Sewero Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Hvordan korte ned boote tiden, pc-en bruker 59 sek på å boote nå, lyst til å korte ned dette. Leste et sted engang at det var noe jeg kunne gjøre i BIOS for å korte ned men husker ikke hvor. Ingen forslag er dumme. Kjører XP btw. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 BIOS har en Quick boot funksjon men denne pleier som regel å være aktivert med mindre du har deaktivert den. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 Hvor ser jeg dette i BIOS? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Hvor det er på din pc vet jeg ikke, bare leit litt rundt så finner du den sikkert. Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 du kan prøve TuneXP 1.5: http://www.softpedia.com/get/Tweak/System-...DH-TuneXP.shtml går inn på " Memory and Filesystem " og helt nederst er " Ultra-Fast booting " lykke til Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 Før fiks : 59:58Etter : 47:06 Hjalp litt men vil gjerne korte ned enda mer. Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 så finnes dette: " bootvis " http://www.softpedia.com/get/Tweak/System-...k/BootVis.shtml du kan prøve dette, men den lage og lagre en ganske store fil. så hvis man har lite plass !! jeg fekk en fil på ca 130 Mb den gang jeg brukte det. her på forumet var det en emne/sticky om Bootvis og bruk av denne, hvis du leter finner du den kanskje. Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 her er en liten bruksanvisning som jeg fant her på forumet: Åpne programmet > trykk på Trace, deretter Next Boot + Driver Delays. Maskina vil da restarte og Bootvis måler/registrerer hva som skjer under oppstarten, og lager en .bin fil som den lagrer i samme mappe/sted som du har lagret Bootvis. Når Bootvis er helt ferdig med dette etter at du har kommet inn i Windows, åpner du du Bootvis > trykk på File, deretter open, og der åpner du .bin fila TRACE_BOOT+DRIVERS_1_1. Da får du en grafisk framstilling av hva som skjer under oppstarten. Selve optimaliseringen skjer når du trykker på Trace, deretter Optimize system. Maskina vil da igjen restarte, og Bootvis vil under oppstarten optimalisere prossessen. Dette kan ta litt tid, også etter at du har kommet inn i Windows. Du vil se en liten dialogboks midt på skjermen når du er inne i Windows igjen, og når den forsvinner har Bootvis optimalisert oppstarten. Deretter har du forhåpentligvis en maskin som starter raskere. Lenke til kommentar
tehextinct Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Før: Gjennomsnitt 42sek Nå: Gjennomsnitt 35sek Ikke store forskjellen. Cirka 5sek raskere boot. Har ikke klart å boote fortere en 30sek. Kommer vel an på pcen da? Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Ikke store forskjellen. /quote] jeg fant fort ut at dette ikke var noe verd å ha, når den tar så mye plass for så liten forskjell. sikkert sjekkt å ha. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 Jeg finner ikke filen som skulle bli skapt etter reboot :S Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 Nå kom den opp, måtte bare gjøre samme prosses igjen. Lenke til kommentar
tehextinct Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Vis programmet starter automatisk etter boot så trenger du ikke finne den for den blir auto. åpnet Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 Boot tok lengere tid med det programmet :S Hjelper det å uninstallere det? Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 30-40 sekunder er jo raskt! min bruker 3-4 minutter... Lenke til kommentar
howieD Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) Hvordan korte ned boote tiden, pc-en bruker 59 sek på å boote nå, lyst til å korte ned dette.Leste et sted engang at det var noe jeg kunne gjøre i BIOS for å korte ned men husker ikke hvor. Ingen forslag er dumme. Kjører XP btw. Jeg skal love deg en ting, og det er at om du har masse maskineri tilkoblet USB portene dine på PCen din, så tar det ca 10 sek ekstra pr. enhet som er koblet til. (i gj.snitt) Kobler du fra printer, webcam, scanner, ekstern harddiskog andre USB enheter, så garanterer jeg deg at du går ned fra 1 minutt til 30 sekunder. Min Vista Ultimate booter på 24 sek med ingen enheter tilkoblet, men om jeg kobler til webcam, ekstern harddisk, scanner og printer, så er jeg oppe i ett minutt. Endret 5. februar 2008 av Haavard82 Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 Tidene er fortsatt Før fiks : 59:58 Etter : 47:06 Skal ta ut alle ting i USB-ene etterpå og teste. Lenke til kommentar
JonH Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 30-40 sekunder er jo raskt! min bruker 3-4 minutter... 3-4 minutter er jo raskt i forhold til den ett år gamle bærbare jeg har. Med stoppeklokke (!) har jeg målt helt opptil 10-11 minutter! Den var rask inntil jeg foretok en defragmentering tidligere i vinter, og ble ennå litt tregere etter at jeg nylig koblet til en ekstern hd. Har i tillegg en snart seks år gammel stasjonær, og den er nå den raskeste jeg har. Får vel stelle pent med den og håpe den holder ut litt til Lenke til kommentar
howieD Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Tidene er fortsatt Før fiks : 59:58 Etter : 47:06 Skal ta ut alle ting i USB-ene etterpå og teste. Da må du si resultatet her etterpå Lenke til kommentar
tehextinct Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Skifta til vista her forlegen, booter på 20sek gjennomsnitt, kobla ut alle usb enheten da. Endret 6. februar 2008 av tehextinct Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå