sony123 Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Standarder definert av hvem?? Hvorfor viser IE og Firefox sidene rett hos meg da?? Men ikke Opera? W3C, eller World Wide Web Consorticum, lager standardene. HTML er forelopig i versjon 4, og kommer snart i versjon 5.CSS er forelopig i 2, og CSS3 kommer snart. Er de allmektige og lovgivende da? Men det besvarer ikke spørsmålet mitt om at Opera er den eneste nettleseren som viser sidene feil? Lille arrogante Opera den som skal presse sine standarder overpå andre? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Du... na tar du a leser det jeg skrev 5 ganger. Hvis det er noen vanskelige ord du ikke skjonner, sa kan du heller ta a sporre i Sprak-delen av forumet. Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Du... na tar du a leser det jeg skrev 5 ganger. Hvis det er noen vanskelige ord du ikke skjonner, sa kan du heller ta a sporre i Sprak-delen av forumet. Har lest det, lille arrogante Opera med sine like arrogante fanboys mener alle andre gjør feil, det VI (Opera) gjør er rett!! Uansett!!! Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Du greier jo ikke forstå at det ikke er opera som lager standarene. Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Du greier jo ikke forstå at det ikke er opera som lager standarene. Kan de defineres som "standard" når de kun følges av Opera? Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 De brukes vel strengt tatt av de fleste med untak av IE dersom jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Haha, den må du lenger ut på landet med. Når man i en kommentartråd for en artikkel om at Adobe Flash krasjer nettlesere, ikke kun IE som artikkelen som vanlig på HW ønker gi inntrykk av, gir uttrykk for at løsningen er å velge en annen nettleser, å i samme åndedrag sier at men ikke burde bli utsatt for slikt mener man helt klart "ikke burde bli utsatt for IE". Itillegg ønsker man tvinge folk overpå andre nettlesere ved å ikke gi folk som ønsker en løsning, nettop en løsning, annet enn "bytt nettleser" da At du mener løsningen ikke er god betyr ikek at den er totalitær. Et ønske om at man ikke burde vært utsatt for noe er ikke det samme som å være totalitær. Om jeg sier "vi burde aldri vært utsatt for så dumme politikere". så betyr ikke det at jeg er en totalitær mann som er imot demokrati. Dette burde ikke være vansklig å skjønne. Det er omtrent like saklig som å påstå at folk som mener IE er best er kommunister. Det gir ingen mening, og det er rett og slett latterlig. AtW Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 De brukes vel strengt tatt av de fleste med untak av IE dersom jeg ikke tar helt feil. Å dermed følges "standardene" av hvor mange % av markedet? Men kun i Opera sidene vises feil?? Hvorfor viser ikke FF sidene feil?? Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) At du mener løsningen ikke er god betyr ikek at den er totalitær. Et ønske om at man ikke burde vært utsatt for noe er ikke det samme som å være totalitær. Om jeg sier "vi burde aldri vært utsatt for så dumme politikere". så betyr ikke det at jeg er en totalitær mann som er imot demokrati. Dette burde ikke være vansklig å skjønne. Det er omtrent like saklig som å påstå at folk som mener IE er best er kommunister. Det gir ingen mening, og det er rett og slett latterlig. AtW Om du samtidig som du ga uttrykk for at du ikke ønsket folket skulle bli utsatt for "dumme"-(definert av deg)-politikere ønsket sensurere disse, er du totalitær ja. Det er det som ønskes gjøres her, ved at man ikke ønsker gi annen løsning enn "bytt nettleser". Den relle løsning på problemet skal sensureres og ties om. Det er en totalitær tankegang. Endret 1. februar 2008 av sony123 Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 De brukes vel strengt tatt av de fleste med untak av IE dersom jeg ikke tar helt feil. Å dermed følges "standardene" av hvor mange % av markedet? Men kun i Opera sidene vises feil?? Hvorfor viser ikke FF sidene feil?? Jeg har svart pa alt du har spurt om i innlegget mitt....... Standardene utvikles for a fa websider til a bli bedre og innovative tekniker taes ibruk. Hvis ikke alle skulle rettet seg etter W3C, hadde vi mest sannsynlig brukt tables til a kode design enda. IE gidder ikke folge etter, fordi for lenge siden, brukte alle IE (etter at den ble bundlet med Windows), og da kunne fa mennesker like mye om PC som de fleste vet idag. Derfor bruker de IE fremdeles, de er kjent med det. Siden alle pa den tiden brukte IE, og forsatt bruker det, er det blitt laget veldig mange nettsider som bare tolkes riktig av IE (og avogtil Fx, fordi den rendrer det som IE ville gjort via hackz). De nye IE versjonene folger litt mer standard, men ikke som standard. Bare hvis man setter en meta-tag som sier at den skal tolke det som standard. (tror jeg) Dette gjor at de som lager nettsidene, ikke gidder a oppdatere sidene sine, og derfor blir det fremdeles sider pa internett som ikke folger standardene. Og dermed sinker utvikligen av HTML, fordi nettleserene ma stotte de gamle versjonene, og derfor blir nettleserene saktere nar de ma parse mange mer forskjellige versjoner enn de matte ha gjort. Lenke til kommentar
Selectaa Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Jeg bruker 64 bits IE i Vista x64. Der får du ikke installert en eneste plugin. Utrolig deilig og stabilt. Må jeg se på noe i flash eller ligende fyrer jeg IE i 32 bits versjonen og lukker den når jeg er ferdig. Noen syns sikkert det er litt tungvint, men det er veldig sikkert. Nesten garantert å ikke få inn noe dritt på maskinen din hvis du sørfer på litt "tvilsomme" sider Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Tror ikke IE blir noe sikrere av at du kjorer den i 64-bit. Evnt finnes Opera ogsa i 64-bit fra versjon 9.5 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Tror ikke IE blir noe sikrere av at du kjorer den i 64-bit. Evnt finnes Opera ogsa i 64-bit fra versjon 9.5 Det blir rimelig sikkert med UAC =on . Da kjører browseren uten administrator elevation (i sandbox) . Dvs at i motsetning til IE7 under XP nektes tilgang aut. til registeret og alle foldere og system foldere og ingenting av skadelig sw kan droppes inn i systemet fra browseren. Brukeren må isåfall godkjenne dette selv . Det er stor forskjell å kjøre IE7 i Vista med elevation kontra XP . Lenke til kommentar
Sharp Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 IE fikk min maskin til å fryse helt i Vista. Fryktet hardware-feil, men har nå kjørt XP uten en eneste feil i et par dager. Kan det være Flash-feilen som gjorde at min PC gikk helt i lås? Eller kræsjer den kun IE? Lenke til kommentar
ratman87 Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 etter å ha brukt opera langt om lenge i flere måneder, måtte jeg åpne en side i IE for første gang på lenge, da klikket selvfølgelig ie! utrolig bra... ang standardene er vel opera en av nettleserene som følger denne etter beste evne. jeg skjønner bare ikke at microsoft ikke oppgraderer sin IE... men microsoft er jo microsoft... god helg Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 etter å ha brukt opera langt om lenge i flere måneder, måtte jeg åpne en side i IE for første gang på lenge, da klikket selvfølgelig ie! utrolig bra... ang standardene er vel opera en av nettleserene som følger denne etter beste evne. jeg skjønner bare ikke at microsoft ikke oppgraderer sin IE... men microsoft er jo microsoft... god helg http://blogs.msdn.com/ie/archive/2007/12/1...-milestone.aspx Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 butno http://developers.slashdot.org/article.pl?...28&from=rss Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 butno http://developers.slashdot.org/article.pl?...28&from=rss Det var svar på at ikke microsoft "oppdaterer" sin browser. Anyway det blir ikke lagt ut noen public beta av IE8 føre vi nærmer oss enden av Q2. Så at denne betaen under utvikling ikke passerte ACID2 alikevel betyr ingenting på nåværende tidspunkt siden den ikke er "ferdig" . Lenke til kommentar
ratman87 Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 butno http://developers.slashdot.org/article.pl?...28&from=rss Det var svar på at ikke microsoft "oppdaterer" sin browser. Anyway det blir ikke lagt ut noen public beta av IE8 føre vi nærmer oss enden av Q2. Så at denne betaen under utvikling ikke passerte ACID2 alikevel betyr ingenting på nåværende tidspunkt siden den ikke er "ferdig" . om det en gang i framtiden muligens kommer en IE med muligens støtte for dagens standarder, er det framdeles dårlig av microsoft. Det største it selskapet, som lagde både operativsystemet(windows xp etc.) og browseren, greier ikke ( vil ikke?) bruke et par arbeidstimer på å følge opp standarder - på alle de årene som er gått. (ikke bare standarder men også funksjonalitet i browseren) Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 butno http://developers.slashdot.org/article.pl?...28&from=rss Det var svar på at ikke microsoft "oppdaterer" sin browser. Anyway det blir ikke lagt ut noen public beta av IE8 føre vi nærmer oss enden av Q2. Så at denne betaen under utvikling ikke passerte ACID2 alikevel betyr ingenting på nåværende tidspunkt siden den ikke er "ferdig" . At de ikke støtter Acid2 er ikke like ille som om det faktisk er riktig at de har tenkt å gjennomføre den tåplige planen med enda en tag for å velge hvordan sider skal rendres. Det er jo den mest urovekkende spekulasjonen i artikkelen. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå