Hoel Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Har gjenomført følgende : - Grunnskole - GK Salg Og Service - IKT Driftsfag (Gikk ut i 2003) Fullførte ikke lærlinge løpet og har vært syk/ufør i 2-3 år nå. Det jeg lurer på er litt hvilke valgmuligheter jeg har. Har lest endel rundt og sånn jeg har forstått det kan jeg ikke få plass på allmenfaglig påbyggning eller hos voksenopplæringssenteret. Jeg kvalifiserer ikke til 23-5 heller. Får heller ikke fullført lærlingeperioden min noe sted siden det ikke blir gitt støtte til arbeidsplasser når man er over 20 år(Evt så får de mindre). Kan hende jeg tar feil på det siste punktet her men det er det jeg fikk høre når jeg søkte sist gang. Noen som har tips til hvordan jeg kan få meg studiekompetanse?(bor i Oslo). Endret 31. januar 2008 av Skagen Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Privatistordning. Dessverre er fristen gått ut i de fleste fylkene. Hvor mobil er du? Lenke til kommentar
Hoel Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 Vil vel påstå at jeg er rimelig mobil. Hva tenker du på? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 www.privatistweb.no Lenke til kommentar
Hoel Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 Følgende fant jeg under FAQ´en på siden : For generell studiekompetanse gjelder kravet om både utdanning/praksis og bestemte fag. Fagkravene må enten være dekket innenfor eller tas i tillegg til krav om utdanning/praksis: Også listes reglene for 23/5 under der. Kan jo ringe de, men jeg har hørt tidligere at man ikke kan få studiekompetanse som privatist i min situasjon. Det jeg har kommet fram til er at jeg må vente til jeg er 26(tror det var det) før jeg kunne gå hos voksenopplæringen, men det er litt vel lenge å vente. Noen andre tips? ;-) Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Ta alle allmennfagene som privatist Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå