excusemoi Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 La oss si at man har normal søvn og døgnrytme. Hvor mange timer er det opptimalt å være våken før man legger seg igjen? Hvis man vokner 07.00 etter 8-9 timer med søvn er man vertfall våken lengre enn 19.00, da det har gått 12 timer. 4 timer seinere, i 11 tiden er det vel på tide å sovne hvis man skal opp igjen kl 07.00 ? Så 15-16 timer er det ideelle for en person å være våken før man legger seg igjen? Dette varierer jo fra person til person men hva synes dere og hvor mange timer er dere våken? Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Døgnrytmen min er rævkjørt, sover alt fra 2-6 timer hver natt hele uken. Noen dager dør jeg av utmattelse på sengen, lite overskudd og generelt slapp. Herlig. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 for at jeg skal bli opplagt sover jeg helst 7 timer + men elsker å ligge en stund i sengen etter at jeg har våknet Lenke til kommentar
excusemoi Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 Døgnrytmen min er rævkjørt, sover alt fra 2-6 timer hver natt hele uken. Noen dager dør jeg av utmattelse på sengen, lite overskudd og generelt slapp. Herlig. Men hvor mange timer skal man være våken? ikke hvor mange timer man skal sove. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Døgnrytmen min er rævkjørt, sover alt fra 2-6 timer hver natt hele uken. Noen dager dør jeg av utmattelse på sengen, lite overskudd og generelt slapp. Herlig. Men hvor mange timer skal man være våken? ikke hvor mange timer man skal sove. det er jo ganske lett å regne seg ut til da... hvis man sover i 2-6 timer er det ganske natturlig at man er våken i 18-22 timer, da døgnet har 24 timer... Lenke til kommentar
haalo Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Døgnrytmen min er rævkjørt, sover alt fra 2-6 timer hver natt hele uken. Noen dager dør jeg av utmattelse på sengen, lite overskudd og generelt slapp. Herlig.Sånn går det når en installerer Lunix . Men hvor mange timer skal man være våken? ikke hvor mange timer man skal sove.Det er jo det samme. Du er våken når du ikek sover. Å finne ut hvor lenge det er ideelt at du sover virker veldig vanskelig. Jeg har i hvert fall aldri klart det, jeg vet dog at 4 timer for lite . Lenke til kommentar
TehKris Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Det er anbefalt ca. 8 timer søvn hver dag. Noe mer etter en hard dag / trening, noe mindre hvis man bare slapper av hele dagen. Selv klarer jeg glatt å sove 12 timer i strekk, men har ikke tid til dette da jeg må opp 06.30 hver hverdag, men i helgene, da går det bedre ^^ Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Jeg kan greie å bli uthvilt på 1 time søvn men innimellom trenger jeg en del mer. Jeg sover vanligvis 7 timer nå, så jeg er oppe 17 timer hver dag, mindre i helgene vanligvis. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 (endret) Døgnrytmen min er rævkjørt, sover alt fra 2-6 timer hver natt hele uken. Noen dager dør jeg av utmattelse på sengen, lite overskudd og generelt slapp. Herlig. Men hvor mange timer skal man være våken? ikke hvor mange timer man skal sove. det er jo ganske lett å regne seg ut til da... hvis man sover i 2-6 timer er det ganske natturlig at man er våken i 18-22 timer, da døgnet har 24 timer... ganske greit egentlig med mindre du er skaperen av dette: Endret 3. februar 2008 av 2ball(s) Lenke til kommentar
marlboro! Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Skal man gjøre som det anbefales sover man vel i ca 8 timer, altså er man våken 16 timer av døgnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå