lidan Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Vel som topicen sier Info: DC 19V -- 4.2A .. Selve ledningen som går inn i transformatoren er det ingen ting i veien med (sjekket med måler og fikk 235volt) Men det er selve boksen som ikke vil gi strøm, noen som har en ide om hvordan eg kan få slippet å betale 500kr for en ny en??? Har prøvd og opne den men det er jo umulig det er jo ignen skruer som skal skrues ut eller noe sånt... Noe som har noen ideer om hva jeg kan gjøre? Edit: sjekk medlemsnummeret mitt da XD Endret 31. januar 2008 av lidan Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Det der er ikke noe du kan fikse selv! Du må kjøpe en ny, du kan prøve Clas ohlson, men husk på at den er spesifisert for minimum 4.2A ved 19V. Prisen blir nok ca 400kr der. Billigere må du nesten prøve deg på bruktmarkedet eller finn.no, med mindre du har garanti igjen. Etter norsk kjøpslov kan du også reklamere innen 5 år på den. Endret 31. januar 2008 av L O G I M A N Lenke til kommentar
lidan Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 Vel logiman der er du feil, men kunne ikke bruke reklamasjons loven fordi jeg kjøpte pcn for 5 og et halvt år siden. Men jeg fiksen den uten og åpne boksen, feilen var i at stikontakten som skulle inn i pcn, i den var det en feil jeg åpnet den loddet på kontaktene ifra den avkuttete lednigne som var festet til boksen. Fik i tilleg kjenner hvordan 240volt er Digg ment ont Bare sier det, ikke prøv det heme, XD Men fant en tutorial på hvordan dette gjøres på nette: http://www.fonerbooks.com/laptop_7.htm Følg denne hvis du ikke får adopteren dekket på garantien, men som sakt prøv og ungå og få 240volt i fingrene Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Åssen klarte du å få 220V når du jobba på sekundærsiden av trafoen? Åssen kan jeg ta feil, jeg sa at du kan reklamere opptil 5 år på enheten. Jeg hadde da ingen peiling på hvor gammel maskinen din er. Endret 31. januar 2008 av L O G I M A N Lenke til kommentar
lidan Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 Nei ikke det men du sa eg ikke klarte ohg fikse den... men jeg jobbet først på den siden der det går 240volt inn i trasformatoren og så ut i en ledning til pcn måtte sjekke at ledningen funket Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Ja, men nå var det ikke akkurat trafoen som var gåen. Du snakka om å åpne den og fikse den, og det funker svært dårlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå