andr3as Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Hvorfor kan dere ikke bare slutte dere røykere stinker så jævlig Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Ingen som tvinger deg til å gå opp og sniffe på oss. Lenke til kommentar
andr3as Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Kjenner det jo på flere titalls meters avstand, dere kan jo i det minste ta med tannkost og pusse tennene etterpå og vaske klærne deres av og til så stinker det kanskje litt mindre. Røykere lukter jo værre enn en svett gjestearbeider fra polen som ikke har jobbet 24/7 og ikke vært hjemme og vasket seg på ukesvis Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Hva er problemet? Dere kan jo fortsatt kjøpe røyk? Lenke til kommentar
V-by Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Kjenner det jo på flere titalls meters avstand, dere kan jo i det minste ta med tannkost og pusse tennene etterpå og vaske klærne deres av og til så stinker det kanskje litt mindre. Røykere lukter jo værre enn en svett gjestearbeider fra polen som ikke har jobbet 24/7 og ikke vært hjemme og vasket seg på ukesvis kanskje vi skal forby folk i å lukte vondt? Lage en lov som sier at folk skal bruke deo/parfyme elns slik at de hele tiden skal lukte godt? Jeg liker heller ikke å se stygge folk, skal vi forby de også? Lenke til kommentar
andr3as Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Kjenner det jo på flere titalls meters avstand, dere kan jo i det minste ta med tannkost og pusse tennene etterpå og vaske klærne deres av og til så stinker det kanskje litt mindre. Røykere lukter jo værre enn en svett gjestearbeider fra polen som ikke har jobbet 24/7 og ikke vært hjemme og vasket seg på ukesvis kanskje vi skal forby folk i å lukte vondt? Lage en lov som sier at folk skal bruke deo/parfyme elns slik at de hele tiden skal lukte godt? Jeg liker heller ikke å se stygge folk, skal vi forby de også? Jeg får ikke kols av å lukte passivt på svette folk eller råtten fisk eller å se på stygge folk eller å se i speilet så ser ingen grunn til å forby det siden det ikke er skadelig for meg Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Parfyme er faktisk direkte skadelig for mange. Mora mi f.eks. har ofte måtte forlate lokaler pga. folk som bruker tung/mye parfyme. I tillegg så er ikke argumentet ditt om passiv anskaffet kols særlig gyldig siden ingen tvinger deg til å gå inn i røykerom eller stille deg tett oppat folk som står ute å røyke. Er vanlig høflighet å spørre om det går greit at man røyker inne om man er hos folk. Sånn er det her hvertfall Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 For mye parfyme burde nesten vært ulovlig det også. Men siden den har en stor fordel (i motsetning til røyken) så ser jeg ikke ingen grunn for å fjerne den. Lenke til kommentar
andr3as Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Parfyme er faktisk direkte skadelig for mange. Mora mi f.eks. har ofte måtte forlate lokaler pga. folk som bruker tung/mye parfyme. I tillegg så er ikke argumentet ditt om passiv anskaffet kols særlig gyldig siden ingen tvinger deg til å gå inn i røykerom eller stille deg tett oppat folk som står ute å røyke. Er vanlig høflighet å spørre om det går greit at man røyker inne om man er hos folk. Sånn er det her hvertfall Oki , jeg kan støtte forslaget ditt om et forbud mot parfyme jeg har forståelse for argumentasjonen din. Jeg prøver så godt jeg kan å stille meg langt vekke fra folk som røyker men som oftest er de fleste røykere fullstendig hensynsløse. opplever ofte at folk bare tenner på røyken innendørs også uten å spørre, f.eks i et buss skur kan jeg stå tett sammen med 5-6 andre og da er det helt sikkert en jævel som tenner på en røyk slik at jeg må gå ut i regnet. Synes også det er utrolig frekt hvis jeg er på en uteresturant og skal spise middag så er det en jævel på nabobordet som begynner å stinke i vei så jeg helt mister alt av appetitt og akkurat da hadde det luktet bedre med 10 svette gjestearbeidere rundt meg jeg forstår ikke at dere gidder å stinke så jævlig , har du noen gang kjent lukten av kloak eller råtten fisk, ja på linje med dette blir dere oppfattet av meg og mange andre Lenke til kommentar
V-by Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Kjenner det jo på flere titalls meters avstand, dere kan jo i det minste ta med tannkost og pusse tennene etterpå og vaske klærne deres av og til så stinker det kanskje litt mindre. Røykere lukter jo værre enn en svett gjestearbeider fra polen som ikke har jobbet 24/7 og ikke vært hjemme og vasket seg på ukesvis kanskje vi skal forby folk i å lukte vondt? Lage en lov som sier at folk skal bruke deo/parfyme elns slik at de hele tiden skal lukte godt? Jeg liker heller ikke å se stygge folk, skal vi forby de også? Jeg får ikke kols av å lukte passivt på svette folk eller råtten fisk eller å se på stygge folk eller å se i speilet så ser ingen grunn til å forby det siden det ikke er skadelig for meg Du får ikke kols av at folk lukter røyk. Du kan få kols hvis du er passiv røyker. Står du i et busskur en regnfull dag, og en tenner opp en sigg, be vedkommende slukke siggen, eller gå unna. Går du inn i et røykerom, eller bort til noen som røyker har du bare deg selv å takke. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Hva er problemet? Dere kan jo fortsatt kjøpe røyk? Vet ikke helt om det er ett problem, ikke enda ihvertfall.. Men det bare irriterer meg at de tror noe sånt skulle funke.. Det er på en måte "hysj hysj, hvis vi ikke snakker om det eller ser det, så går det sikkert vekk" opplegg.. Dessuten kommer dette til å koste massevis av penger! Bortkasta.. Endret 31. januar 2008 av Melisma Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Forøvrig skryter de at det har blitt en stor tilbakegang på røyking. Ja, uhm. Det kan vel ikke ha noe med eksplosjon i snusområdet? Lenke til kommentar
V-by Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 http://www.aftenposten.no/helse/article2229599.ece I forbindelse med høringen har HSH fått beregnet at det vil koste utsalgsstedene over en halv milliard kroner å bygge om lokalene for å skjule tobakksvarene. - Det er mye penger for et tiltak som ikke har noen dokumentert effekt. Et tilsvarende tiltak ble innført på Island for flere år siden, men det har ikke hatt noen påviselig effekt på islendingenes tobakksforbruk, sier Angell, som understreker at HSH synes det er gledelig at tobakksforbruket går nedover. For meg sier det nok. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Edit: Never mind, så ikke innlegget til V-by. Solly. Endret 31. januar 2008 av Frohman Lenke til kommentar
Theresese Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Helt enig! Go røykeloven og alt som gjør at vi ser mindre til røyk! Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Dere tenker ikke over at det vil koste ca. en halv milliard kroner på et tiltak som ikke en gang har blitt bevist fungerende? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Hvor ligger kostnaden i dette? Bortsett fra ombygginger butikken som selger tobakk må ut med og omsetningstapet da, men samfunsmessig koster det oss ingenting. Uansett så ser dette positivt ut, det gjør røyking mindre normalt. Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 tror dere virkelig noe som er SÅ enkelt, vil redusere antall røykere? Det å være mye strengere på ikke selge tobakk til folk under 18, tror jeg vil være mye mer effektivt. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Bullshit. For et meget utfyllende, seriøst og godt motargument. Nå har du overbevist meg, og forandret livet mitt. Uansett så ser dette positivt ut, det gjør røyking mindre normalt. Tenkte jeg og, til jeg leste denne artikkelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå