og dersom en person kobler fra svermen før chunken er ferdig tror jeg at du vil begynne å laste chunken fra begynnelsen av hos en annen. Men andre ord vil du ha så mange tilkoblinger at du treffer et par med høy opphastighet, men du vil ikke ha så mange tilkoblinger at du skjeldent får fullført chunks.

Her har jeg skrevet om min erfaring med routere tidligere, og at de gjerne holder deg tilbake et godt stykke under 1000 connections:

https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=10485113

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...