Sonsol Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Jeg har tatt en programvare oppdatering, men kan ikke avslutte eller ta omstart fordi Programvareoppdateringer ikke kan avsluttes. Noen vet hva som er feil, eventuelt hvordan jeg kan fikse problemet? Endret 31. januar 2008 av Zelziuz Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Prøvd å holde inne power knappen? Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Prøvd å holde inne power knappen? Tror ikke det er så lurt å skru av maskinen fysisk. I verstefall vil ikke maskinen boote ordentlig etterpå. Ville brukt aktivitetsmonitor til å avslutte Programvareoppdatering først og så avslutte maskinen på vanlig måte. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Gjør jo ingenting å avslutte fysisk, skjer jo ikke så veldig mye at det gjør noe... Må jo gjøre det hvis man får Kernel Panic etc. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 I en vanlig sitasjon er det liten risiko ved å gjøre det, men etter en programvareoppdatering kan det være litt skummelt. Programvareoppdatering installerer av og til oppdateringene etter du har trykket omstart. Slår man av maskinen fysisk blir programvareoppdatering sutrete fordi du har avbrytt installeringen og lar deg ikke boote. Har skjedd både med meg selv og en kompis. Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 Jeg ønsker å oppdatere, skjer det ved fysisk avsluttning? Når jeg prøver å starte på nytt, forsvinner alt, bortsett fra docken. Etter en stund kommer det en feilmelding. Jeg kan hele tiden starte nye programmer. Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Da var poenget, hvilken oppdatering er det snakk om? Er det 10.5.1, (10.4.11) eller er det iWork updaten? Litt forskjell... /Yaricks Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 Det er mange oppdateringer. Kan korte det ned til å si quicktime og iLife/iWork. Ingen oppdateringer på selve OS'et. Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Da skal det ikke ha så mye å si hvis du dreper poweren.. Kan hende at du bør ta kontakt med Apple, og det kan nok hende at du må reinstallere OS X.. /Yaricks Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 Avsluttet fysisk, startet, og omstartet gjennom Programvareoppdatering. Maskinen hengte seg opp under oppstarten, men jeg tror det var etter oppdateringen, for oppdateringene kommer ikke lenger opp under Programvareoppdateringer. Håper alt fungerer som det skal nå. Hilsen Sondre Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Du kan jo starte Pages, QT osv og sjekke hvilken versjon de har. Står som regel under Pages -> About Pages Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå