l-withb Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Jeg skal kjøpe nytt video kamera og har lurt på om jeg skal kjøpe JVC GZ-MG130. Grunnen til at jeg vil ha dette er at jeg har foreningsmedlemskap og kan få dette til en redusert pris. Først og fremst: Jeg er helt grønn. Går det lett an å overføre til PC eller TV, og hvis jeg overfører til pc, kan jeg brenne filmen til DVD plate. Holder det med batteriet som følger med, eller må jeg ha et ekstra og i så fall hva koster det. Sist men ikke minst følger alt med som jeg trenger eller må det kjøpes komponenter i tillegg. Håper dette er forstålig, som sagt helt grønn har aldri tatt i et video kamera før. Glemte en ting skal til Usa og ha med kameraet, der er jo strømstyrken en annen. Hvordan får jeg da ladet kameraet? Vennlig hilsen Laila Går ut fra at det følger med lader og hvis ikke hva koster den. Lenke til kommentar
2Olav Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 JVC GZ-MG135, som er en litt dyrere modell, ligger omtrent nederst på denne testen.Jeg ville aldri hatt det kameraet. Det er bedre kameraer å bruke 3500 kronerpå, som for eksempel Panasonic NV-GS 230 eller NV-GS 320 som ligger på andre og tredjeplassen i testen. En brukererfaring. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Enig med 2Olav. De fleste JVC kamera i denne prisklassen (og et stykke opp) havner langt nede på tester. Det er bedre å holde seg til de "trygge" merkene, som Panasonic og Sony. Panasonic sine ligger et hestehode foran på grunn av 3CCD teknologien, som de har i sine kamera fra ca. 3500 kroner og oppover. Og ta en titt i Videokameraguiden som ligger øverst i denne delen av forumet. Det kan være at du finner ut at noe annet enn mini-DV er et dumt kjøp Lenke til kommentar
l-withb Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 Enig med 2Olav. De fleste JVC kamera i denne prisklassen (og et stykke opp) havner langt nede på tester. Det er bedre å holde seg til de "trygge" merkene, som Panasonic og Sony. Panasonic sine ligger et hestehode foran på grunn av 3CCD teknologien, som de har i sine kamera fra ca. 3500 kroner og oppover. Og ta en titt i Videokameraguiden som ligger øverst i denne delen av forumet. Det kan være at du finner ut at noe annet enn mini-DV er et dumt kjøp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå