muffe112 Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 For en tid tilbake startet pcen min og da oppførte den seg litt snodig. cpu`en min en AMD athlon 64 3400+ begynte og tulle litt. tror i alle fall det er der problemet ligger. når jeg skrudde den på ligger CPU forbruk på mellom 40 og 60% uten at et eneste program kjører. jeg gikk inn og sjekket hvilke prosseser som kjørte og hvor mye cpu de brukte, men Symstem Idle process sto på 99. da skjønte jeg veldig lite. optil 60 % av cpuen blir brukt men det er ikke no program som bruker det. første jeg tenkte var et eller annet form for virus, så jeg formaterte. men selv med "fersk" instalert windows, alle drivere instalert og uten noen tileggsprogramer instalert lå cpu forbruket på rundt 50%. da nappet jeg ut internett kablen og formaterte igjen. med samme resultat. Jeg har nå formatert en 4-5 ganger i løpet av 1 års tid tenker jeg. prøvd forskjellige windows versjoner, forskjellige drivere men alltid med samme resultat. men jeg må også legge til at det er ikke alltid dette skjer. 90% av gangene men noen ganger ligger den bare på 10 - 20% noen enda skjeldere ganger ligger den på 0% som den skal. i skrivende stund så hopper den mellom 36 og 51%. opplever STOR forskjell på ytelsen når den ligger på 0% contra 50-60%. Cpu: AMD athlon 64bit 3400+ hovedkort: Asus K8V SE Deluxe skjermkort: XFX 7 serie(agp) om noen kunne hjulpet meg litt med dette hadde jeg blitt veldig glad altså. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Har du prøvd å bytte harddisk? Lenke til kommentar
muffe112 Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 tja...kjørte en WD raptor tidligere. men byttet ut den med en 80 GB WD caviar IDE fordi jeg var så dritt lei av og måtte frem med disket stasjon vær gang jeg skulle innstalere windows. (K8V kortet har ikke serial port driveren ferdig innstalert) men dette var en stund før problemet oppsto. hvorfor tror du det kan være hardisken? og er det eventulet fordi det er en feil på den eller pga kompatiblitets problemer? Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Tja.. tenkte det kunne være disken, har sett at pc`er som har hatt diskproblemer ofte har jobbet veldig mye (samt hatt høyt cpu-forbruk), og har hatt svært nedsatt ytelse. Litt vanskelig å si egentlig.. Veldig rart at den oppfører seg slik, med nyformatert Windows og slikt, ellers så er jo AMD-prosessorer billige for tiden Lenke til kommentar
muffe112 Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 virker bare litt rart. den disken er jo såvidt et år gammel. men du mener at den rett og slett er utslitt? Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Neida, disker bruker ofte å holde i flere år.. Men det hender jo at de ryker etter kortere tid også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå