BarteBaluba Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Hei, jeg har installert Ubuntu på en laptop her men lydkortet gir ikke noe lyd i fra seg, jeg har funnet ut at laptoppen er berørt av denne feilen: https://wiki.ubuntu.com/Gutsy_Intel_HD_Audio_Controller kampfar@kampfar-laptop:~$ lspci -n | grep `lspci | grep -i audio | awk '{print $1}'` 00:1b.0 0403: 8086:284b (rev 03) Jeg prøver å løse problemet ved hjelp "method E", men denne pakken har blitt oppgradert siden den gang, noen som vet hvor jeg kan finne en oppdatert pakke med denne patchen? Lenke til kommentar
vegham Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Prøv sudo apt-get install linux-backports-modules og sudo echo "options snd-hda-intel model=acer" >> /etc/modprobe.d/alsa-base Du kan prøve en om gangen. Husk å restart etter hver forandring. Virket for meg og jeg har nesten samme kort. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Jeg hadde samme problemet. Fikk mye hjelp på #alsa på irc.freenode.net av en bruker som heter wishie. Husker dessverre ikke fremgangsmåten. Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 2. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2008 Prøv sudo apt-get install linux-backports-modules og sudo echo "options snd-hda-intel model=acer" >> /etc/modprobe.d/alsa-base Du kan prøve en om gangen. Husk å restart etter hver forandring. Virket for meg og jeg har nesten samme kort. Aha, det hjalp, skulle kansje ha sett på den metoden også, takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå