Mastema Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Braindead er helt klart vinneren her. Men jeg mistenker at du spør litt feil. Jeg er en gorehound, og elsker visuell vold i film. Men det må være gjort på en riktig måte. Uansett hvor mye blod de bruker, så hjelper det lite om volden er gjort dårlig. Das Komabrutale Duell (1999) er et godt eksempel. Den inneholder ca. like mye blod som Braindead, kanskje mer faktisk. Men fy faen for en møkkafilm. Blodet er brunt og nesten som vann i konsistens. Og voldshandlingene er elendige. Man sitter faktisk å kjeder seg når 10 liter blod fosser ut av en fyr. Her er en liste av skrekkfilmer med veldig godt utført visuell vold. Kriteriene er hvor gode effektene er, hvor god selve voldsideen er og hvordan den er utført. Dette er ikke ekkel vold, men nydelig, spennende og/eller kjekk vold: -Dawn of the Dead (1978) -Day of the Dead (1985) -Land of the Dead (2005) -Terror Firmer (1999) -Ichi the Killer (2001) -Guinea Pig: Flowers of Flesh and Blood -Opera (1987) -Tenebrae (1980) -The Beyond (1981) -City of the Living Dead (1980) -Zombi 2 (1979) -Burial Ground (1981) -Dellamorte Dellamore (1994) -Re-Animator (1985) -The Evil Dead (1981) Av skrekkfilmer med ekkel vold: -Cannibal Holocaust (1980) -Buio Omega (1979) -Cannibal Ferox (1981) -Nekromantik (1987) Skulle ikke egentlig Guinea Pig være på lista over ekkel vold? Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Fikk lyst å se Canibal filmen nå. Alle mytene gir en ekkel følelse. Ang. The Shining. Det er jo en del liter blod som renner ut av heisen. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 (endret) Hostel og Saw filmene er veldig ekle hvertfall, men utifra bildet som er posta over så tror jeg ikke dem slår den canibal filmen. Hostel er temmelig brutal i enkelte scener. Og i min mening Hollywoods mest ekstreme film. Alikevel er den et godt stykke fra Italienske og Japanske ekstremfilmer. Og Saw serien er som barnefilmer i forhold. Skulle ikke egentlig Guinea Pig være på lista over ekkel vold? Den er i grenseland. Enkelte av klippene er helt klart disgusting, men noen er smådigg også. Fikk lyst å se Canibal filmen nå. Alle mytene gir en ekkel følelse. Ang. The Shining. Det er jo en del liter blod som renner ut av heisen. Her er trailer til Cannibal Holocaust (Som kalle "The Mother of all cannibal films) - http://www.youtube.com/watch?v=Jvflno8ydJk Endret 2. februar 2008 av LunarPoet Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Forresten, kommer jeg på en film som jeg så for en stund siden som jeg ikke finner igjen og ikke husker navnet på. Jeg tenkte det passet å spørre i denne tråden. Det var noe med Blood og Rose eller Flower eller noe, som jeg så på googlevideo. En mellomlang film om en sånn samurai fyr som har fanget en dame på gata og kutter henne opp blit for blit og sier noen dikt om hver kroppsdel. Jeg husker ikke navnet på den, men den er i hvertfall veldig blodig. Er det noen som kan hjelpe meg å finne den? Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Siden trådstarter spør om blodigste film på de syv hav, får jeg vel foreslå Pirates of the Caribbean-filmene. Husker ikke så mye blod, men de foregår i det minste på de syv hav... Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 "Reservoir Dogs" er jo en ganske blodig og knallbra film! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Forresten, kommer jeg på en film som jeg så for en stund siden som jeg ikke finner igjen og ikke husker navnet på. Jeg tenkte det passet å spørre i denne tråden. Det var noe med Blood og Rose eller Flower eller noe, som jeg så på googlevideo. En mellomlang film om en sånn samurai fyr som har fanget en dame på gata og kutter henne opp blit for blit og sier noen dikt om hver kroppsdel. Jeg husker ikke navnet på den, men den er i hvertfall veldig blodig. Er det noen som kan hjelpe meg å finne den? Det er nok Za ginipiggu 2: Chiniku no hana/Guinnea Pig 2: Flowers of Flesh and Blood (1985). Kan jo slenge meg på toget å si at de fleste kanibalfilmene er ganske tamme, med unntak av de ekte dyredrapene. Ferox og Holocaust er faktisk ikke så ekstreme, men de funker faktisk overraskende godt som film. Skikkelig uggen stemning i begge to. Mengden blod i en film har forsåvidt fint lite med underholdningsverdien i den, bare så det er sagt. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 (endret) Forresten, kommer jeg på en film som jeg så for en stund siden som jeg ikke finner igjen og ikke husker navnet på. Jeg tenkte det passet å spørre i denne tråden. Det var noe med Blood og Rose eller Flower eller noe, som jeg så på googlevideo. En mellomlang film om en sånn samurai fyr som har fanget en dame på gata og kutter henne opp blit for blit og sier noen dikt om hver kroppsdel. Jeg husker ikke navnet på den, men den er i hvertfall veldig blodig. Er det noen som kan hjelpe meg å finne den? Du syns ikke avataren min virker kjent? Kan jo slenge meg på toget å si at de fleste kanibalfilmene er ganske tamme, med unntak av de ekte dyredrapene. Ferox og Holocaust er faktisk ikke så ekstreme, men de funker faktisk overraskende godt som film. Skikkelig uggen stemning i begge to. Mengden blod i en film har forsåvidt fint lite med underholdningsverdien i den, bare så det er sagt. Ganske tamme er de virkelig ikke. Selv om det eksisterer verre filmer, så er Holocaust og Ferox fremdeles veldig høyt oppe på listen. Klarer du å nevne f.eks 30 filmer som er verre? Med tanke på hvor mange millioner filmer som er laget i verden, kan man ikke kalle en på topp 30 listen for 'ganske tam'. Endret 3. februar 2008 av LunarPoet Lenke til kommentar
Badering Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 "Reservoir Dogs" er jo en ganske blodig og knallbra film! Knallbra film, ja, men blodig? Den er ganske uskyldig når det gjelder blod Lenke til kommentar
teletubbiekid Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 (endret) Kanskje ikke den filmen som inneholder mest blod, men den siste kniv-scenen på V for Vendetta inneholder noe av det peneste blodet jeg har sett på film noensinne. Advarsel: Spoiler Kan også anbefale Ichi The Killer. Ikke bare er den grafisk voldelig, men selve innholdet er også ganske drøyt. Endret 3. februar 2008 av teletubbiekid Lenke til kommentar
SkinnyT Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Aftermath er ganske blodig og ekkel. Sjekk trailer på http://www.unearthedfilms.com/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Ganske tamme er de virkelig ikke. Selv om det eksisterer verre filmer, så er Holocaust og Ferox fremdeles veldig høyt oppe på listen. Klarer du å nevne f.eks 30 filmer som er verre? Med tanke på hvor mange millioner filmer som er laget i verden, kan man ikke kalle en på topp 30 listen for 'ganske tam'. "Tam" blir vel feil med tanke på at Ferox og Holocaust er usedvanelig brutale. Det var vel egentlig mengden jeg henviste til. Det begynner å bli ganske lenge siden jeg så de to filmene, så jeg tror liksågreit jeg fyrer opp Holocaust nå. Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Hostel og Saw filmene er veldig ekle hvertfall, men utifra bildet som er posta over så tror jeg ikke dem slår den canibal filmen. Hostel er temmelig brutal i enkelte scener. Og i min mening Hollywoods mest ekstreme film. Jeg vil ikke nødvendigvis si det. Under exploitation tida kom det en del drøye saker fra den kanten. F. eks. Ilsa filmene Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Ganske tamme er de virkelig ikke. Selv om det eksisterer verre filmer, så er Holocaust og Ferox fremdeles veldig høyt oppe på listen. Klarer du å nevne f.eks 30 filmer som er verre? Med tanke på hvor mange millioner filmer som er laget i verden, kan man ikke kalle en på topp 30 listen for 'ganske tam'. "Tam" blir vel feil med tanke på at Ferox og Holocaust er usedvanelig brutale. Det var vel egentlig mengden jeg henviste til. Det begynner å bli ganske lenge siden jeg så de to filmene, så jeg tror liksågreit jeg fyrer opp Holocaust nå. Jeg tror jeg forstår litt hva du mener. Men voldshandlingene i f.eks Holocaust. En stein med pigger på, blir brukt i sammenheng med voldtekt. Et foster blir skjært ut av magen til en gravid kvinne? En mann får skjært av penisen. En hel landsby blir stengt inne i en hytte, og brent i hjel. For ikke å snakke om dyrescenene. Dette er drøye saker. Med filmens stemning, musikk, og generelle holdning, så blir det utrolig sterkt. For meg var Cannibal Holocaust den alle første av heavy shit voldsfilmer, og det tok meg ca. 3 måneder før jeg fikk sluttet å se for meg bilder fra filmen på daglig basis. Filmmessig har ganske høy kvalitet i forhold til andre filmer i voldssjangeren. Som forsterker opplevelsen en del. Og tar kanskje litt av oppmerksomheten vekk fra vold- og goredelen. I tillegg kunne voldhandlingene godt inneholdt litt mer blod. Deodato har ikke laget en fjollete splatterfilm her. Men fokusert på å lage den mer seriøs. Så jeg tror jeg forstår litt hvor du kommer fra, men jeg er ikke helt enig. Hostel er temmelig brutal i enkelte scener. Og i min mening Hollywoods mest ekstreme film. Jeg vil ikke nødvendigvis si det. Under exploitation tida kom det en del drøye saker fra den kanten. F. eks. Ilsa filmene Selv om jeg viste at Don Edmunds var amerikansk, så har jeg alltid sett på Ilsa filmene som Europeiske. Men du har vist rett. Og ja den passer godt inn her. Lenke til kommentar
Feonar Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Stemningen i Holocaust er noe av det mest udigge jeg har vært borti. Jeg satt med kvalmetendenser gjennom nesten hele filmen, og skilpaddescena klarte jeg nesten ikke se. Selv om det tross alt "bare" er en skilpadde, tror jeg det er det ekleste jeg noen gang har sett på lerrettet. Hvis du skal se en kvalm og uggen film, er Holocaust den jeg vil anbefale. Ferox var ille den òg, men den nådde ikke helt opp. Dog var penis-kutte-scenen i den hakket drøyere enn i Holocaust.. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Hva gjør dem med den skillpadda egentlig? Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Skjærer den opp. Når de drar av skallet, og man ser alle innvoldene som ligger å flyter rundt inni der. Ugh. Er mye eklere enn det høres ut. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Kk, hvordan er filmen i forhold til Hostel og Saw filmene? Tenker sånn på brutalitet og ekle ting.. Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Skjærer den opp. Når de drar av skallet, og man ser alle innvoldene som ligger å flyter rundt inni der. Ugh. Er mye eklere enn det høres ut. Ja den scenen var virkelig ekkel, kanskje den verste scenen i hele filmen. Og det gjør det ikke bedre at du vet at dette faktisk er ekte saker. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Kk, hvordan er filmen i forhold til Hostel og Saw filmene? Tenker sånn på brutalitet og ekle ting.. Det er litt vanskelig for meg å si, da jeg så som sagt så Cannibal Holocaust tidlig i min utforsking av ekstreme filmer. Men når jeg så Hostel og Saw var jeg allerede begynnt å bli immun. Saw har jeg aldri syns var noe særlig. Og forstår ikke hvordan noen kan si den er mer ekstrem enn Hostel. Alikevel vil jeg si at Cannibal Holocaust er langt verre enn Hostel igjen. Den står fremdeles som en av de mest ekstreme filmene man kan oppleve. Men husk at når jeg måler dette, så er det ikke bare gjennom mengden blod. Filmens stemning spiller en rolle. Og seriøsiteten den. Hvor brutale voldshandlingene er, og hvordan dem blir... Skal vi si 'behandlet' av filmskaperne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå