MoozeBlaster Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Min eneste egentlige svakhet i kosten er Pepsi Max (eller den billige sukkerfrie colaen man får på Rema). Jeg drikker pepsi hvert eneste varme måltid + en en del ellers, f.eks til film, tv, ect. Av en eller annen grunn så hjelper dette meg med å holde meg borte fra søtsaker og annet snacks. Jeg drikker MYE vann i løpet av en dag. Så sånn sett bort i fra den dehydrerende effekten slike drikker har, er det så ille å drikke mye sukkerfri Cola? Blir ofte så mye som en hel flaske i løpet av en dag. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 sukkersubsitut, sotningsmiddel, har vel en lakserende effekt mener jeg. mne det spors jo hvor mye du drikker per dag. Lenke til kommentar
MoozeBlaster Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 sukkersubsitut, sotningsmiddel, har vel en lakserende effekt mener jeg. mne det spors jo hvor mye du drikker per dag. Drikker av og til en hel flaske (1.5 liter) på en dag. Men har ikke merket noe til den effekten. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Det har vel ikkje akkurat noko heldig effekt på tenner og miljøet inni der? Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Det finns ikke sukkefri Cola.... Finns bare en Cola og det er denne Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Det finns ikke sukkefri Cola.... Finns bare en Cola og det er denne Ehh. Hæ? Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Pepsi og cola er ikke det samme. Anyway, det er ikke bra å drikke (sukkerfri)brus hver dag, hverken for kroppen din eller tennene dine. Lenke til kommentar
MoozeBlaster Skrevet 3. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2008 Pepsi og cola er ikke det samme. Anyway, det er ikke bra å drikke (sukkerfri)brus hver dag, hverken for kroppen din eller tennene dine. Hva skjer med kroppen da? Sett bort ifra dehydreringen? jeg er kun ute etter beviste, dokumenterte effekter Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Når det gjelder coladriker så inneholder de fosforsyre. Fosforsyre kan forårsaker benskjørhet. Og som "Ståle" sier så er det mange sukkeralkoholer (Søtningsmiddler) som har avførende effekt. Lenke til kommentar
Thrillseeker Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Er ikke garantert at søtningserstatningen brytes ned i naturen og derfor blir utskilt via urin og havner i vassdrag osv, og det skal undersøkes nå om det faktisk brytes ned og hvilke effekter det har på naturen. Så spørs om det er så mye bedre enn de med sukker.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå