Gå til innhold

Hjelp til tilsløre modellbilder

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen

Jeg er godt på vei til å starte en nettbutikk. Det skal selges klær. Veldig fargerike klær med glitter og farger og en meget stor variasjon av design. De jeg jobber med ble enige om at modellene vi skal bruke skal stå i forkjellig positurer, også skal vi få ansiktet, hendene og føttene uskarpe/fuzzy/blurred/tilslørt slik at fokuset blir rettet mot klærne og ikke modellen. Altså at det blir en "trekvart" uskarp sirkel som begynner fra ansiktet/hodet nedover mot den ene hånda og føttene også oppover mot den andre hånda og stopper der.

Håper noen har en formening om dette og kan komme med innspill på hvordan dette kan gjøres på en slik måte at resultatet ser mest mulig profesjonelt ut og ikke ha en negativ effekt på kunden.

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil tro det har en negativ effekt. Det kan være man henger seg for mye opp i det at selve personen er gjort uskarp, og man mister også den personlige følelsen til klærne. Det er en grunn til at det stort sett brukes fotogene personer som modeller, også for klær.

Får man satt en "personlighet" på et klesplagg, så kommer man langt i å nå kundegruppen. Denne muligheten mister man om modellene blir totalt nøytrale vesener.

Lenke til kommentar
Jeg vil tro det har en negativ effekt. Det kan være man henger seg for mye opp i det at selve personen er gjort uskarp, og man mister også den personlige følelsen til klærne. Det er en grunn til at det stort sett brukes fotogene personer som modeller, også for klær.

Får man satt en "personlighet" på et klesplagg, så kommer man langt i å nå kundegruppen. Denne muligheten mister man om modellene blir totalt nøytrale vesener.

Jepp. Skal dere ha nøytrale vesener, bruk utstillingsdokker...
Lenke til kommentar

Hei og takk for alle svar

jeg har vært i kontakt med en fotograf. han sa det samme som dere. muligheten var da evt. og fjerne hodet, armer og bein fra bildet..

Ser blant annet at samtlige sportkjeder gjør dette. H&M også

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...