Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

NAF-tester - noen erfaringer?

ironduke

Anbefalte innlegg

Har en Nissan Maxima 96-mod. som jeg vil være sikker på er driftssikker. Er medlem av NAF og vil benytte meg av en av deres tester. Står mellom:

* Driftstest (1260,-)

* Servicetest (2200,-)

Jeg har ringt til NAF. Fikk da bare snakke med ei dame som hadde lite peiling på bil. Hun kunne egentlig ikke si hva som er forskjellen på disse to testene. Er det noen som kan råde meg til hvilken jeg bør ta? Evt. om noen har brukt disse testene og om dere er fornøyde?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan si det slik at jeg har erfaring med å IKKE ta naf-test.

Endte opp med å kjøpe katta i sekken. Var rust som ikke var synlig annet enn når bilen stod på bukk.

og hva er poenget med posten din da?

det står faktisk svart på hvitt inne på siden hva som er forskjellen, en driftstest er en test som viser tilstanden til bilen, en service test, er en test hvor de fortar litt vedlikehold, som oljebytte o.l....

Lenke til kommentar
Kan si det slik at jeg har erfaring med å IKKE ta naf-test.

Endte opp med å kjøpe katta i sekken. Var rust som ikke var synlig annet enn når bilen stod på bukk.

og hva er poenget med posten din da?

det står faktisk svart på hvitt inne på siden hva som er forskjellen, en driftstest er en test som viser tilstanden til bilen, en service test, er en test hvor de fortar litt vedlikehold, som oljebytte o.l....

1000 kroner for å ta oljebytte når olje og filter kommer i tillegg? Da er valget enkelt. Det gjør jeg like godt gratis selv.

Lenke til kommentar

Om du ikke er ute etter vedlikehold, tar du en driftstest, da vil du som det står få en grundig gjennomgang av bilen din med en rapport du selv kan ta utgangspunkt i.

Ang olje og filter kan du like gjerne bytte dette selv om du kan dette, du har vel også selv peiling på når dette ble byttet sist.

Lenke til kommentar
Om du ikke er ute etter vedlikehold, tar du en driftstest, da vil du som det står få en grundig gjennomgang av bilen din med en rapport du selv kan ta utgangspunkt i.

Ang olje og filter kan du like gjerne bytte dette selv om du kan dette, du har vel også selv peiling på når dette ble byttet sist.

Jeg vil gjerne at de skal ta vedlikehold på bilen min, men dersom det er ting som å bytte lyspærer, olje, oljefilter og spylevæske så klarer jeg det selv ja :thumbup: hehe... Har byttet olje og filter 2 ganger i året i 4 år nå, så det skulle ikke være noe i veien der.

Takker for alle svar på tråden! Da er nok driftstesten den rette for meg.

Endret av ironduke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...