Gå til innhold

Kraftig quadcore+multiscreen setup (2 og 3 skjermer)

Anbefalte innlegg

Hei, jeg holder på å sy sammen en ny maskin som skal brukes til trading primært, og har foreløpig satt opp følgende 2-skjerms forslag hos Komplett:

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...0C-B51E1DB67697

Foreløpig er dette et oppsett med to skjermer (1920x1200), men jeg planlegger senere å sette på en tredje større skjerm i midten med høyere oppløsning. Hovedkortet jeg har valgt sier 3xPCI-Ex(2.0)x16 i overskriften, men på spesifikasjonene på kortet modererer dette til å si 2xPCI-Ex(2.0)x16 + 1xPCI-Ex-x16, hvor jeg antar den siste porten er "1.0". Skjermkortene jeg har valgt støtter PCI-Ex(2.0)x16.

I forhold til ønsket om å utvide senere til 3 skjermer så er jeg antageligvis underdimensjonert, under forutsetning av at alle skjermkortene skal kjøre full-speed mot hovedkortet (mangler en stykk PCI-Ex(2.0)x16 port), men jeg er usikker på om dette betyr noe i praksis eller ikke. Jeg ønsker i utgangspunktet full fart på alle kortene da maskinen kjører tunge regne- og visualiseringsprosesser kontinuerlig.

Strømforsyningen jeg har valgt ser også ut til "kun" å ha støtte for 2 PCI-Ex(2.0) porter (antar det er "direkte" forsyning til disse), og jeg vet ikke om det holder i et tre-skjerm setup.

Har ingen planer om å klokke all verden, men et par hundre Mhz burde uansett gå greit (i hvertfall har det gjort det på en annen P35 basert Quad server jeg har).

Så lenge komponentene som kjøpes støtter PCI-Ex(2.0)x16 så antar/håper jeg uansett at det vil komme (hvis det ikke har gjort det allerede) kort som støtter 3 PCI-Ex(2.0)x16 porter på samme kort.

Forslag til forbedringer generelt og for bedre å støtte et framtidig 3-skjerms oppsett mottas med takk.

Mvh,

Marius K.

(ser nå også at skjermene er utsolgt en tid framover, men muligens det kommer noen andre tilsvarende som kan benyttes i steden hvis jeg bestemmer meg for å kjøpe før de nye ankommer)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...