mrhaugland Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Er nødt til å skifte ut min vakre Acer Ferrari 4005WLMi nå snart, pga et lite hendig kaffiuhell Jeg er interessert i en råtass av en maskin, samtdig som den ikke må være større enn 15,4" (Dette er absolutt maks) Den er nødt til å inneholde Intel sine nye prosessorer (Blir T9500 som er aktuell). Samtidig ønsker eg å vente på 8800 - kortene, og helst noen forbedringer når det gjelder skjerm. (14xx oppløsning er laveste akseptabel). BD - spiller, HDMI utgang er ikke nødvendig, men er de der så er de der. Det som gjør valget vanskelig, er at jeg samtidig med nevnte detaljer ønsker jeg en maskin med godt design, og som ikke er "klumpete" og "gammeldags" i stilen. I tillegg så må den kunne kjøres på et lavt viftenivå når det er ønskelig. (Bruker den mye i forelesningssaler, og Ferrarien bråker for mye på strømsparernivået). Batteritid er også sentralt, og selv om det er kjekt med ett 9-cellers batteri, går ikke det om batteriet stikker ut bak (da må jeg investere i 6 + 9 cellers, noe som er mulig.) Annet info: 4gb minne (gddr3), Intel sitt Turbo Minne virker lovende, Vista (Premium / Ultimate) 64. En siste ting: FN - knappen må IKKE være på venstre side av CTRL knappen. (Hvorfor gjør produsenter dette?) Noen som enten har et tidsaspekt på når noe sånt er å oppdrive, eller allerede vet om noen? Compel sine (JFL92+) er det nærmeste jeg kommer idag. Kun skjermkortet som mangler. Takk på forhånd Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Hva er budsjettet ditt?Har du sjekket ut apple macbook pro 15"?De er jo anske stilig.Den billigste får du for 13500 splitter ny. Lenke til kommentar
santacruze Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 for et 8800 gtx kort må du nok bestille fra utlandet. samme med prosessor. og for og få nok til ditt krav må du nok opp i 19k. hvis du skal ha så bra specs kan du hverken forvente lav lystyrke eller bra batteri. og for en 15 tommer må du kanskje forvente litt "klumper" det du spør om er en drømme pc men det er vel mulig..? Lenke til kommentar
mrhaugland Skrevet 3. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2008 (endret) Hva er budsjettet ditt?Har du sjekket ut apple macbook pro 15"?De er jo anske stilig.Den billigste får du for 13500 splitter ny. Macbook pro er absolutt ikke å forrakte, men prisen blir grusom her viss man skal ha en speccet en. 2.6ghz + 4gb minne og annet toputstyr gir en pris på 30k, noe som er mildt sagt stivt. Dersom man skulle gå for en mindre speccet maskin til rundt 20k, hvordan er mac til å spille på? Er det mulig å installere Vista og få samme ytelse? (Har vært borti en del virtuelle OS som ikke er i nærheten av hva pc`en egentlig kan) for et 8800 gtx kort må du nok bestille fra utlandet. samme med prosessor. og for og få nok til ditt krav må du nok opp i 19k.hvis du skal ha så bra specs kan du hverken forvente lav lystyrke eller bra batteri. og for en 15 tommer må du kanskje forvente litt "klumper" det du spør om er en drømme pc men det er vel mulig..? Prosessor er å få tak i Norge. Multicom leverer denne i sin Compal JFL92+. Prisklassen er begrenset ved 20k. Pr.dags dato er det denne som er aktuell, men er generellt skeptisk til Compal. Har lest en del tråden på forumet og ser det er delte meninger. Når det gjelder design så er det vell her man må begrense seg. Macbook er "drømmedesignet," men har ingenting i mot Acer, HP Pavilion eller de nye HP Compaq (alla 6715b). IBM, Fujitsu Siemens og eldre HP Compaq derimot er grusome, etter min mening Compal og Lenovo aner jeg ikke, har ikke sett de i virkeligheten. Spørsmålet er om man skal vente til 8800 kortene kommer, noe som kan skje en gang mellom februar og sommeren. Jobber i butikk selv, og ifølge en av våre leverandører kom det ikke noe "revolusjonerende" før til sommeren. (Hva nå enn som menes med det.) Endret 3. februar 2008 av eCo Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Får tak i appe macbook pro 15.4" med 2.6ghz,8600M GT 256 MB og 1440x900 for 19000kr splitter ny.Ram kjøper du annet sted siden de er billigere.Dette holder vel for spill? Det går også ann å kjøre windows på macbook. Lenke til kommentar
Blacburn Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 (endret) Du får jo en Alienware M15x da med 8800m GTX Med en prosessor på opptil 2.8 ghz! :!: Men den blir vell nokså vanskelig å få norsk tastatur på... Prisen på denne PC-en vil nok komme opp i 20000... Endret 3. februar 2008 av Blacburn Lenke til kommentar
mrhaugland Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 Får tak i appe macbook pro 15.4" med 2.6ghz,8600M GT 256 MB og 1440x900 for 19000kr splitter ny.Ram kjøper du annet sted siden de er billigere.Dette holder vel for spill? Det går også ann å kjøre windows på macbook. Ja det hadde holdt med de spesifikasjonene. Men må være en plass jeg bommer på apple-store. Jeg starter på 21.000, og oppgraderer jeg til 2.6ghz ender jeg på 23.000. Du får jo en Alienware M15x da med 8800m GTX Med en prosessor på opptil 2.8 ghz! :!: Men den blir vell nokså vanskelig å få norsk tastatur på... Prisen på denne PC-en vil nok komme opp i 20000... Alienware sine er utrolig stilige, og godt speccet, men pga at jeg bruker den altfor mye på forelesning så er jeg avhengig av norsk tastatur. Ser at den ideele maskinen ikke er på markedet enda, så får vell bare følge med på (og grave litt mer) hva som skjer i kommende måneder. Noen som har hørt noe forresten? Hva kan man vente seg fram mot sommeren? Lenke til kommentar
abbflex Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 DELL son topp XPS1730 står nå med: Skjermkort DUAL SLI 512MB NVIDIA® GeForce® 8800GTX card Lenke til kommentar
Blacburn Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Regner med at dell xps m1530 også kommer med 1.stk 8800M GTX. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 http://no.asus.com/products.aspx?l1=5&...amp;modelmenu=2 Hva med denne, eneste jeg ikke kjenner til er grafikkkortet... Lenke til kommentar
mrhaugland Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Regner med at dell xps m1530 også kommer med 1.stk 8800M GTX. Det gjør de nok, men spørsmålet er NÅR Kan godt vente et par mnd, men lenger enn det er ikke noe kjekt. Og så kommer det an på prisnivået kontra ytelsen man får. Blir spennende å se når den tid kommer. http://no.asus.com/products.aspx?l1=5&...amp;modelmenu=2 Hva med denne, eneste jeg ikke kjenner til er grafikkkortet... Denne såg meget interessant ut. Finner den ikke noe sted på nettet i Norge, men absolutt ikke dumt. Vurderer sterkt en Macbook Pro for tiden, men spørs hvor lang tid (og til hvilken pris) de skifter ut prossesorene med Penryn 45nm. Endret 4. februar 2008 av eCo Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Penryn er helt, syns du burde vente ett par uker slik at nettbutikkene klarer å legge inn de nye pc'ene. Lenke til kommentar
mrhaugland Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 Penryn er helt, syns du burde vente ett par uker slik at nettbutikkene klarer å legge inn de nye pc'ene. Ja, det er ikke snakk om ett kjøp så snart. Blir nok en gang mellom slutten av februar og slutten av mars. Regner med at det har skjedd noe i markedet innen da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå