Gå til innhold

Minneoppgradering av en Dell 8200

kimhhans

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

<sniker meg inn med et relatert spørsmål>

kan jeg til en inspiron 4150 kjøpe egne ddr 2100 moduler eller må jeg kjøpe "dell" brikker?

Dersom jeg kan kjøpe egne brikker, kan jeg kjøpe 2200 eller raskere (så lenge jeg kjører på instillinger som passer den tregeste brikka, nemlig den orginale 2100 brikka)? Lurer på det fordi det begynner å bli "vanskelig" å få tag på så "treige" brikker..

Lenke til kommentar

spørsmål 1.

Du kan bruke minnebrikker av forskjellig størrelse, da får du f.eks 768 ram.

spørsmål 2.

Kjøper du minnebrikker med høyere hastighet settes hastigheten i de fleste tilfeller ned til samme hastighet som den tregeste brikken kjører på. Og original-brikker fra dell er akkurat samme brikker som selges i alle databutikker, bortsett fra en påklistret dell-logo

Mvh Øyvind

Lenke til kommentar

Du trenger ikke kjøpe brikker fra Dell, da maskinen bruker standard SO dimm ddr 2100 brikker. Det er dog anbefalt å kjøpe originalminne (apacer, samsung, kingston, crucial osv.) Selv har jeg kjøpt en ekstra 512 brikke fra Crucial til min 4150 og det funker fett!

(Selvom du kanskje skulle tro det sitter nemlig ikke "Dells" Kingston-brikker i maskinen når du kjøper den, så å betale blodprisen deres på disse brikkene er bare tull... (Kingston brikkene er billigere andre steder også) Dell maskinene leveres med brikker fra forskjellige produsenter, i min satt det en brikke fra Samsung og i enn annen jeg har sett en brikke fra Hynix..)

Det er nemlig slik at noen av de store produsentene tester brikker på forskjellige laptoper, funker det bra oppretter de et eget varenummer på brikka som refererer til maskinen den er testet på... I bunn og grunn er det nok samme brikka med ulike varenummer det er snakk om. Noen av leverandørene kjører også høyere priser på disse såkalte spesialbrikkene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...