Gå til innhold

Quad core CPU blokk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Apogee GTX har aluminium topp (andodisert riktignok..) Styr unna er mitt råd.

Veldig fornøyd med min Fuzion - særlig etter at jeg fikk på plass en bakplate. Tjente ca 5 grader på dette.

De tre beste blokkene (p.t) for quad er:

* D-tek Fuzion

* Swiftech Apogee GTX

* EnzoTech Sapphire SCW-1

(sistnevent er egentlig bare en Fuzion-klone)

Legg merke til resultatene med og uten bakplate i dette testen:

http://www.madshrimps.be/?action=getarticl...amp;articID=627

Lenke til kommentar
Er litt noob....

hva er low flow, og finnes det high flow??

Hva er forskjellen?

"Low flow" er et system som baserer se på en liten pumpe og ikke restrektive pumper. Personelig synes jeg dette er optimalt for lite støy.

"High flow" er det motsatte der du benytter deg av en stor pumpe, og har minimum 100 l/t i systemet. Benytter seg oftest av 1/2" system.

Edit: Trykk leif

Endret av Guffen Duck
Lenke til kommentar

Veldig fornøyd med min Fuzion - særlig etter at jeg fikk på plass en bakplate. Tjente ca 5 grader på dette.

* D-tek Fuzion

* Swiftech Apogee GTX

Hvor anbefaller dere å kjøpe disse blokkene da?

Lenke til kommentar
Er litt noob....

Hva er forskjellen?

"Low flow" er et system som baserer se på en liten pumpe og ikke restrektive pumper. Personelig synes jeg dette er optimalt for lite støy.

"High flow" er det motsatte der du benytter deg av en stor pumpe, og har minimum 100 l/t i systemet. Benytter seg oftest av 1/2" system.

Takk for svar, men da dukker det et nytt spørsmål opp :!:

Hva menes med "restrektive pumper" ?

Er det sånn at "Low flow" krever at det er lite "motstand" i "vannstrømmen" som feks. en CPU kjøleblokk uten kjøleribber, mens "High flow" kan ha CPU kjøleblokk med kjøleribber i vannstrømmen? Eller er det motsatt?

Er veldig noob, selv om jeg leser masse på dette forumet :hmm:

Hva egner seg best for en Quad?

Endret av Speedy501
Lenke til kommentar
Er litt noob....

Hva er forskjellen?

Takk for svar, men da dukker det et nytt spørsmål opp :!:

Hva menes med "restrektive pumper" ?

Er det sånn at "Low flow" krever at det er lite "motstand" i "vannstrømmen" som feks. en CPU kjøleblokk uten kjøleribber, mens "High flow" kan ha CPU kjøleblokk med kjøleribber i vannstrømmen? Eller er det motsatt?

Er veldig noob, selv om jeg leser masse på dette forumet :hmm:

Hva egner seg best for en Quad?

Ehh, en trykk leif til fra meg ;) Skulle vært restrektive blokker :) Så ja det er sant som du sier.. Low flow vill helst ha så liten motstand som mulig. High flow er det kun L/T + kjøleevne som teller.

Leif igjen :( Trenger nye fingere....

Endret av Guffen Duck
Lenke til kommentar

* D-tek Fuzion

* Swiftech Apogee GTX

Se der ja. 3 grader spart ved å bruke bakplate på Fuzionen @ load. Burde vel muligens gå til anskaffelse av en slik.

Vargtass:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Har en Thermalright-bakstykke klistret fast bak på hovedkortet nå, vil den funke fint med Fuzionen, eller trenger jeg en spesiell?
Lenke til kommentar

Beklager den lille kapringen her, men jeg kjører Aquacomputer system, og som mange sier er det meste derifra beregna på low flow, eller er jeg ute kjører i skævven nå? :grin:

Uansett, men min Aquastream XT Ultra kjører ca 150 liter pr time gjennom AC Cuplex Pro (Den enkleste cpu blokka, restriktiv sak) Og gjennom en gjennomstrømningsmåler fra AC (selfølgelig ganske restriktiv denne også) samt AC Airplex (?) Evo 240 raddis (hørt at denne ikke er bra og er ganske restriktiv og har dårlig kjøleegenskaper, noen som kan bekrefte det?

Men tidligere her så er high flow minimum ca 100 liter i timen, så betyr dette at systemet jeg har er high flow? Eller er bare pumpa ganske sprek?

Kjører på ca 84Hz av 100, den velger selv frekvensen som resettes hver tredje time.

Endret av Ascubal
Lenke til kommentar
Men tidligere her så er high flow minimum ca 100 liter i timen, så betyr dette at systemet jeg har er high flow? Eller er bare pumpa ganske sprek?

Kjører på ca 84Hz av 100, den velger selv frekvensen som resettes hver tredje time.

100 L/T er ikke noen universiell standard. Bruker selv Aquacomputer componenter og mine erfaringer stemmer godt med det de sier. Flow har liten betyning for varme. Det gjelder selvsagt ikke for alle leverandører av blokker.

Det å kjøre over 100 L/T på Aquacomputer blokker gir deg ingen ting annet en støy. Den pumpen du har har godt trykk så 150 L/T er sikkert greit. Du kan sikkert sette den ned om du vill minske støyen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...