Guffen Duck Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Hvilken blokk andbefaller der dere til en Q6600 cpu? Baserer meg på et "Low flow" system på 66 l/t Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 2. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2008 BUMP Er det ingen som har noen tester. Eller gode erfaringer? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 En D-tek Fuzion er konge på quad og alt annet, men med så ekstremt lavt flow så passer vel Apogee GT bedre da den ikke er så restrektiv ... Lenke til kommentar
Speedy501 Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Er litt noob.... hva er low flow, og finnes det high flow?? Hva er forskjellen? Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Apogee GTX har aluminium topp (andodisert riktignok..) Styr unna er mitt råd. Veldig fornøyd med min Fuzion - særlig etter at jeg fikk på plass en bakplate. Tjente ca 5 grader på dette. De tre beste blokkene (p.t) for quad er: * D-tek Fuzion * Swiftech Apogee GTX * EnzoTech Sapphire SCW-1 (sistnevent er egentlig bare en Fuzion-klone) Legg merke til resultatene med og uten bakplate i dette testen: http://www.madshrimps.be/?action=getarticl...amp;articID=627 Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 (endret) Lyst til å bytte din D-tek med min Apogee GT med et mellomlegg Endret 2. februar 2008 av The Ghost Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Nope. Returnerte min Apogee GTX under angrefrist da jeg oppdaget hva toppen var laget av.. Får riktignok tak i kobbber-topp, men Microplex fører de ikke. Blir å bestille fra USA. Toppen koster ca 40$ eks. frakt. Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 3. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2008 (endret) Er litt noob.... hva er low flow, og finnes det high flow?? Hva er forskjellen? "Low flow" er et system som baserer se på en liten pumpe og ikke restrektive pumper. Personelig synes jeg dette er optimalt for lite støy. "High flow" er det motsatte der du benytter deg av en stor pumpe, og har minimum 100 l/t i systemet. Benytter seg oftest av 1/2" system. Edit: Trykk leif Endret 3. februar 2008 av Guffen Duck Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 3. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2008 Apogee GTX har aluminium topp (andodisert riktignok..) Styr unna er mitt råd. Veldig fornøyd med min Fuzion - særlig etter at jeg fikk på plass en bakplate. Tjente ca 5 grader på dette. De tre beste blokkene (p.t) for quad er: * D-tek Fuzion * Swiftech Apogee GTX * EnzoTech Sapphire SCW-1 (sistnevent er egentlig bare en Fuzion-klone) Legg merke til resultatene med og uten bakplate i dette testen: http://www.madshrimps.be/?action=getarticl...amp;articID=627 Hvor anbefaller dere å kjøpe disse blokkene da? Lenke til kommentar
Espen3 Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Kjøp fra www.sidewindercomputers.com eller fra www.petrastechshop.com. Begge nettbutikkene er fra USA, vil si at sidewinder har den beste servicen. Lenke til kommentar
Speedy501 Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 (endret) Er litt noob.... hva er low flow, og finnes det high flow?? Hva er forskjellen? "Low flow" er et system som baserer se på en liten pumpe og ikke restrektive pumper. Personelig synes jeg dette er optimalt for lite støy. "High flow" er det motsatte der du benytter deg av en stor pumpe, og har minimum 100 l/t i systemet. Benytter seg oftest av 1/2" system. Edit: Trykk leif Takk for svar, men da dukker det et nytt spørsmål opp :!: Hva menes med "restrektive pumper" ? Er det sånn at "Low flow" krever at det er lite "motstand" i "vannstrømmen" som feks. en CPU kjøleblokk uten kjøleribber, mens "High flow" kan ha CPU kjøleblokk med kjøleribber i vannstrømmen? Eller er det motsatt? Er veldig noob, selv om jeg leser masse på dette forumet Hva egner seg best for en Quad? Endret 3. februar 2008 av Speedy501 Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 3. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2008 (endret) Er litt noob.... hva er low flow, og finnes det high flow?? Hva er forskjellen? "Low flow" er et system som baserer se på en liten pumpe og ikke restrektive pumper. Personelig synes jeg dette er optimalt for lite støy. "High flow" er det motsatte der du benytter deg av en stor pumpe, og har minimum 100 l/t i systemet. Benytter seg oftest av 1/2" system. Edit: Trykk leif Takk for svar, men da dukker det et nytt spørsmål opp :!: Hva menes med "restrektive pumper" ? Er det sånn at "Low flow" krever at det er lite "motstand" i "vannstrømmen" som feks. en CPU kjøleblokk uten kjøleribber, mens "High flow" kan ha CPU kjøleblokk med kjøleribber i vannstrømmen? Eller er det motsatt? Er veldig noob, selv om jeg leser masse på dette forumet Hva egner seg best for en Quad? Ehh, en trykk leif til fra meg Skulle vært restrektive blokker Så ja det er sant som du sier.. Low flow vill helst ha så liten motstand som mulig. High flow er det kun L/T + kjøleevne som teller. Leif igjen Trenger nye fingere.... Endret 3. februar 2008 av Guffen Duck Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Vel alt under 500l/t ville jeg sagt er low-flow men Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Apogee GTX har aluminium topp (andodisert riktignok..) Styr unna er mitt råd. Veldig fornøyd med min Fuzion - særlig etter at jeg fikk på plass en bakplate. Tjente ca 5 grader på dette. De tre beste blokkene (p.t) for quad er: * D-tek Fuzion * Swiftech Apogee GTX * EnzoTech Sapphire SCW-1 (sistnevent er egentlig bare en Fuzion-klone) Legg merke til resultatene med og uten bakplate i dette testen: http://www.madshrimps.be/?action=getarticl...amp;articID=627 Se der ja. 3 grader spart ved å bruke bakplate på Fuzionen @ load. Burde vel muligens gå til anskaffelse av en slik. Vargtass: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Har en Thermalright-bakstykke klistret fast bak på hovedkortet nå, vil den funke fint med Fuzionen, eller trenger jeg en spesiell? Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 2bb1; En bakplate er en bakplate.. Bruk eventuelt muttere på baksiden hvis gjengene ikke passer. Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) "Low flow" er et system som baserer se på en liten pumpe og ikke restrektive pumper. Personelig synes jeg dette er optimalt for lite støy. "High flow" er det motsatte der du benytter deg av en stor pumpe, og har minimum 100 l/t i systemet. Benytter seg oftest av 1/2" system. Beklager den lille kapringen her, men jeg kjører Aquacomputer system, og som mange sier er det meste derifra beregna på low flow, eller er jeg ute kjører i skævven nå? Uansett, men min Aquastream XT Ultra kjører ca 150 liter pr time gjennom AC Cuplex Pro (Den enkleste cpu blokka, restriktiv sak) Og gjennom en gjennomstrømningsmåler fra AC (selfølgelig ganske restriktiv denne også) samt AC Airplex (?) Evo 240 raddis (hørt at denne ikke er bra og er ganske restriktiv og har dårlig kjøleegenskaper, noen som kan bekrefte det? Men tidligere her så er high flow minimum ca 100 liter i timen, så betyr dette at systemet jeg har er high flow? Eller er bare pumpa ganske sprek? Kjører på ca 84Hz av 100, den velger selv frekvensen som resettes hver tredje time. Endret 4. februar 2008 av Ascubal Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 Men tidligere her så er high flow minimum ca 100 liter i timen, så betyr dette at systemet jeg har er high flow? Eller er bare pumpa ganske sprek? Kjører på ca 84Hz av 100, den velger selv frekvensen som resettes hver tredje time. 100 L/T er ikke noen universiell standard. Bruker selv Aquacomputer componenter og mine erfaringer stemmer godt med det de sier. Flow har liten betyning for varme. Det gjelder selvsagt ikke for alle leverandører av blokker. Det å kjøre over 100 L/T på Aquacomputer blokker gir deg ingen ting annet en støy. Den pumpen du har har godt trykk så 150 L/T er sikkert greit. Du kan sikkert sette den ned om du vill minske støyen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå