Gå til innhold

Si nei til Dåvøy


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I intervjuet snakker han om et spill der man skjøt med sprettert på lærere.

Jeg husker dette spillet fra Commodore64!!!!!

 

Man skulle skyte på lærere og skubbe andre elever av stolene for å ta plassene deres!! Tror spillet het Mickey eller noe sånt. Morsomt!!!

 

Hadde helt glemt spillet til jeg leste intervjuet!!!!

 

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-08 19:56, SintBrus skrev:

Jeg synst det er flott at noen tar opp ordet til politikerene. Denne gang Laila Davøy. Det er så veldig sjelden at vi, spill entusiastene) har noe å si i sakene som kommer opp for stortinget. Det er som regel de med stemmerett. Og de som har stemmerett er som regel "for voksne" for data. (Det er ikke dermed at jeg tar alle innunder den kategorien)


Jeg vil gi all honnør til Gamer.no for at de hjelper de med og uten stemmerett !!


 

*kremt* Er nok en del spillentusiaster som er som meg: godt oppi tjueåra.. Jeg er ihvertfall ikke for "voksen" for data. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-09 10:13, Hoggorm1 skrev:


Jeg synes det Gamer.no gjør er under hver kritikk.


Selv om man er spillinteressert betyr vel nødvendigvis ikke det at man er fullstendig uaffektert når det gjelder blind vold. Hele opplegget deres får dere til å virke som en gjeng kvisete fjortiser (som mange sikkert er) som ikke har forstått hva debatten dreier seg om.


Da vi som spiller disse spillene i dag var 10 år fantes det ikke slike produksjoner på markedet i like stor grad. Hvordan kan dere sitte der og slå fast at man ikke blir mer voldelig og avstumpet av slike spill? Dere blir det kanskje ikke, for dere har allerede utviklet den sosiale intelligensen og normene dere skal bære for resten av livet. Men hva med de som vokser opp med disse spillene nå? Det er det denne debatten dreier seg om. Poenget er ikke å ta fra dere den uskyldige moro dette faktisk er for oss som er så og si voksne!


 

Jeg er voksen og vil ha min rett til å spille et spill jeg synes er noe av det beste på lenge! Det er fare for at jeg får tak i det uansett, men det er noe med prinsippet. Er for en aldersgrense, men ikke forbud!!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

jeg er glad for at d fins folk som deg ¨TST¨ d skulle vært ulovlig å vær politiker når du har en mental glipp sånn som laila dåvøy. gta3 er kåret til

verdens beste spill 2001 på ps2 & kommer til å bli d på pc i 2002 sikkert. &så kommer hu hora & sier at d skal bli ulovlig, verdens beste spill !!?? da er

du **** ikke særlig lur, hitman da ? cs ? sof ? er mye mer blodig enn gta3!!! bare fordi d er titusen vis av unge mennesker som kommer til å elske gta3 & bare venter til mars da d kommer på pc så må dåvøy ødelegge alt sånn at vi må heller gå ut & ta dop, leie horer, banke barn & gamle damer med baseball kølle, siden vi ikke kan gjøre d på et spill. + at etter at laila dåvøy kom på tv med d tullet så har spillet bare solgt 20000 ganger mer enn forventet, sånn at han danske spillsjefen som er sjef over spillsalget i hele nordeuropa ALDRI går med på & gjør d ulovlig, PENGER teller her, ikke wannabe ¨politiske¨ horer som dåvøy. d kommer aldri til å bli ulovlig, d eneste dåvøy oppnådde var å få spillet til å selge enda mer når hun sa på tv : Off.. dette er forferdelig, sånn må aldri dere foreldre der jemme kjøpe til barna deres, det her er motbydelig bra detaljert, blodig & voldelig, gjett hva ca 50000 unger sa til foreldrene sine etter at di hadde z d på tv da, (uten at foreldrene såg på tv da) ? di sa at ¨dette spillet må jeg bare ha asså, d er nesten ikke noe vold i d, d er et av verdens beste spill¨ &så fikk sånn 40-50 tusen barn & unge d til jul. d tror vertfall jeg. HAHAHAHA laila dåvøy er **** taper! ! !

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-23 11:30, darkblue skrev:


jeg er glad for at d fins folk som deg ¨TST¨ d skulle vært ulovlig å vær politiker når du har en mental glipp sånn som laila dåvøy.


En rimelig uheldig setning fra deg regner jeg med. Ser ut som du mener at jeg har en mental glipp akkurat som Laila Dåvøy. Og dermed kan man faktisk misforstå hele resten av ditt innlegg. Kanskje du bør redigere ditt eget innlegg litt, med mindre du faktisk mener det slik. :smile:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:


On 2002-01-13 15:28, Kenny000 skrev:

I intervjuet snakker han om et spill der man skjøt med sprettert på lærere.

Jeg husker dette spillet fra Commodore64!!!!!


Man skulle skyte på lærere og skubbe andre elever av stolene for å ta plassene deres!! Tror spillet het Mickey eller noe sånt. Morsomt!!!


Hadde helt glemt spillet til jeg leste intervjuet!!!!


:lol:
:lol:
:lol:
:lol:
:lol:
:lol:



 

Det spillet heter enkelt og greit School og jeg har det fortsatt her hjemme :grin:

Lenke til kommentar

MRS dåvøy er både døv har "døve øye"

ja hun ser ikke att alle ting har 2 sider,

hun ser bare den ene siden.

hun er nesten døv også for hun hører bare på ett øre.

ja sånn er det med folk som skal forby alt, de ser ikke den andre siden av saken.

hilsen "det 3 øye" :eek:

 

kanskje en dag hun vil se sin herre :roll: og ikke venne sine døve ører bort, og ikke vende sine blinde øyne bort :roll:

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: i-am på 2002-03-05 13:58 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-09 10:13, Hoggorm1 skrev:


Jeg synes det Gamer.no gjør er under hver kritikk.


Selv om man er spillinteressert betyr vel nødvendigvis ikke det at man er fullstendig uaffektert når det gjelder blind vold. Hele opplegget deres får dere til å virke som en gjeng kvisete fjortiser (som mange sikkert er) som ikke har forstått hva debatten dreier seg om.


Da vi som spiller disse spillene i dag var 10 år fantes det ikke slike produksjoner på markedet i like stor grad. Hvordan kan dere sitte der og slå fast at man ikke blir mer voldelig og avstumpet av slike spill? Dere blir det kanskje ikke, for dere har allerede utviklet den sosiale intelligensen og normene dere skal bære for resten av livet. Men hva med de som vokser opp med disse spillene nå? Det er det denne debatten dreier seg om. Poenget er ikke å ta fra dere den uskyldige moro dette faktisk er for oss som er så og si voksne!


 

Hoggorm: Husker du DOOM? Eller NecroDome, Quarantine, Road Warrior, listen er LAAAANG... Spill som GTA 3 er ikke noe nytt, det er bare det at nå er folk oppmerksomme på dem...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-09 13:59, Knut 23 skrev:

Jaja, lage hysteri for et spill, rart ikke "Tekken" spillene er forbudte da...


Sett 18 år aldersgrense da å bli ferdig med det, )ellers øker jo bare pirat-kopiering av allerede solgte spill.)


 

Og hva får deg til å tro at folk over 18 IKKE brenner bort spill til småbrødre, naboer, kompiser, villkårlige personer på LAN som har noe å bytte med etc. Forresten så er det ikke spill solgt i norge som er den vanligste 'originalen' for en slik brent cd. Det er .iso .nrg eller .cue filer som man laster ned fra nettet. For du HAR hørt om bredbånd, sant?

 

En aldersgrense vil ikke løse noe, den vil bare øke piratkopieringen, som jo allerede er et STORT problem. Hvis du fulgte med på 'hitlistene' for spill, så kunne du se at de spillene som lå der lengst var forskjellige Half-Life versjoner (fordi CS er fancy, og du trenger en Half-Life key) og Sims. Ikke fordi Sims er et så bra spill, men fordi det er folk som liker The Sims, Barbie Designer og Spyro som KJØPER spill...

 

Forresten, så var det mange som ville forby The Sims (!!) fordi man 'lekte gud'. Hvis jeg ikke husker feil så var det presteskapet og KRF som sto bak den debatten også.

 

Ikke slik å forstå at jeg er for at barn spiller voldelige spill, men jeg mener at forbud og/eller aldersgrenser er feil metode å bruke. Her er det opp til foreldrene å passe på hva barna spiller. Denne aldersgrensen vil bare lure foreldrene inn i en falsk trygghetsfølelse, fordi de stoler på at barna ikke får tak i voldelige spill. Forbud/aldersgrenser vil bare hjelpe i de tilfeller der spillet blir solgt over disk, og ofte ikke da heller, fordi SALG er den viktigste inntektskilde for butikker. Hvor mange over 18 kan faktisk si at de spiller Tekken, Battle Arena Toshinden eller andre voldsklassikere? Det er jo klassiske barnespill (selv om de da ikke burde være det).

 

Jeg stiller meg også uforstående til kritikken man her kommer med mot Gamer.no. Det eneste de har gjort er å gi oss en saklig, dannet og velbegrunnet mal for en e-post til en dame som absolutt fortjener kraftsalver. Jeg vil påstå at gamer.no sitt initiativ forskåner Laila Dåvøy mot mye pepper som ellers ville kommet, pent innpakket i 'STFU', 'OMG', 'PlZ' og andre kjente og kjære 1337-fraser. Tommelen opp for gamer.no sitt brev, jeg kunne ikke gjort det bedre selv.

 

Og var det noen som har VELDIG mye imot det jeg sa, står dere fritt til å sende meg en mail. Adressen finner dere i profilen min (Jeg er ikke en fjortis som trenger å gjemme meg bak anonymitet). Jeg for min del har lest nok i denne tråden. Det virker på meg som at de som er for dette forbudet trenger et kurs i folkeskikk, argumentasjon, rettskriving og generelt høflig tiltale...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-09 21:55, Hauge skrev:

GomiBushi:


For å ta et eksempel, mener du det hadde vært OK hvis Dagbladet gikk ut å oppfordret sine lesere, til å skrive protest mail til Bush mot krigen i Afghanistan?

Jeg mener gamer.no burde skrevet en objektiv artikkel om saken, for deretter å oppfordre leserene til å si DERES mening. Gamer.no legger ordene i munnen på leserene og påvirker dem i en rettning gjennom hele 'artikkelen'.




 

FOR EN STRÅLENDE IDE!!

 

Hauge, du gir meg mer og mer ammo mot deg og dine forbundfeller..

VISST **** er jeg mot krigføringen i afghanistan.

 

Bekjempelse av terrorisme er vel og bra, men krigføringen i Afghanistan har gått langt ut over det. Nå trenger man å gå etter alle som sponser eller har sponset terrorisme fra statlig nivå. Jeg snakker om tidligere ledere for Frankrike, Iran, Libya, Israel, Syria, Tyrkia, Storbritannia, USA, Sør-Afrika, Tchad, Angola, Brasil, Cuba, Nicaragua, Colombia, Tyskland, Russland, Polen, Kina, Vietnam, Saudi-Arabia... Listen er lang, men de som har sponset flest terrorister, USA og Libya, burde stå øverst på listen til domstolen i haag.

 

Dette var VELDIG utenfor topic, så jeg skal slutte her, men trenger du flere begrunnelser på 'Hvorfor stoppe bombingen', rent bortsett fra den åpenlyse 'Sivile tap' (som forresten er ENORME), så send meg en mail...

Lenke til kommentar

hmm...

må bare si først at GTA3 er et drit tøft spill, og ingen skal kunne ta dette fra oss nordmenn, som vil spille dette.

Her er heller stikkordet "AldersGrense" et ord vi kan bruke.

en 18 års grense på GTA3 hadde vært helt greit.

 

 

HAUGE tingen :

Tenk deg alle de som hadde bannet og støyet til Laila via mail, hvis ikke "Gamer.no" hadde laget en mail som de kunne sende, som var saklig og sa det de fleste spillere mener på en saklig og ryddig måte, i forhold til å få en masse usaklige mail fra barn og ungdom med masse "fyttji hælvette å du kan stapp dæn forbannja hæstkuken din, Døvik i rævva på'n leif".

 

Tror du ikke det rett og slett hadde blitt mange usaklige mail for henne å lese....

 

:wink:

 

;

 

-GrOsS-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...