Melisma Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) VG Jeg vet ikke med alle andre her i landet, men da jeg gikk på skolen så gikk jeg inn i butikken vitende om at jeg skulle kjøpe røyk. Det samme gjør jeg idag også, jeg vet at jeg skal kjøpe røyk! Det er liksom ikke ett impulskjøp som feks en sjokolade kan være.. Samma om de gjemmer røyken! Jeg har liten tro på dette, samtidig er jeg for å ta i bruk alle tiltak som finnes såklart.. Så da må en vel kanskje ty til desperate metoder slik som dette.. Endret 31. januar 2008 av Melisma Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Det eneste de kan gjøre som faktisk har effekt er vel å skrive ut røyk på resept, men da blir det vel stor svartemarkedsimport. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Og snart skal det vel forbys også. Og det er akkurat som du sier. Du vet godt selv om du skal kjøpe røyk eller ikke, før du går inn i butikken. Men det er jo også noen butikker som har slike automater for div ting. Og disse kortene ligger jo framme. Er disse beregnet som tobakk? Selve tobakspakken er jo gjemt i automaten, mens det er et bilde av pakka på kortet. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 haha, ja godt spm.. hvis de skal få noe full effekt av det, for ikke friste folk som er målet deres i denne saken, så må de fjerne disse maskinene som inneholder tobakk pluss kortene.. bort med all form for synlighet.. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Poenget var vel også det at de som prøver å slutte slipper å bli fristet. Lenke til kommentar
jakka Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 men hvor skal man gjøre av tobakken hvis det ikke skal være synlig? er jo ikke akkurat veldig god plass i kassene. Eller skal man ha et eget rom for tobakk, men da vet jo alle hva som skjer der. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Undres litt på hva de mener med at den skal bort? Skal det erstattes med disse automatene? Isåfall så er jo disse kortene på akkurat samme plass som røyken var før uansett Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Rampage: Ja, men poenget mitt er at dette er å dra på bærtur i fantasiland.. De vet at røyken finnes bak disken ett sted, røyk etter min mening, følger ikke "ute av syn, ute av sinn".. Prøver man og slutte men har liten viljestyrke, så kan du vedde på at personen går ut av den butikken med en pakke røyk i hånda,, samma om man gjemmer røyken eller ikke.. Som sagt, jeg har liten tro, men værsego' og prøv sier jeg bare.. Dette her er ett desperat forsøk som kommer til å ha liten virkning, det er min mistanke.. blir som å fjerne alkoholen ute av synet, men skal man på fest eller er alkohliker, så hjelper det stort lite at de leker gjemsel med flaskene og kundene i butikken.. Endret 31. januar 2008 av Melisma Lenke til kommentar
V-by Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Hvorfor ikke bare starte å gjemme all usunn matvare bak disken, sigaretter og alkohol? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Tobakken oppbevares jo i de fleste butikker i et skap ved kassen,det er jo bare å dra en mørk film over sidene og døren på dette så er saken løst, eller er det så ille at de ikke får lov å åpne døren for da kan jo andre kunder se tobakken akkurat da Ja ja tullete forslag,hva med vinmonopolene alkoholikere ser jo flaskene når de går forbi,skal vi flytte all spriten på lagre og kunn ha en liste i butikken som forteller hva de har Lenke til kommentar
frevild Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Dette forslaget vitner om hysteri. Selvsagt er det dumt at folk røyker. Men har man så grassat mangel på viljestyrke at man begynner å røyke, evt. ikke klarer å slutte, fordi man ser røykpakkene i butikken, er man sjanseløs i utgangspunktet. Forresten er det vel ikke samfunnets oppgave å skjule fristelser for slike lettsindige mennesker. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Dette minner om McDonalds saksøkingene.. At det liksom var McDonalds sin feil at folk gikk inn i butikkene deres og spiste hamburgerne som de reklamerte for, og etterpå saksøkte de Mc'ern fordi de hadde blitt feite.. For en forskrudd verden, eller nei, for noen forskrudde folk som lever i denne verdenen.. Endret 31. januar 2008 av Melisma Lenke til kommentar
Superior Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Ikke godt nok tiltak. Røyk burde forys totalt. Å selge stoff i butikk er jo skandaløst i seg selv. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Man kan ikke by på røyk og alkohol i ett land, og neste dag dra det vekk! Er du klar over hvor forbanna folk hadde blitt hvis man hadde forbydd røyk og alkohol og hva slags følger det hadde fått? Dessuten drar man bare over til søta bror og får tak i det.. Blir mye smugling også,... nei, totalforbud er å leve i en drømmeverden.. Endret 31. januar 2008 av Melisma Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Hadde tobakk blitt forbudt så hadde jeg kjøpt inn et lager og slutta når det var tomt. Jeg gidder ikke sette himmel og jord i bevegelse får å få tak i ei pakke sigg. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Ikke godt nok tiltak. Røyk burde forys totalt. Å selge stoff i butikk er jo skandaløst i seg selv. Helt enig vi bør totalforby alt som er skadelig for mennesker og spesielt slikt som blir påført fra andre , så nå er det på tide at Tobakk,alkohol,bensin, diesel, kull, osv osv totalforbys. Tja bør det ikke forbys å gå ut feks om vinteren,vi vet jo at faren for å skade seg selv eller andre da er meget større Lenke til kommentar
V-by Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Ikke godt nok tiltak. Røyk burde forys totalt. Å selge stoff i butikk er jo skandaløst i seg selv. Når du forbyr en ting som folk vil ha, så blir det bare værre når det er forbudt. Lenke til kommentar
Boomerang Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Jeg synes dette er en kjempeidé. Ser ingen argumenter mot å gjøre det. Peis på! http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2228829.ece Lenke til kommentar
andr3as Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Helt enig ikke la noe være uprøvd i å nå vårt felles mål som må være å bekjempe denne grusomme stanken samt alle sykdommene og tidlig død som tobakken fører med seg Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Dette er et unødvendig og idiotisk tiltak. Hva får politikerne til å tro at dette kommer til å påvirke rekrutteringen? Og det er DER man burde satse. Vi som røyker allerede kommer nok ikke til å forandre oss av dette heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå