Gå til innhold

Noen som vet noen kule html og javascript til piczo?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet noen kule html og javascript til piczo? Jeg er litt lei av de gamle kjedelige link effektene og transitions, noen som vet noe bedre?

Vis du vil ha noe annet en det vanlige piczo designet burde du lære deg HTML og finne deg et gratis host som ikke har WYSIWYG editor.

Lenke til kommentar

De fleste her, inkludert meg, har ikke så veldig mye til overs for Piczo-sider og fanzy javascript. Mange av oss har også vært på det nivået du er og har syntes dette har vært dødskult, men etterhvert som du blir større vil du kanskje se at det hele er både irriterende og stykt. Men skulle du likevel ønske deg slike skript ville jeg heller gått til et annet sted. Her tviler jeg på at veldig mange verken kan eller har lyst til å hjelp deg. ;)

Lenke til kommentar

Vi mener på INGEN måte og hetse deg..

Vi synes alle sammen her at det er kult at du intereserer deg for hjemmesider, HTML og internett, og at du bruker programmer som "AFTER EFFECTS PREMIERE PRO OG FLASH"

Men du er nødt til og skjønne at vi har ALLE sammen her inne vært der du er idag, i et begynnelsestadium, der vi brukte programmer vi syntes var flotte, som frontpage, og folk lo seg skakk av oss, og sa vi ikke måtte bruke det, og noen av oss hørte, andre ikke, og de som ikke hørte måtte til slutt bite i det sure eplet. Skal du lære deg og lage kule sider er man nødt til og lære seg koden, da får man AKURATT det man vil.

Jeg brukte selv frames og frontpage en gang i tiden, nå går det for fult i php java mysql css og html i en teksteditor..

Lenke til kommentar

Alle sammen bare roer seg ned... Ett sted må man jo starte.. Jeg startet i Piczo, men så kom jeg i kontakt med en annen fyr og han ga meg en masse tips. Begynte å bruke Hotserv, men det finnes ikke lengre. Jeg syntes det var morsomt å bruke programmer som FrontPage, Kompozer etc.. Etterhvert måtte jeg avansere litt på hjemmesidene, og fant siden Lissa Explains. Der lærte jeg meg basic html og litt JavaScript. Deretter begynte jeg å overføre kunnskapene fra Lissa, til å lese kodene jeg lagde i editor-programmene.

Nå jeg det mest i Dreamweaver :blush: og OpenSource..

Men vis trådstarter fortsatt vil ha noen "kule" koder, kanskje han kan spesifisere litt mer hva han vil ha?

Hva vet vi? hbe036, hva vil du ha?

Jeg syntes det var veldig fancy med "Glowing Text".

<span style="width: 150; height: 50; font-size: 20px; font-family: verdana; color: #ff00cc; filter: glow(color=#00ff00, strength=10)">Din text her</span>

Og slike meny greier:

<form name="meny" method="POST" ACTION=URI>
<select name="pilarwiki"> 
<option value="http://bendika.gladfritid.net/wiki">Pilarwiki</option>
<option value="Din webadresse her">Tekst</option>
<option value="gå til webadresse">Tekst</option>
//Du kan kopiere < option valu... for å få flere menyvalg//
</select>
<input type="button" onClick="location =
document.meny.pilarwiki.options
[document.meny.pilarwiki.selectedIndex].value;"
value="Gå til">
</form>

Trådstarter: Spesifiser mer hva du vil ha!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...