albester Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Kom ikke på noe god emnetittel her, så beklager om den virker forvirrende. Men, det som er saken er at jeg lurer på å kjøpe meg en N82. Hadde tidligere en N73, som jeg var fornøyd med, bortsett fra hastigheten, den var sirup syns jeg. Kjøpte deretter en K810i, som var mye kjappere og greier i grunn. Problemet når er at batteriet varer maks en dag, med sending og mottak av maks 5 sms daglig, og 2 telefonsamtaler. Noe jeg finner veldig dårlig. Uansett, er sugen på symbian telefon igjen. Det som jeg da lurer på er om det finnes noen alternativer til Nokia Pc-suite? for windows vel og merke, gjerne for OSX også. Jeg har aldri likt den programpakka der, virker veldig amatørmessig lagd, og brukergrensesnittet er forferdelig. Kanskje eneste som mener det, men det er i alle fall min mening. Til SE finnes i alle fall MyPhone Explorer, som ikke ser spes lekker ut, men den fungerer ypperlig til mitt bruk. Syncer bilder og videoer via blåtann, samt adressebok og alt slikt. Og det er også lett å sende og motta sms via pcen. Er det noen som har noe tips til noe software ala MyPhoneExplorer, men som funker med Symbian S60 3 ? Hele telefonkjøpet står igrunn på nettopp dette. Mvh AB Lenke til kommentar
tulling03 Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Har du kun sett eldre versjoner av PC Suite eller? PCS fungerer jo helt utmerket til synkronisering, installering av prg osv...I tillegg er brukergrensesnittet krafig forbedret fra tidligere versjoner. Men, men, smak og behag. Lenke til kommentar
albester Skrevet 3. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2008 sist jeg brukte pcs var vel 1 år siden ca. syns det virka helt jalla da i alle fall. Når man såg på innboksen feks, så sto det kun tlfnr til avsender, og ikke navnet fra adresseboka, så måtte jo gjette seg til personen eller se på adresseboka hvem det var. Kanskje en instilling, men burde i alle fall vist navn som default Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Kom ikke på noe god emnetittel her, så beklager om den virker forvirrende. Men, det som er saken er at jeg lurer på å kjøpe meg en N82. Hadde tidligere en N73, som jeg var fornøyd med, bortsett fra hastigheten, den var sirup syns jeg. Kjøpte deretter en K810i, som var mye kjappere og greier i grunn. Problemet når er at batteriet varer maks en dag, med sending og mottak av maks 5 sms daglig, og 2 telefonsamtaler. Noe jeg finner veldig dårlig. Uansett, er sugen på symbian telefon igjen. Det som jeg da lurer på er om det finnes noen alternativer til Nokia Pc-suite? for windows vel og merke, gjerne for OSX også. Jeg har aldri likt den programpakka der, virker veldig amatørmessig lagd, og brukergrensesnittet er forferdelig. Kanskje eneste som mener det, men det er i alle fall min mening. Til SE finnes i alle fall MyPhone Explorer, som ikke ser spes lekker ut, men den fungerer ypperlig til mitt bruk. Syncer bilder og videoer via blåtann, samt adressebok og alt slikt. Og det er også lett å sende og motta sms via pcen. Er det noen som har noe tips til noe software ala MyPhoneExplorer, men som funker med Symbian S60 3 ? Hele telefonkjøpet står igrunn på nettopp dette. Mvh AB Vel siste versjon av PCsuite er nå forandret en del ifra tidligere versjoner når det kommer til utseende. Og synkroniseringen av bilder, videoer og kontaker er nå såre enkelt. Jeg har sett opp programmet til å synkronisere bilder, videoer og avtaler så snart jeg slår på blåtann på telefonen.. Så jeg vil anbefale deg å prøve programmet skikkelig, fungerer veldig bra. Så kan ikke helt se poenget ditt med amatørmessig lagd, om ikke du utdyper det noe mere da. Lenke til kommentar
albester Skrevet 3. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2008 (endret) det jeg mente med amatørmessig var for det første det jeg skrev om at den ikke henta navna fra adresseboka, da den skulle presentere innboksen, sto feks slik: 44226611: Hei åssen går det? +4722771122: Kino? 44229988: Heia heia. osv.. i innboksen. Ante jo ikke hvem som hadde sendt meldingene. Burde jo stått navn. Slik som på telefonen. Ellers syns jeg utseendet på programmet såg jalla ut. Jeg liker design, og ikke det at MS sitt designvalg i windows og windows programmer er top of the pops, men de har i alle fall en slags "standard" de følger. Og jeg misliker sterkt alt som prøver å se annerledes ut, "skinbare programmer osv" det er bare til å forvirre folk. Og i alle fall den pcs jeg brukte, var ikke noe slags standard på utseendet av vindu, selv ikke innen selve pakka, var det likt. Et vindu så slik ut, et annet slik ut osv. Men smaken er jo som baken. Men liker som sagt at ting ser stilrent og ryddigt ut Men igjen, ikke designen som primært irriterte meg, men bruken. SÅ lenge ting virker som det skal, så er utseendet ikke så viktig så lenge man finner frem. Men her virka det på meg som både utseendet og funksjonalitet var ganske dårlig Endret 3. februar 2008 av albester Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå