GD8 Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Hei. Måtte rett og slett få ut noen tanker som jeg har gjort meg opp om folk som kommer med så utolig mye rart og feilinformerer de stakkarene som tror på det som blir sagt. Kunne ha skrevet side opp og side ned, men skal prøve å fatte meg i korthet. Mange på dette forumet kommer med så mye flåsete og lite gjennomtenkte utsagn og resonnement. Har sett uttallige poster der det har vært så mye surr, slik en ikke kunne i en gang forestille seg at noen kunne skrive. En ting er at noen kan det de skriver/snakker om, en annen ting er at noen tror de kan noe , som de egentlig ikke kan. Har sett alt for mange diskusjoner som har vært basert på noens oppfatning av f.eks banker og det de tilbyr der, og at de da går ut med masse info, som ikke en gang stemmer. 2 personer kan diskutere noe som i bunn og grunn ikke har hold i det hele tatt. Det jeg mener er fint er at folk kan backe opp de de sier, med mulig referanser, evidens, generell forskning, seriøse tidsskrifter, og andre pålitelige kilder. Noen diskuterer f.eks noen hvor vidt en under 18 år kan ha visa kort på seg som ene og alene ansvarlig, og kommer med at man har klart det allikevel, selv om man må være 18 ifølge loven. .Hva så ? Mora di er kanskje den som er ansvarlig for kortet med deg oppført som bruker. Jeg skjønner jo at du kanskje har fått det fysisk, men det er ikke du som er ansvarlig. Vær mer konkrete, og svar på det som det blir spurt om. Blir gjerne en del misforståelser fordi noen svarer på noe de egentlig ikke skjønner. Det jeg mener er at en kildehenvisning til f.eks den aktuelle banken kan være på sin plass, får å underbygge de argumentene som kommer opp. Gjennom å gjøre dette, kan man få en viss pekepinn på hva som er rett og galt. (Dette var kun et eksempel for å belyse mine synspunkter) Kan jo hende at hele poenget med å diskutere for de som er her inne, er å ha det gøy og kverulere mest mulig. Hvis jeg vil finne ut om en bank er bra eller ikke, renter, gebyr osv, vil jeg gjerne at den infoen jeg får er rimelig riktig. Kanskje det er jeg som ikke har skjønt poenget med dette forumet? Måtte bare få ut noen tanker;-) Kom med noen innspill og synspunkter da !! Setter pris på kommentarer. Endret 31. januar 2008 av GD8 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Da "vi" ikke har øyekontakt så krever det veldig mye av den som vil granske en problemstilling ekstra nøye (verbalt/non-verbalt språk). De som "slenger" ut spørsmålet er i søkingen etter svar, og det skulle ikke forbause meg at noen av dem virker noe "forvirret". Det nytter ikke å "skyte" på den parten, men det betyr heller at den som vil hjelpe er grundig i spørsmålsformuleringen sin. Husk at dine realiteter er bare dine ... Lenke til kommentar
GD8 Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 Da "vi" ikke har øyekontakt så krever det veldig mye av den som vil granske en problemstilling ekstra nøye (verbalt/non-verbalt språk). De som "slenger" ut spørsmålet er i søkingen etter svar, og det skulle ikke forbause meg at noen av dem virker noe "forvirret". Det nytter ikke å "skyte" på den parten, men det betyr heller at den som vil hjelpe er grundig i spørsmålsformuleringen sin. Husk at dine realiteter er bare dine ... Skjønner godt hva du mener. Jeg slengte bare ut noen tanker i farta. Kan kanskje konkretisere dette en smule. De som er ute etter å få svar på spørsmål, er jo de som du kaller forvirret. Jeg tenker på at de som svarer, må være konkrete og kunne basere svarene sine på noe faktisk (kilder). Er mange diffuse spørsmål som åpner for mange typer svar, og det er ikke lett å tolke hva den andre sier. Videre må folk overbære ydmykhet og ikke være bastante, så fremt de ikke kan forsvare deres synspunkt med noe holdbart (igjen kilder). Hvis jeg kommer med en direkte feilsitering/feilinfo, vil jeg forvirre, den som allerede er forvirret; altså den som stiller spørsmålet, og lurer på noe. Håper dette oppklarte noe. Dette innlegget var en spontan greie, så vil ikke si at det var grundig gjennomtenkt. Driver ikke å skriver Master-oppgaven nå. ;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå