Petrvs Romanvs Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Har det ikke mer for seg å gjøre snusen billigere? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Røyking er faen meg det dummeste man kan gjøre, både mot seg selv og andre.. men det nytter ikke gjemme vekk problemet, man må skjønne og ville selv at man skal slutte.. Butikkene kan ikke gjøre jobben for deg.. Akkurat som at man skulle gjemt alt godteriet i butikkene for å ikke friste overvektige folk, men man må innse selv at man må holde seg unna, og også ville det.. Man gjemmer ikke vekk tobakken for de som allerede røker, det er de som enda ikke røyker man ønske å hindre å få ideer tenker jeg. Så du har rett i at dette ikke vil hjelpe det grann på de som allerede er avhengige Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Men igjen, tror du ikke skremselspropaganda heller får de som ikke røyker til å la være å begynne, fremfor å kun gjøre så de må spørre etter varen for å få tak i den? Jeg tviler på at en velfylt tobakkshylle er like effektiv som en velfylt snackshylle, når det kommer til å generere salg. Lenke til kommentar
Boomerang Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Jeg tror alle her som har studert reklame eller markedsføring vet at slike tiltak vil hjelpe voldsomt på. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Dette er noe stort tull, og vi har ingen tro på at dette tiltaket vil virke i det hele tatt, sier Thomas Angell, som er direktør i Handels- og Servicenæringens Hovedorganisasjon (HSH) til Aftenposten.no. Forslaget er tuftet på antakelser om at forbudet vil føre til at færre begynner å røyke og at flere vil slutte. Undersøkelser gjort i Island, Canada og Australia der dette er blitt utprøvd, konkluderer med at forbud mot synlig oppstilling av tobakksvarer ikke har hatt betydning for antall røykere, sier Angell, som hadde ventet en begrunnelse fra Brustad utover synsing. Dette bærer preg av symbolpolitikk, Sylvia Brustad vil vise handlekraft. Kilder: Aftenposten og HSH. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå