zandzpider Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 topic sier sitt. jeg får overhode ikke til phphbb2 med win2k server MSSQL server nyeste php IIS Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 17. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2003 jepp... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 alle servicene kjører? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 hmm...hva sier phbb? Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 17. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2003 An error has occurred during installation The PHP configuration on your server doesn't support the database type that you chose Lenke til kommentar
christt Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Du må kommentere ut denne linja i php.ini, slik: extension=php_mssql.dll husk at extension dir pathen må være satt korrekt, eks: extension_dir = c:phpextensions Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 17. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2003 og hvor finner jeg den dll fila ? Lenke til kommentar
christt Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Den ligger i phpextensions katalogen. Hvilken installsjon kjører du? Lastet du ned CGI? I såfall må du kanskje laste ned full versjon fra www.php.net Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 17. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2003 det er den her ikke sant http://www.php.net/get/php-4.3.0-installer...e/from/a/mirror eller er det den over ? for jeg kjører på IIS Lenke til kommentar
christt Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Du kan sikkert bruke den med da må du laste ned den her også: http://www.php.net/get/php-4.3.0-Win32.zip...p/from/a/mirror For den installasjonspakken du tenkte på har: "N.B. no external extensions included" Du bare pakker ut zip fila, så legger du den over i extensions katalogen på installasjonen din. Evt kan du drite i den automatiske installasjonen å gjøre det manuelt. Tør jeg spørre hvorfor du kjører du IIS og ikke Apache? Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 17. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2003 forde IIS er mere sikkert en apache på en win2k server... apache er mere sikkert en IIS når det gjelder linux... skjønner ? hirr :smile: *teste* Lenke til kommentar
christt Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Ikke enig der nei.... Apache 2 er meget sikker + at den kan kjøre PHP som modul og ikke som CGI som er mer usikkert... Hvis du kjører MS SQL Server håper jeg du har patcha skikkelig hvis ikke er det stor fare for å bli angrepet, men det vet du sikkert... Uansett, håper du finner ut av problemet ditt! Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 17. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2003 vel kom litt lenger men stoppa her... phpBB : Critical Error Could not connect to the database DEBUG MODE SQL Error : Login failed for user 'zandzpider'. Reason: Not associated with a trusted SQL Server connection. har riktig passord og har fixa useren riktig.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå